Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 07:11
Ik heb een probleem met mijn TPLink Acher C5:

Ik heb laatst de laatste firmware erop gezet, waarna ik gewoon nog kon uitloggen/ inloggen op de beheer-webpagina. Echter kan ik die sinds kort niet meer benaderen, ik kan niet meer inloggen op de beheersomgeving en krijg die ook niet terug.
De nieuwste firmware heb ik geplaatst ivm de verbeterde share functionatliteit t.a.v. een aangekoppelde harde schijf.

Ik heb nog wel gewoon internet (ook via WiFi) en kan andere apparaten wel gewoon via de WiFi code aanmelden. Ik kan alleen de beheerspagina niet meer benaderen, ik krijg helemaal geen webpagina voorgeschoteld.

Wat ik heb geprobeerd:
  • Netwerkkabel tussen laptop en router (zowel op de WAN, als een willekeurige LAN poort). Hierbij heb ik zowel geprobeerd automatisch een IP te selecteren op de laptop, als 192.168.1.2 en 192.168.0.2 zelf in te stellen, zodat ik in dezelfde range zit als de router.
  • De resetknop (is een opliggend knopje op mijn versie, niet zoals in de handleiding staat een knopje die je met een paperclip ofzo moet indrukken) meer dan 30seconden ingedrukt gehouden, in een poging fabrieksinstellingen terug te zetten, waarna ik bovenstaande weer heb geprobeerd.
  • Googlen op anderen met vergelijkbare problemen (vandaar ook IP aanpassen en bekabeld proberen in te loggen. Oorspronkelijk heb ik het apparaat alleen via WiFi ingesteld en ik heb ook meermalen via WiFi proberen in te loggen.
Is er een andere methode om het apparaat terug in fabrieksinstellingen te krijgen, of om via (bijvoorbeeld) commandline toch toegang te krijgen?

Als ik aan de router ben gekoppeld kan ik wel gewoon het IP van de gateway (uit mijn netwerk instellingen) pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Al getest met een andere browser/andere computer?
Al gekeken in de handleiding?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
lier schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:00:
Al getest met een andere browser/andere computer?
Al gekeken in de handleiding?
Uiteraard, met verschillende laptops, zowel op WiFi 5G als de andere variant, en dus ook bekabeld.
Ik heb geprobeerd met IE, Firefox, Chrome en zelfs Safari.

En de handleiding was ik mee begonnen, staan niet echt tips in anders dan die ik geprobeerd had. En zoals gezegd kan ik de router wel gewoon pingen, dus ergens is iets veranderd, wat (normaal gesproken ) na het terugzetten van fabrieksinstellingen weer normaal moet zijn zodat ik er weer bij kan.

[ Voor 16% gewijzigd door jbdeiman op 07-05-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Thanks zal ik eens proberen wanneer ik thuis ben. En dan ook even zien of ik het snap wat ik zou kunnen doen en of dat ook van toepassing is/ werkt wanneer ik geen openwrt heb geïnstalleerd ;)

[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 07-05-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Oké, ik heb een aantal pogingen gedaan:
Wat ik in mijn verschilllende browsers te zien krijg is "connection refused", ik heb ditzelfde ook geprobeert nadat ik de windows firewall en mijn antivirus heb uitgeschakeld, zonder succes echter.

Als ik afga op de beschrijving bij de melding dan zou het netwerk niet helemaal correct kunnen zijn geconfigureerd, maar ik heb geen flauw idee wat dat zou moeten betekenen/ wat ik daaraan zou kunnen doen.

IPv4 en IPv6 staan beiden volledig op automatisch toekennen, maar ook dat mag niet baten.

Ik zie wel dat er nieuwere firmware is, en ook dat verschillende mensen wel (even) in konden loggen nadat ze de router resetten:
- Resetten lijkt mij mij ook niet te helpen, ik zal dat dit weekend nog eens proberen en gelijk daarna in proberen te loggen.
- Kan ik nieuwere firmware installeren zonder web interface?

Zou het kunnen dat er een andere poort in gebruik is voor de web-interface, zo ja; hoe kan ik daarachter komen op een Windows 8 laptop?

[ Voor 13% gewijzigd door jbdeiman op 08-05-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Ondanks dat ik (ondertussen) weer verscheidene pogingen heb gedaan erin te komen, is dat nog steeds niet gelukt. Ondertussen ook contact gezocht met de TP link support afdeling met de vraag hoe ik er dan toch weer in kan komen, omdat ik het zelf altijd prettig vind dit soort apparaten te kunnen beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aadtomaat
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-07 14:16
En is het nog gelukt om in te loggen?
Pagina: 1