Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• koeshkoesh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 17:10
Hallo,

Ik weet niet of ik hier in het goede forum zit maar volgens mij wel.
Het heeft in ieder geval te maken met mijn ASUS K73SV Laptop.

Hij werkt super goed, super snel SSD erin en gaat als een trein. Op één vrij belangrijk punt na.
Wanneer ik een tijdje aan het gamen ben vallen de usb poorten uit en soms doen ze het dan weer na een paar seconden en soms blijven ze gewoon gestopt tot ik reboot.

Wat ik heb gedaan tot nu toe:
Alle USB Drivers herinstalleren via apparaatbeheer (en Chipsets).
Alle USB Drivers uitschakelen en inschakelen via apparaatbeheer.
Een andere windows geprobeerd, zelfde probleem.
Stresstest om te kijken of het iets met oververhitting te maken had of iets dergelijks.

Ik zit er nu aan te denken om maar een nieuwe laptop te kopen aangezien ik hier helemaal klaar mee ben. Ik hoop dat iemand hier nog iets weet dat ik kan proberen.

Groeten, Koeshkoesh

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Een beetje vreemd dat het tijdens gamen zou zijn, maar heb je al eens gekeken naar je energiebeheer? Als je bv je energie schema op 'hoge prestaties' zet, gebeurt dit dan nog?

The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot. - Shakespeare was a mathematician : root(4*b^2) = 2b or -2b

• AAD84
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-09 16:14
Heb je al bij energiebeheer gekeken?

• koeshkoesh
Hij staat altijd op hoge prestaties aangezien ik hem altijd aan de kabel heb liggen, Wat ik ook gedaan heb is bij apparaatbeheer bij energie instellen dat de usb poorten niet uitgeschakeld kunnen worden door de laptop

Ik weet niet zeker of het alleen tijdens het gamen is, maar het gebeurt iniedergeval steeds tijdens het spelen van League of legends, weet niet of het ook bij andere games is ofzo dat het aan het spel ligt maar dat lijkt me wel heel bizar.

[Voor 35% gewijzigd door koeshkoesh op 07-05-2015 12:01]

• koeshkoesh
Er komt wel een uitroepteken bij mijn usb apparaten te staan in apparaatbeheer op het moment dat ze uitvallen

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20-09 17:04
Wat staat er in je logboek? Gokken is zo... zinloos?

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:40

TommieW

Numa numa.

koeshkoesh schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:29:
Er komt wel een uitroepteken bij mijn usb apparaten te staan in apparaatbeheer op het moment dat ze uitvallen
En welke foutcode krijg je?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• koeshkoesh
Logboek, welk?

Ik zal kijken of ik het kan reproduceren, zal een screenshot maken.

[Voor 60% gewijzigd door koeshkoesh op 07-05-2015 12:55]

• koeshkoesh
Oke bij deze, ik heb even gespeeld, de muis begon eerst te haperen en nu krijgt hij af en toe nog een beetje stroom maar hij beweegt niet meer.

Zo ziet het eruit

Maar het wisselt af naar het scherm zonder uitroeptekentjes en dan komt dit weer en dan dat weer om en om...

De melding bij het uitroepteken is:
Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd.

Temperaturen zijn normaal van pc en het ligt niet aan het spel.

[Voor 37% gewijzigd door koeshkoesh op 07-05-2015 14:58]

• koeshkoesh
Ik heb daarnet windows 8.1 geïnstalleerd en ook hierop, hetzelfde probleem, na zo'n 2 uur gamen begon hij te stotteren en nu doen de usb pporten het weer niet.

• sn0w13
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-09 15:16
Mijn zoon heeft precies dezelfde laptop met hetzelfde probleem.
Standaard stond er windows 7 op en nu windows 8.1 met nog steeds hetzelfde probleem.

Het is niet altijd maar als het probleem er is is het altijd al van bij het opstarten.
De laptop opnieuw opstarten helpt niet.
Ik moet naar apparaatbeheer en de usb controller verwijderen.
Daarna zoeken naar gewijzigde apparaten en de usb wordt weer normaal geinstalleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koeshkoesh
Niemand die verder hier nog iets op weet? sta op het punt een nieuwe laptop te kopen dus als iemand hier iets mee weet hoor ik het nog graag :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09-09 00:32
lijkt me toch een driver issue. of al die laptops hebben rotte usb controllers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Drivers installation order - Asus

Succes!

[Voor 17% gewijzigd door Lip op 10-05-2015 01:49]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koeshkoesh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Laat dan ook even weten, of het gewerkt heeft! ;)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Probleemtopics
CSL is geen thuishonk voor probleemtopics. Ook al is de hele PC stuk, niet in CSL. Ditzelfde geldt in mindere mate ook voor laptops. Laptops bestaan ook uit losse hardwareonderdelen, mocht daar iets aan mankeren dan hoort het topic ook thuis in het subforum wat te maken heeft met het problem onderdeel. Vermoed je dat het iets laptop-specifieks is en heb je na troubleshooten niet een specifieke oorzaak kunnen vinden dan kan het in CSL terecht.[
CSL Beleid
Move naar PMG.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koeshkoesh
Blijkt ook niet te werken. Ik ben ten einde raad.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True