Bestaat er ook een DSP die zo toegankelijk is als de Raspberry? Daarmee bedoel ik dat hij bijvoorbeeld ook via het netwerk benaderd kan worden, USB-poort etc. Laagdrempelig, communitygericht, niet solderen en geschikt voor niet-wetenschappelijke wetenschappers en amateuristische amateurs, als je begrijpt wat ik bedoel. Kortom, dezelfde insteek als met de Raspberry Pi. Zoiets kan ik niet vinden op internet. Wat ik wel kan vinden zijn de klassieke DSP-chips zoals deze waarbij je zelf van alles eerst moet bouwen, en dat is dus niet waar ik naar op zoek ben.
Er zijn andere bordjes, zoals de BeagleBoard. Deze heeft een DSP aan boord, programmeren hiervan is wel een stukje lastiger. Op dit bord zit een Omap3530 met een C64x DSP.
Anders kan je ook kijken naar: CEVA, DSP offloading op Android
Anders kan je ook kijken naar: CEVA, DSP offloading op Android
[ Voor 55% gewijzigd door StapelPanda op 07-05-2015 11:33 ]
Wat verwacht je precies van je 'DSP'? Gezien de Raspberry al niet (echt) een DSP is. Wat moet hij gaan doen.
Of kijk naar een labview embedded controller. Kost wel wat.
Dat suggereert dat ik al een concrete opdracht in gedachten heb die ik wil uitvoeren met die DSP. Dat is niet het geval. Eén van de dingen die ik bijvoorbeeld zou willen bouwen met een DSP is een vermogensmeter. Gewoon om een beetje feeling te krijgen hoe een DSP werkt. Natuurlijk kan ik ook een vermogensmeter kopen, maar daarmee kan ik niet leren hoe een DSP werkt. Het lijkt me dat je met elke DSP wel een vermogensmeter zou moeten kunnen bouwen.Sissors schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:38:
Wat verwacht je precies van je 'DSP'? Gezien de Raspberry al niet (echt) een DSP is. Wat moet hij gaan doen.
Elke DSP kan dat ja, maar volgens mij moet je bedenken of je een echte DSP wil, wat een Raspberry niet is, een SoC waarop je een Linux bijvoorbeeld draait (Raspberry, BeagleBoard, etc), of een MCU wil (waarbij een standaard Arduino twijfelachtig wordt qua rekenkracht, maar een ARM core M3/M4(F) kan wel voldoende rekenkracht leveren.
Ik weet niet of het is wat je zoekt, maar de ADAU1701 kun je volledig symbolisch programmeren met SigmaStudio. Het is een kwestie van functionele DSP blokjes aan elkaar knopen om een volledige signal flow te programmeren. Je kan bijvoorbeeld een graphic equalizer maken die je op de PC met de muis kan bedienen. Dit zou ook kunnen via een Arduino als je deze met de I2C verbindt.
Echter, als je het daarbij laat en later geen eigen hardware gaat maken, dan is het een stuk goedkoper om alles softwarematig te doen op de pc.
Echter, als je het daarbij laat en later geen eigen hardware gaat maken, dan is het een stuk goedkoper om alles softwarematig te doen op de pc.
Pagina: 1