Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Celeron snel genoeg voor HD en 4K ?

Pagina: 1
Acties:

• bert888
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22-06-2018
[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?[/b
Interenet
HD en de toekomst 4k films.
2 schermen aansturen.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Thuisgebruik

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 300euro

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Compleet systeem
Want zelf windows plaatsen zie ik niet echt zitten via een usb.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Samsung monitor 23inch met DVI (verloop hdmi naar dvi aanwezig)
Logitech usb toetsenbord

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zuinig in het stroomverbruik.

Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zuinig.
En stil

Ga je overklokken?
Nee

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Misschien 2 of 4gb aan RAM extra plaatsen.

Ik krijg negatieve reaties omdat ik deze wil bestellen en er een Celeron in zit.
Is deze echt zoveel minder?
Volgens de cijfers is de AMD bij de Zotac langzamer.

https://maxict.nl/product...-id18-plus-windows-8punt1

Dit is wel wat ik zoek omdat het een compleet systeem is.

Of moet ik echt voor een i3 gaan?
Maar dan gaat de prijs flink stijgen.

En is een SSD veeeel beter?

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Er zijn celerons en celerons, de nieuwste zoals b.v de 1840 zijn razendsnel en meer dan genoeg om een systeem te draaien, maar dit is een oudje en een langzame die je hebt geselecteerd en daarbij kan die geen 4k uitgeven op de hdmi poort. Voor 300 euro kan je zelf een systeempje in elkaar zetten en windows installeren via usb stelt bijzonder weinig voor.

Een SSD in je systeem maakt een verschil van dag en nacht, niet een beetje sneller maar een geheel nieuw gevoel. Bedenk dat je voor 4k wel een moederbord moet hebben wat dat ondersteund, doe wat onderzoek en lees wat reviews.

• bert888
Ik kan de BTW terug krijgen.

Voorlopig deze 2 op mijn lijstje.
compleet systeempje.

http://www.marktplaats.nl...Vx71w4MPxffXBz8YOE2Y6S_xk

https://maxict.nl/product...-id18-plus-windows-8punt1

[Voor 8% gewijzigd door bert888 op 07-05-2015 12:26]

• jorisvdelsen
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-08-2019
Bij de eerste link staat al 'max: 1920x1200

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 26-09 21:44
Denk dat je voor 4K weergave voorlopig bij een losse videokaart uit komt. Dat wordt dus zelf een ITX systeem samenstellen.

Deze cpu is in ieder geval leuk: pricewatch: Intel Pentium G3258 Boxed . Met een goede koeler kan die stil zijn (verbruikt weinig stroom).

In de toekomst (wanneer je 4k scherm er is) zul je dan je ITX kast moeten uitrusten met een zuinige kaart zoals deze: pricewatch: MSI GeForce GTX 750 1GB (v1) . Immers alleen HDMI 1.4 ondersteund 4k. Tot die tijd heb je DisplayPort nodig.

[Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 12-05-2015 18:58]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-09 19:08
G3258 voor een HTPC? Daarvoor voldoet een pricewatch: Intel Celeron G1840 Boxed al ruimschoots.

Momenteel is veel hardware nog niet echt "4K-ready". Er zijn dan ook nog geen (ITX) moederborden met HDMI 2.0 (4K@60FPS) te vinden. Hoewel HDMI 1.4a (4K@24FPS) redelijk vaak voorkomt.

• bert888
Ik heb 4k voorlopig maar ff in de koelkast geplaatst.

Het is de Z64 Minix windows 8.1 geworden.

128euro ex de btw.

Hij werkt echt super snel en soepel.

Bedankt voor het advies.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True