Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Wolbert85
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07-2017
Goedemorgen,

ik heb advies nodig....

Ik wil een nieuwe abonnement afsluiten en twijfel tussen 2 telefoons :

Huawei P7
5" scherm
1.8 Quadcore processor
441 PPI
2GB RAM

of de

Huawei P8 Lite
5" scherm
1.7 Octacore processor
294 PPI
2GB RAM

Welk advies kunnen jullie mij geven?

Bedankt!

Grt,
Wolbert

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:36
Zijn er nog speciale eisen of iets in die richting?

• Wolbert85
Niet specifiek.....prijs voor abonnement is gelijk, maar wil graag de beste telefoon van deze 2.
Bijvoorbeeld verschil in frontcamera, maakt mij niet uit...ik weet dat die iets minder is bij de P8 Lite

Huawei P7 Processor :
Hisilicon Kirin 910T Quad-core 1.8GHz

Huawei P8 Lite Processor :
Hisilicon Kirin 620 CPU Octacore 8 X 1.2GHz 64 bit

Maar ik vraag me sterk af, welke processor er nou beter is....

• MarkAarts
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 17:56
Je hebt inderdaad een goed "probleem". Beide telefoons zijn imho zeer zeker interessant en redelijk vergelijkbaar...
Persoonlijk vind ik de P8 lite mooier qua design hoewel deze iets groter qua formaat is dan de P7.
De P8 lite heeft volgens mij wel android 5.0, terwijl de P7 deze (nog) niet heeft.
De resolutie van de P7 ligt hoger waardoor het scherm net wat scherper oogt, zoals je zelf ook al aangeeft.
De processor van de P8 is een octa maar wel redelijk wat trager met 1.2 ipv 1.8 GHZ, dus qua snelheid maakt het weinig uit lijkt me.
De camera van de P8 Lite heeft een voordeel dat deze een dualtone flitser heeft waardoor de foto's wat natuurlijker ogen, hoewel de selfie camera 3MP minder heeft dan de P7 (5 ipv 8).
Het punt dat ik het belangrijkste vind is toch wel de batterij die "kleiner" is wat je mogelijk toch wel gaat merken, is het niet nu dan wel in de toekomst.
Persoonlijk zou ik gaan voor de P7 hoewel dit dus wel een oudere telefoon is omdat deze op de punten die ik belangrijk vind (batterij/scherm/formaat) net wat beter scoort. Ook lijkt het me dat de P7 als het vorige topmodel van Huawei zeker niet afgeschreven wordt qua (software) updates waardoor deze ook android 5(.X) gaat krijgen.
Edit: Zoals je waarschijnlijk wel weet kun je mooi alle specificaties vergelijken op http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6124&idPhone2=7201

[ Voor 5% gewijzigd door MarkAarts op 07-05-2015 08:58 . Reden: Link toevoegen van GSMarena ]

• Wolbert85
Mark,

bedankt voor je mening.
De P7 krijgt inderdaad in Juli 2015 een update naar Android 5.0.

Inderdaad het design van de P8 Lite is mooier.
En dat de batterij en het scherm van de P7 beter is, is natuurlijk een pluspunt.

Maar de P8 Lite heeft een Octacore processor. Ik weet dat er maar 4 cores gelijk kunnen worden gebruikt.
4 voor het zware werk en 4 voor het minder zware werk. Zou de P8 dan niet soepeler moeten lopen dan de P7? Of ligt het redelijk gelijk, omdat de P7 een 1.8 Ghz heeft en de P8 Lite een 1.2 Ghz heeft?

• MarkAarts
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 17:56
Zoals jij zelf al aangeeft kunnen er (nu) maar 4 van de 8 cores op gelijk gebruikt worden met de huidige processors. De P7 heeft een hogere kloksnelheid waardoor deze 4 cores sneller (zouden moeten) zijn dan de 4 "voor het zware werk cores" van de P8 lite. De huidige software is volgens meerdere site's wel iets zwaarder waardoor android 5.X en de Emotion 3 skin juist weer voordelen biedt voor de P8 lite op dit moment.
Natuurlijk scheelt het ook in de batterij wanneer de 4 "minder zware werk" cores aan het werk zijn, maar de P7 heeft een (zeer) kleine voorkeur bij mij, zeker omdat deze komende zomer ook android 5.X krijgt en deze vaker verkocht is (en meer dan de P8 lite gaat worden) dan de P8 lite.

• Wolbert85
Nogmaals dank!

Voor mij zal het sowieso een enorme vooruitgang zijn.
Heb nu een Alcatel Pop C5....(met een veel barsten in het scherm)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zelf zit ik ook te kijken naar oa. deze twee toestellen; mocht je hem kopen, vergeet de cashback bij de P7 niet. http://p7cashback.nl/

Verwijderd

Voor de cashback moet je hem wel kopen in één van de aangesloten winkels, zie voorwaarden

Verwijderd

Als ik zo naar de keus van deze twee kijk zou ik ook de Honor 6 op je lijstje plaatsen.

• Wolbert85
@GoldenRatio......de Honor 6 had ik inderdaad ook al gezien...maar mijn budget voor een abonnement is niet heel groot.
De Huawei P7 en de Huawei P8 Lite kon ik voor € 13,00 in de maand vinden.

De Honor 6 zit al weer een paar euro hoger.

Maar bedankt voor de tip.

• Wolbert85
@Schaduw....ook bedankt voor de tip.
1 probleem....mijn vriendin heeft ook een Huawei P7 aangeschaft en heeft al gebruikt gemaakt van de cashback actie. En helaas kan je maar 1 keer per huishouden gebruik maken van de cashback actie.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Nog een tip via centraal aanbiedingen topic;

Combineer bij Coolblue/PDAshop een telefoon met Ben 1 maand abo (snel weer opzeggen) en dan heb je de "totale kosten (incl. toestelprijs) over de gehele looptijd" P7 € 274,45 (normaal dan - 50 euro cashback)
of de P8 lite pre-order (15 mei levering) voor € 200,45. Natuurlijk is het maar de vraag wat de prijs van de P8 lite gaat doen als hij eenmaal leverbaar is, maar nu scheelt het je 50 euro.

Zelf wacht ik nog op een toestel wat beter aan mijn eisen voldoet.

• Wolbert85
Goedemorgen,

De P7 heeft een 1.8 Ghz Quadcore processor.

De P8 Lite heeft een 1.2 Ghz Octacore processor.
Nu lees ik in onderstaand artikel dat de cores van de P8 Lite wel gelijktijdig werken.

http://nl.hardware.info/n...-core-kirin-620-processor

Welke van deze processors werkt icm de 2GB RAM het snelst volgens jullie?

Grt,
Wolbert

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mocht je voor de P7 willen gaan, voor HollandseNieuwe abonnees is die voor 192 euro te koop. Komen dan nog (schandalig genoeg) 30 euro bezorgkosten bij, maar HN hoort wel bij de shops voor de 50 euro cashback. Totaal dan 172 euro, best een goede deal.

Een ander huishouden voor de cashback is vast ook te regelen.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:54
Persoonlijk zou ik voor de P7 gaan, alleen al vanwege het scherm. De P7 heeft een resolutie van 1080x1920 terwijl de P8 Lite maar een resolutie heeft van 720x1280.

• Gustavo678
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-11 16:37
Ik zal eens kijken naar de Honor 6. Honor is een dochteronderneming van Huawei. Heeft betere specs (naar mijn mening) dan beide telefoons en dat voor 300 euro.
Pagina: 1