Je hebt inderdaad een goed "probleem". Beide telefoons zijn imho zeer zeker interessant en redelijk vergelijkbaar...
Persoonlijk vind ik de P8 lite mooier qua design hoewel deze iets groter qua formaat is dan de P7.
De P8 lite heeft volgens mij wel android 5.0, terwijl de P7 deze (nog) niet heeft.
De resolutie van de P7 ligt hoger waardoor het scherm net wat scherper oogt, zoals je zelf ook al aangeeft.
De processor van de P8 is een octa maar wel redelijk wat trager met 1.2 ipv 1.8 GHZ, dus qua snelheid maakt het weinig uit lijkt me.
De camera van de P8 Lite heeft een voordeel dat deze een dualtone flitser heeft waardoor de foto's wat natuurlijker ogen, hoewel de selfie camera 3MP minder heeft dan de P7 (5 ipv

.
Het punt dat ik het belangrijkste vind is toch wel de batterij die "kleiner" is wat je mogelijk toch wel gaat merken, is het niet nu dan wel in de toekomst.
Persoonlijk zou ik gaan voor de P7 hoewel dit dus wel een oudere telefoon is omdat deze op de punten die ik belangrijk vind (batterij/scherm/formaat) net wat beter scoort. Ook lijkt het me dat de P7 als het vorige topmodel van Huawei zeker niet afgeschreven wordt qua (software) updates waardoor deze ook android 5(.X) gaat krijgen.
Edit: Zoals je waarschijnlijk wel weet kun je mooi alle specificaties vergelijken op
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=6124&idPhone2=7201
[
Voor 5% gewijzigd door
MarkAarts op 07-05-2015 08:58
. Reden: Link toevoegen van GSMarena ]