line out van CD-MP3 spelers

Pagina: 1
Acties:

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Hi,
Weer iemand of er een beetje redelijke CD-MP3 speler bestaat, waarvan de line-out "regelbaar" is. Dus waarvan je de signaalsterkte via de volumeregelaar op de player kunt instellen (aangesloten op een amp).
Ik wil hem namelijk rechtstreeks op een auto versterker aansluiten.
tia

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik neem aan dat je hier een aparte line out bedoelt en dus geen koptelefoon aansluiting?

Want vrijwel alle koptelefoon uitgangen hebben een regelbare volumemeter dus... :)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

En, in juli is de nieuwe lenoxx te koop.
Erg strak dingetje, met ID3v1 en v2 tag ondersteuning.
Kan alle cd's aan, en is erg goedkoop vergeleken bij de high end spelers, terwijl dit er ook een is IMHO

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Op zondag 17 juni 2001 11:01 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik neem aan dat je hier een aparte line out bedoelt en dus geen koptelefoon aansluiting?
..
Yep, ik denk dat de koptelefoon uitgang meestal te zwak is om een versterker uit te sturen. Of kan dat wel???

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 17 juni 2001 11:37 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Yep, ik denk dat de koptelefoon uitgang meestal te zwak is om een versterker uit te sturen. Of kan dat wel???
Koptelefoon uitgang is niet te zwak, ik denk zelfs dat de lineout zwakker is dan een hoofdtelefoonaansluiting, dit kun je ook merken als je een hoofdtelefoon met hoge impedantie aansluit op een line out, dan hoor je bijna niks.

Verwijderd

heb het in de auto gewoon via de koptelefoon aansluiting. werkt perfect!... (een van de eerste lenoxx)

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Line-out werkt prima. Je moet zelfs oppassen dat de CD/MP3-speler zeker een line-out heeft. Als je de koptelefoon uitgang gebruikt, wil er wel eens een te hoog vermogen uitkomen, met alle gevolgen van dien.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 11:37 schreef Duck-Twacy het volgende:

[..]

Volgens mij komt er uit een koptelefoon uitgang eerder te veel vermogen, dan dat het te zwak zou zijn.

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Mijn Soul DMP01 draagbare mp3cdspeler heeft behalve een koptelefoon ook een line out.
Zowiezo een leuk spelertje

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

rechtstreeks op een autoversterker aansluiten is niet handig lijkt me. Ik denk dat je je boxen dan heel snel opblaast, elk klein storinkje (bv bij het aanzetten van je speler) komt dan keihard over je boxen.
Beter is het om de speler via een autoradio met line-in aan te sluiten (via de search kun je een aantal topic over autoradios met line-in vinden).

succes J-W
Pagina: 1