Toon posts:

Advies videokaart met HMDI voor film kijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds gisteren werkt mijn hdmi aansluiting op mijn pc ineens niet meer.

Ik startte normaal gesproken een dvd of blu-ray disk op mijn pc en keek deze dan op mijn tv.

Nu herkent mijn tv de hdmi aansluiting nog wel, echter detecteert mijn computer de tv niet meer. Ook mijn computer monitor werkt niet meer via de hdmi aansluiting. Er is dus iets mis met de hdmi aansluiting op mijn computer. Ik heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen (systeem herstel, video drivers opnieuw installeren, andere hdmi kabels)
En aangezien ik het gerommel ermee een beetje beu ben, koop ik liever een nieuwe videokaart. Tot nu toe gebruikte ik de hdmi die al in de computer zat.

Ik wil nu dus graag een videokaart kopen met hdmi. Gamen doe ik niet, enkel film kijken.

Er zijn zoveel verschillende soorten kaarten en het is me niet echt duidelijk welke kaart goed voor mij is.

Heeft iemand een aanrader? Het liefst rond de 100 euro of minder.

Nog wat specificaties van mijn computer:

Processor: Intel core i5-4330 CPU @ 3.00GHz
Geinstalleerd geheugen: 4,00 GB
Windows 8.1 64 bits
Power supply 500w

Hopelijk is dit voldoende info. Anders hoor ik het graag.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-02 16:09

Thomg

Aww yiss

Je hebt al eens windows opnieuw geïnstalleerd?

Altijd een last resort voor je iets afschrijft.

[ Voor 35% gewijzigd door Thomg op 06-05-2015 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows vernieuwd via het boot menu.

Om het opnieuw te installeren heb je volgens mij een installatie cd en codes nodig? Windows stond voor geinstalleerd op mijn computer toen ik hem kocht en ik heb er verder niets bij.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Al DDU in safe mode gedaan?

Qua resetten, ik ben best wel ouderwets als het aankomt op OSen.
Als je een USB stick hebt kan je ook daar windows op zetten en het daarvanaf windows op je pc laten installeren.

Mogelijk dat iemand anders hier misschien uitsluitsel over kan geven of resetten compleet is of niet.

[ Voor 84% gewijzigd door Thomg op 06-05-2015 23:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het puur voor film kijken is, pak het allergoedkoopste ding dat je kunt vinden met een Nvidia of AMDchip erop. Die dingen hebben allemaal hardware acceleratie en meer heb je niet nodig. Dan ben je waarschijnlijk voor minder dan 3 tientjes klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:49:
Al DDU in safe mode gedaan?

Qua resetten, ik ben best wel ouderwets als het aankomt op OSen.
Als je een USB stick hebt kan je ook daar windows op zetten en het daarvanaf windows op je pc laten installeren.

Mogelijk dat iemand anders hier misschien uitsluitsel over kan geven of resetten compleet is of niet.
Ja dat heb ik in safe mode gedaan, helaas hielp dat niet.

Bedankt voor je help, maar wat ik ook in de openingspost zeg, ik ben het beu om er mee te kloten. Het is me me teveel gedoe om windows opnieuw er op te zetten en te backuppen en dergelijke.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:52:
Als het puur voor film kijken is, pak het allergoedkoopste ding dat je kunt vinden met een Nvidia of AMDchip erop. Die dingen hebben allemaal hardware acceleratie en meer heb je niet nodig. Dan ben je waarschijnlijk voor minder dan 3 tientjes klaar.
thanks. heb je een link naar een voorbeeld? dan koop ik wat mij betreft die gewoon.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

https://tweakers.net/cate...6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBrUA

De 7300 lijkt me niet zo'n puik idee, maar de rest zou prima moeten werken.

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-02 19:20

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat TS 1.4 nodig heeft aangezien die onboard gebruikt heeft, alas :p

Verwijderd

Topicstarter
Ok top, koop ik die evga. Thanks voor jullie help!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

...Ok...

Verwijderd

Topicstarter
Is dat trouwens gewoon plug n play, of moet ik dat ook nog op de voeding aansluiten?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Plug n play.

Wel uit aub.

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry thomg had jouw link helemaal gemist. Daar zitten goedkopere tussen zelfs. Dan doe ik dat wel

Verwijderd

Topicstarter
Lol. Ja dat weet ik dan nog net :)
Pagina: 1