Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinsen
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-04 07:06

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Als je een beetje gaat zoeken kom je diverse aanbieders tegen die tegen lage tarieven bellen met SIP bieden. Veel aanbieders zijn afgeleiden die eigenlijk onder Betamax of Dellmont vallen.

Allen hebben diverse prijsplannen, sommige met bv. 3 maanden gratis bellen naar vaste nummers, anderen weer door lage tarieven maar wel weer een starttarief.

Op zich is dat allemaal wel terug te vinden. Wat ik echter nergens kan vinden of die partijen meerder calls tegelijkertijd ondersteunen, ofwel multiple VOIP.

Weet iemand of dergelijke partijen dit ondersteunen, of is het standaard, of juist niet. Ik heb ook al een mail gestuurd naar twee partijen maar ik krijg geen reactie. En testen kan pas als je een account opent en daar ook geld op zet. Dus op die manier testen zou een dure aangelegenheid kunnen worden.

Ik ben benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft, of wellicht een goed idee om het mogelijk te maken om bv. 5 telefoontjes gelijktijdig uitgaand te kunnen plegen.

E.P.M. Linsen

• davasch
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-09 16:18
Ik heb een aantal keer met Betamax gelijktijdige uitgaande gesprekken gevoerd, dat is mogelijk... maar: de prijzen die ze voor de extra gesprekken hanteren zijn niet die op de prijslijst staan. Er geldt dan een 'standaardtarief'. Wat dat tarief is, en wanneer het gerekend wordt kon ik nergens terugvinden. Het lag een stuk hoger dan het tarief wat ik doorgaans betaal voor NL vast of mobiel.

Ik hier uiteraard contact me ze over gehad, maar niet veel wijzer van geworden:
Dear Customer,

The default rate is not mentioned on our website.
If you would like to make more simultaneous calls, please visit

www.voippro.com as simultaneous calls are unlimited with these labels.

Kind regards,
Customer service
8)7

[Voor 35% gewijzigd door davasch op 07-05-2015 14:41. Reden: quote toegevoegd]

• akatar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:37
ik heb alleen het antwoord voor xs4all, die ondersteunen 3 calls tegelijk
zijn geen extra kosten aan verbonden (zover ik weet)

antwoord van (copy/paste) xs4all:
bij bellen basis tot 3 verbindingen en met andere producten maximaal 2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Brouwt bier

Move PNS > TP

Zwembad - Braaihok

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:37
Recent bleken hier thuis 2 mensen tegelijkertijd gebeld te hebben (via FVD). Op dat moment waren m'n Freedays op. Het eerste gesprek kostte 1 ct/min en voor het tweede, gelijktijdige gesprek is het mobiele tarief van 1,5ct/min gerekend.

14-Apr-2015 19:45:20 SIP call (Simultaneous Call) +31xx +31xx 00:02:01 € 0.045
14-Apr-2015 19:44:22 FreeVoipDeal desktop call (Free Days expired) +31xx +31xx 00:01:10 € 0.020

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Inmiddels ben ik ook een stap verder. We hebben de stoute schoenen aangetrokken en toch €10,- op het account gezet.

Het blijkt inderdaad zo te zijn dat er meerdere gesprekken mogelijk zijn. Tot 4 gelijktijdige gesprekken hebben we even getest, en dat werkt. Inderdaad is het dan zo dat het 2e en volgende gesprek dan wordt afgerekend tegen het normale tarief, zijnde 1,5 cent per minuut voor vaste lijnen en 8 cent voor mobiele lijnen.

Ofwel gaan we het zo eens een maand bekijken, het lijkt erop dat we er zo goed mee kunnen werken en dat het gros van de telefoontjes op dat moment binnen de 120 gratis dagen vallen voor wat betreft het bellen naar vaste lijnen. In ons geval is drie kwart van de telefoontjes nog naar vaste lijnen.

Bedankt voor de informatie.

E.P.M. Linsen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
davasch schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:36:
Ik heb een aantal keer met Betamax gelijktijdige uitgaande gesprekken gevoerd, dat is mogelijk... maar: de prijzen die ze voor de extra gesprekken hanteren zijn niet die op de prijslijst staan. Er geldt dan een 'standaardtarief'. Wat dat tarief is, en wanneer het gerekend wordt kon ik nergens terugvinden. Het lag een stuk hoger dan het tarief wat ik doorgaans betaal voor NL vast of mobiel.

Ik hier uiteraard contact me ze over gehad, maar niet veel wijzer van geworden:

[...]

8)7
Ik heb er ook contact over gehad en heb ook dit antwoord van hen gehad.
Op basis daarvan ben ik verder gaan zoeken en kwam bij Callbox.me uit.
Hier wordt ook duidelijk aangegeven dat meerdere lijnen geen probleem zijn.
De tarieven hier zijn echter veel beter dan bij VOIPPro.com
Tevens rekent men hier per seconde af en zijn er geen startkosten.

In ons geval zou ik hier rond een belverbruik van €20,- per maand uit komen.
Als ik uiteindelijk met FreeVoipDeal uit de voeten kan dan schat ik het maandverbruik eerder op €5,- in.
Dat zijn nog eens leuke bedragen. Op dat moment besparen we tegen het eerdere bellen via ISDN lijnen flink. De maandelijke kosten zakken van ong. €160,- naar €70,-
Dat is dus een flinke daling waardoor we de investering in toestellen er na zo'n 1,5 jaar uit hebben.

E.P.M. Linsen

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True