Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:36
Beste Tweakers,

Sinds kort zit ik veel in de auto ivm stage, tijdens het rijden gebruik ik een aantal apps zoals Flitsmeister en Google Maps. Hierdoor kijk ik redelijk wat op mijn telefoon en mijn batterij gaat best snel leeg. Dus ik ben opzoek naar een oplossing. Nu heb ik een Asus Padfone S/X (zijn hetzelfde), deze ondersteund draadloos opladen. Dus ik zat te denken aan een carkit met daarin een draadloze oplader.
Ik heb er een aantal gevonden, ze hebben ieder zo zijn voordelen en nadelen en ik vroeg me af of er ook mede-tweakers zijn die hier al ervaring mee hebben?

Wat ik ondertussen heb gevonden zijn:
- Eentje van Nokia, voordeel hieraan is dat hij ook een NFC chip heeft. Maar hij is erg duur en ik weet niet of hij alleen werkt met de betreffende nokia's.
- Eentje uit China, werkt met veel telefoons. Groot nadeel is de levertijd (39-60 dagen)
- de VU Tylt, hier neig ik het meeste naar. Maar toch enigzins prijzig.
- de airdock, al helemaal duur maar erg mooi

Ik zat er aan te denken om er een NFC chip op te plakken, zodat zodra hij contact maakt ook bepaalde acties onderneemt (GPS, WIFI en de apps aanzetten).

Hebben jullie hier ervaringen mee of andere mogelijkheden?

Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven, graag hoor ik van jullie!

Groetjes,
Fyr0

P.S. Ik hoop dat dit in het goede forum is geplaatst?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
fyr0 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:23:
Beste Tweakers,

Sinds kort zit ik veel in de auto ivm stage, tijdens het rijden gebruik ik een aantal apps zoals Flitsmeister en Google Maps. Hierdoor kijk ik redelijk wat op mijn telefoon en mijn batterij gaat best snel leeg. Dus ik ben opzoek naar een oplossing. Nu heb ik een Asus Padfone S/X (zijn hetzelfde), deze ondersteund draadloos opladen. Dus ik zat te denken aan een carkit met daarin een draadloze oplader.
Ik heb er een aantal gevonden, ze hebben ieder zo zijn voordelen en nadelen en ik vroeg me af of er ook mede-tweakers zijn die hier al ervaring mee hebben?

Wat ik ondertussen heb gevonden zijn:
- Eentje van Nokia, voordeel hieraan is dat hij ook een NFC chip heeft. Maar hij is erg duur en ik weet niet of hij alleen werkt met de betreffende nokia's.
- Eentje uit China, werkt met veel telefoons. Groot nadeel is de levertijd (39-60 dagen)
- de VU Tylt, hier neig ik het meeste naar. Maar toch enigzins prijzig.
- de airdock, al helemaal duur maar erg mooi

Ik zat er aan te denken om er een NFC chip op te plakken, zodat zodra hij contact maakt ook bepaalde acties onderneemt (GPS, WIFI en de apps aanzetten).

Groetjes,
Fyr0

Hi,

Ik ben naar hetzelfde opzoek. Ik ben helemaal gek van de brodit houders, de clip heb ik daarom ook al in mijn auto zitten dus de basis is al stabiel.

Normaal zet ik er ook een brodit houder op maar in deze auto zal een iphone, lumia en nexus gebruikt gaan worden. De nexus heeft draadloos opladen dus het liefste koop ik een universele stevige mount die ook QI erin heeft.

Die VU mount ziet er echt mooi uit, een chinees alternatief zou kunnen zijn dit: http://www.ebay.com/itm/Q...ain_0&hash=item2c9a5683a8

Persoonlijk geef ik liever iets meer uit dat die goed zit. Jij toevallig nog producten gevonden die aansloten?

CISSP! Drop your encryption keys!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:36
Bedankt voor je reactie, de ongeduldige ik heeft afgelopen week uiteindelijk de VU besteld. Zoals je zelf zegt geef ik ook liever ietsjes meer uit aan een degelijk product.

Ik heb het product gisteren ontvangen en vanochtend in de auto geïnstalleerd. Mijn eerste rit is mij erg bevallen, want ik was toch een beetje sceptisch over het oplaadvermogen van het draadloos laden. Normaal heb ik mijn telefoon, als ik op maps rij, aan de oplader hangen, hij laadt dan niet erg snel op (het gaat via een aansteker-lader van Samsung met een output van 2 ampere).
Maar nu tijdens het rijden heb ik de hele tijd Flitsmeister app open gehad met beeldscherm aan en hij laadde best snel weer naar vol vermogen (hij kwam net uit de oplader thuis).

Ik wil vandaag op de terugweg (circa 1 uur) gaan testen hoeveel percent hij oplaad met beeldscherm aan en Flitsmeister open. Dit zal ik straks laten weten.

Het is ook een erg stevige houder ik zet met volle vertrouwen mijn telefoon erin, je drukt aan beide kanten de houders een beetje aan en hij zit vast. Ik heb gelezen dat de Nexus 6 er erg strak inzit, maar hij past wel. Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat hij een beetje gaat trillen als ik boven bepaalde ;) snelheden rijd, maar dit ligt voornamelijk aan mijn auto.

Ik ga binnenkort richting Rome rijden, mijn idee was om dan muziek te streamen via bleutooth en maps te gebruiken. En aangezien je dan lange ritten maakt gaat de telefoon redelijk snel leeg, maar nu dus hopelijk niet meer.

Dus de conclusie voor zover is dat ik erg tevreden ben, maar dat kan ook nog mijn enthousiasme zijn. Als er vragen zijn over het product zal ik ze graag proberen te beantworden.

• pvkan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-11-2023
fyr0 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:23:

Groetjes,
Fyr0

Ik heb al geruime tijd een NFC chip op mijn Brodit houder geplakt.
Als ik de telefoon plaats, komt de NFCreader van de S6 (en daarvoor S4) dus langs de chip.
Middels de app "Trigger" heb ik vervolgens een scene (Auto In) opgebouwd en ook de NFC chip geprogrammeert. De trigger is hier dus de NFC chip

Als ik mijn telefoon plaats gebeurt het volgende:
(ondertussen doe ik mijn gordel even om)

- Een biepje ter bevestiging dat de NFC chip is gelezen
- Wifi gaat uit
- BLuetooth gaat aan (voor de carkit)
- Flitsmeister wordt gestart
- Autorotatie van de S6 gaat uit (De S6 wil nog wel eens heen en weer kantelen bij een flinke bocht)

Middels Trigger heb ik ook een "Auto uit" scene gebouwd. NU niet met de NFC als trigger maar het verlies van contact met de bluetooth van mijn auto (dus na ongeveer 10 meter weglopen).
Dan gaat
- bluetooth op de telefoon uit
- Wifi aan
- autorotatie aan
- Flitsmeister sluit zichzelf na verlies van contact met de auto.

OVerigens doe ik met Trigger en mijn ook mijn licht aan thuis. Er zit een NFC chip direct op de deurpost.
Zodra ik thuis kom en mijn telefoon daar tegenaan houdt, stuurt de "Trigger" app een code naar mijn
centrale verlichtingssysteem (domotica). Ondertussen trek ik mijn jas eerst even uit.
In dat domotica systeem wordt nu de scene "Huiskamer verlichting" gestart en gaan alle (schemer)lampen in de huiskamer aan.

Waarom ?.....omdat het kan ;-)))))))

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.