Netwerk verkeer HP iLO

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Goed, voor de verandering maar weer eens een mysterieus probleem :+

Heb hier een HP MicroServer staan met ingebouwde iLO functionaliteit (geintergreerd beheer) welke altijd een LAN verbinding heeft. Dit draait sinds januari zo en werkt perfect. Wat me sinds vorige week opvalt is dat er constant verkeer is tussen de iLO en de router (zichtbaar op de switch die ertussen hangt). Dit was voorheen niet zo en is imo niet nodig. Nu probeer ik dus uit te vinden waar dit verkeer vandaan komt, omdat ik me er niet helemaal lekker bij voel. Overigens draait de server probleemloos, inloggen op de iLO werkt prima en in de logs daarvan is niets raars te zien.

Netwerk opzet:

Server -> switch -> router.

Wat heb ik al geprobeerd:
Switch reboot. Maakte geen verschil.
Router reboot. Hielp ook niet.
iLO reset. Hielp todat ik het IP adres weer instelde, toen ging het verhaal weer verder.
Extra managed switch ertussen geplaatst in de hoop daar wat meer te kunnen zien. Duurde even voordat het op gang kwam maar helaas ging het toen ook weer verder. Kan in deze switch helaas niet zien waar het verkeer heen gaat of waar het vandaan komt, alleen het aantal pakketen over en weer.
Met WireShark op een andere PC een tijdlang (1 - 1.5 uur) gekeken wat er voorbij kwam, maar het is echt tussen router en iLO.

Welke andere PC's er in het netwerk aan staan lijkt niets uit te maken, met 5+ PC's draaiend is het en met alles uit behalve de iLO gebeurd het ook.

Probleem is dat ik op de iLO geen WireShark o.i.d. kan draaien en op de router ook niet :(
Iemand enig idee hoe dit te fiksen? Het zit me ergens niet lekker... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:32
In je managed switch kan je misschien port mirroring opzetten naar een pc met wireshark op ? Zo kan je toch kijken wat die ILO allemaal doet naar je router toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Gelukkig kunnen mijn (redelijk bejaarde) switches dat, en het blijkt DNS Dynamisch Update te zijn? in elk geval niets gevaarlijks van buitenaf lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Kaalus schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:36:
Gelukkig kunnen mijn (redelijk bejaarde) switches dat, en het blijkt DNS Dynamisch Update te zijn? in elk geval niets gevaarlijks van buitenaf lijkt me?
Heb je DDNS ingesteld staan dan?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

De ilo zal zich proberen te registreren bij een ddns server. Kijk even of je ddns kan disablen in de ilo en anders zal je het moeten accepteren.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
DDNS disabelen is gelukt! Ook stond op een of andere manier uit dat hij een DNS op moest krijgen via DHCP, misschien had het daar ook mee te maken. Beide gefikst en het draait weer als voorheen!
Iedereen bedankt voor de input, soms kan het toch simpeler zijn dan je denkt :)
Pagina: 1