Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Transactie -en verzendkosten, hoe doen shops het?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 30-09 16:38
Onlangs heb ik voor 7 cent (!) een USB OTG kabeltje gekocht, deze met i-Deal betaald en het wordt nog gratis verzonden ook vanuit China.

Nu kan het niet anders dat ze hier zwaar op toeleggen.

Ik heb vernomen dat i-Deal tussen de €0,40 en €1,00 per betaling kost voor een webshop, afhankelijk van het volume aan betalingen, plus nog een zeer hoog maandelijks bedrag.

Daarbij komt nog de veelbesproken 'gratis verzending'. Oké, laten we aanemen dat dit al goedkoop is en daarbij ook nog gesubsidieerd wordt, dan kan het gratis, zeker met dit gewicht.
Echter zal er toch verpakkingsmateriaal gekocht moeten worden en een label geprint moeten worden.

Hoe kan dit toch in hemelsnaam voor dat geld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StEelD
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-01-2016
1) Je zegt het zelf al, ze hebben dit keer geen winst op het product.
1.1) Verkeerd geprijsd, je hebt geluk.
2) Heb je je kabeltje al binnen? Zie de poll op de frontpage :P

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:32
iDeal hoeft niet zoveel te kosten, voor 30 cent kun je wel klaar zijn als middelgrote webwinkel. Het verzenden wordt niet gesubsidieerd en zal wel een dollar of meer kosten, plus een paar cent voor de verzendenvelop. Hierna moeten de huur van de garage in Shenzhen en een bak rijst voor de inpakslaaf nog betaald worden. Nee, ze zullen er heus geen winst op maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48

NeoMe

#Addict

Gaat alleen in vliegtuigen die nog extra capaciteit over hebben, daarom kan een verzending langer duren en maakt het goedkoper.

Maar blijft apart inderdaad. Waar ik mij altijd aan stoor zijn webshops die 5,95 rekenen voor iets wat door de brievenbus past in een envelop.

[Voor 36% gewijzigd door NeoMe op 06-05-2015 22:20]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gop1
StEelD schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:07:
1) Je zegt het zelf al, ze hebben dit keer geen winst op het product.
1.1) Verkeerd geprijsd, je hebt geluk.
2) Heb je je kabeltje al binnen? Zie de poll op de frontpage :P
Ik heb besteld bij Aliexpress, dus vertrouwen heb ik wel. Verder is de prijs een vaste prijs en geen aanbieding.

offtopic:
Die poll heb ik gelezen, de grote boze buitenwereld en het gevaarlijke internet zijn zeer gevaarlijk (not).
Ik vind het nogal doordrenkt van angstgevoelens. Natuurlijk worden er regelmatig mensen opgelicht, en ik ben er onlangs zelf ook bijna ingetuind. Maar 999 van de 1000 keer gaat het gewoon goed. Mensen die worden opgelicht hebben dit toch vaak aan hun eigen naïviteit of gierigheid te danken. (overigens is de oplichter natuurlijk fout in de eerste plaats).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gop1
In Nederland kun je tegenwoordig niets meer kopen voor 5 cent (die 7 cent afgerond), zelfs het blikje tomatenpuree bij AH niet meer...

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

gop1 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:23:
In Nederland kun je tegenwoordig niets meer kopen voor 5 cent (die 7 cent afgerond), zelfs het blikje tomatenpuree bij AH niet meer...
offtopic:
viel jou dat ook al op :P volgens mij is het alwéér een cent omhoog

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

• Kenzi
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

exelletor schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:16:
iDeal hoeft niet zoveel te kosten, voor 30 cent kun je wel klaar zijn als middelgrote webwinkel. Het verzenden wordt niet gesubsidieerd en zal wel een dollar of meer kosten, plus een paar cent voor de verzendenvelop. Hierna moeten de huur van de garage in Shenzhen en een bak rijst voor de inpakslaaf nog betaald worden. Nee, ze zullen er heus geen winst op maken.
huur voor een garage? 9 van de 10 producten gaan direct van de leverancier naar de koerier en komen niet langs bij de verkoper.

en inpakslaven ... :X de mensen op de logistieke afdeling verdienen best goed..

zo'n usb otg adapter kost inkoop minder dan RMB 1, shipping kost ook niet echt heel veel maar op deze order zal waarschijnlijk geen winst gemaakt worden. ze hebben in ieder geval wel je emailadres dus gaan meer verkopen uit je proberen te halen :P
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True