Katoenen Nederlandse vlag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Hoi :w

Mijn moeder wil voor haar verjaardag een nieuwe Nederlandse vlag (100x150cm), old-school dat ze is, wil ze die graag van katoen.

Maar overal waar ik kijk is het (een vorm van) polyester:

Hier vier random hits uit google met 'Nederlandse vlag katoen'
Een enkele fabrikant maakt vlaggen van nylon, dat is echter een inferieure kwaliteit ten opzichte van glanspolyester.
Wij vervaardigen onze landenvlaggen uitsluitend van het oersterke SpunPolyester.
. Tot nu toe werden ook de Nederlandse vlaggen veelal op 160 g/m2 spunpolyester aangeboden. Veel van onze klanten vroegen echter om een nog steviger doek, vergelijkbaar met het vroegere katoen.
De doekkwaliteit is Titan Spunpolyester scheepsvlaggendoek
Wat ik me vooral afvraag, waarom zijn er geen vlaggen meer van katoen?
Brandveiligheid? Minder snel verkleuring?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Via http://www.vlaggenmaster....e/nederlandse-vlag-kopen/ zijn katoenen vlaggen beschikbaar. Echter niet in de gewenste maat (100x150cm). Je zou ze eventueel kunnen benaderen.

En http://www.hollandvlaggen.nl/ geeft het volgende aan:
Het is Holland Vlaggen gelukt om Nederlandse vlaggen op een zwaardere doeksoort aan te bieden. Tot nu toe werden ook de Nederlandse vlaggen veelal op 160 g/m2 spunpolyester aangeboden. Veel van onze klanten vroegen echter om een nog steviger doek, vergelijkbaar met het vroegere katoen. Onze nieuwe Nederlandse vlaggen zijn gemaakt van 170 g/m2 polyester weefsel, zijn minder doorzichtig, hebben een langere levensduur en zijn traditioneel in banen vastgenaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Wellicht een aantal watersportzaken proberen? Ik denk dat het voor de kleurechtheid is. De rode baan in katoenen vlaggen wordt relatief snel oranje. Vooral bij boten. Althans, dat herinner ik me van vroeger met de katoenen vlaggen. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
HET adres voor vlaggen levert ze ook niet (meer) in katoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:13
Koop drie lappen stof: Rood, wit blauw. Knip ze op maat, gooi ze door de naaimachine, en je bent klaar?

De nederlandse vlag is niet bepaald een complex naaiwerk.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Zorg je in elk geval voor de juiste kleuren? Niet die lichte Luxemburgse tinten, maar een slag donkerder graag....

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:06

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Je zou desnoods marktplaats o.i.d. kunnen proberen. Mogelijk dat daar nog een (nieuwe) wordt aangeboden..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 20:13

WWJD

*pluh*

Katoen krimpt in de was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
ATS schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 07:01:
Zorg je in elk geval voor de juiste kleuren? Niet die lichte Luxemburgse tinten, maar een slag donkerder graag....
Kleuren staan voorgeschreven. ;) Hoewel marineblauw i.p.v. kobaltblauw ook gebruikt wordt, vooral voor maritieme doeleinden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het kortste Konlinklijk Besluit ooit heeft dat vastgelegd:
Koninklijk Besluit

19 Februari 1937 nr. 93
Wij Wilhelmina, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz., enz., enz.

Op de voordracht van Onzen Minister van Staat, Minister van Koloniën, Voorzitter van den Raad van Ministers van 5 Februari 1937, No.486, Kabinet M.R.;

Hebben goedgevonden en verstaan: te bepalen:
De kleuren van de vlag van het Koninkrijk der Nederlanden zijn rood, wit en blauw.

Onzen Ministers, Hoofden van Departementen van Algemeen Bestuur, zijn belast met de uitvoering van dit besluit, hetwelk in de Staatscourant zal worden geplaatst.

Zell am See, den 19 Februari 1937.

(get.) Wilhelmina

De Minister van Staat, Minister van Koloniën, Voorzitter van den Raad van Ministers,
(get.) H.Colijn
ANP berichtje:

Afbeeldingslocatie: http://resources51.kb.nl/anp/data/1937/1937_02/jpeg/anp_1937-02-24_3_access.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Makkelijk op te lossen.. was het eerst, knip het dan pas op maat en naaien die zooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrittany
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-05 22:49

LittleBrittany

Britta Weijers

EWK schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:32:
Hoi :w

Mijn moeder wil voor haar verjaardag een nieuwe Nederlandse vlag (100x150cm), old-school dat ze is, wil ze die graag van katoen.

Maar overal waar ik kijk is het (een vorm van) polyester:

Hier vier random hits uit google met 'Nederlandse vlag katoen'

[...] Ik heb zelf nog een katoenen Nederlandse vlag. Die ik ook niet meer gebruik ik denk alleen dat hij een beetje groot is (180cm bij 145cm) ongeveer. :)
Ook is de vlag een beetje uit de tijd gedateerd, de vlag is gemaakt rond 1900.

[...]

[...]

[...]

BrittaWeij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Dank voor alle reacties tot nu toe.
Bij 30 graden? Mijn katoenen t-shirts hebben daar geen last van, zelfs niet bij de (incidentele) 60 graden.
BadpunK schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 07:48:
Je zou desnoods marktplaats o.i.d. kunnen proberen. Mogelijk dat daar nog een (nieuwe) wordt aangeboden..
Al gekeken, daar alleen wat verkleurde vlaggen of van poly-dinges.
contrast schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 21:40:
Via http://www.vlaggenmaster....e/nederlandse-vlag-kopen/ zijn katoenen vlaggen beschikbaar. Echter niet in de gewenste maat (100x150cm). Je zou ze eventueel kunnen benaderen.

En http://www.hollandvlaggen.nl/ geeft het volgende aan:

[...]
Ja, daarvan staat ook een stukje in de topicstart.
Misschien dat die katoen dan nog een beetje kan benaderen. Ik heb ze een mail gestuurd.

En de tip van het naaien, uhm, nee, dat is wel Tweakerstyle, maar no way :9

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

EWK schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:12:
En de tip van het naaien, uhm, nee, dat is wel Tweakerstyle, maar no way :9
Kan je dat niet ergens laten doen? Als je de stof ergens kan vinden, dan kan het niet moeilijk zijn om daar iemand een vlag van te laten maken. Ik zou zo'n turkse kleermaker proberen, die wil dat vast wel voor je in elkaar zetten. Of natuurlijk een zeil- of tentmaker als je meer vakmanschap wil voor het naaien met touw en mooie naden...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
kijk eens bij kringloopwinkels, daar worden ze regelmatig aangeboden in katoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 13:49

-d-

Volgens mij is polyester beter waterbestending dan katoen? Lijkt me een vrij logische verklaring dat men voor polyester kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 07:51

mokumouse

LOLstoel User

Wellicht bij een legerdump?

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synag
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:42
Ik vond deze nog via google, weet niet of je hem zelf al gevonden had. Hij is in de maat 100x150 en ze zeggen van katoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Iedereen bedankt voor alle input, na mailcontact met de vlaggenmaster is het daar gelukt.
Nogmaals, thanks!

Hoi!

Pagina: 1