Toon posts:

custom resolutie intel hd4600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers

Dit is mijn eerste topic,ook al lees ik erg veel topics door.

Mijn probleem:
Ik maak gebruik van een Philips Brilliance 202p4,ja een crt monitor.
Ook heb ik een Dell 9020-9004 met daarin een intel 4600 grafische kaart.
Ik heb de nieuwste driver geinstaleerd,en mijn max resolutie is 1280x1024 85Hertz.
Maar mijn monitor kan aan 1600x1200 100Hertz.
Het lukt maar niet om hogere resoluties te krijgen.
Ik heb drivers geinstaleerd en geunstaleerd,youtube filmpjes gekeken,google afgezocht.
Ook heb ik powerstrip geinstaleerd en daarvan fimpjes bekeken.
Maar van die powerstrip snap ik echt niks.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn resolutie kan verhogen?
Alvast bedankt voor jullie tijd.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-12 21:37

auto660

1991 240 GL Brick

Dit kan heel makkelijk met de Intel Custom Resolution tool, als je er even op Googled weet je waar je hem kan vinden ;)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit.
Ik kan geen tool vinden die dit moet verhelpen.
Wel wordt er gesproken over CustomModeApp.exe,na flink lopen zoeken in de system32 folder heb ik hem gevonden.
Maar dan hoe open je deze?Hij gaat naar het internet die het niet weet hoe je dit exe bestand opend.
Dus heb ik er maar notepad voor gebruikt om te openen.
Hier stond een wazige aantal nummers en letters,niks wat ik kon veranderen kwa resolutie.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12 14:06

@r!k

It is I, Leclerq

Drivers voor je beeldscherm zoeken en installeren? Zoals ik het lees lijkt het erop dat windows met de huidige driver niet ziet dat er hogere resoluties mogelijk zijn voor jouw monitor.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-12 21:37

auto660

1991 240 GL Brick

Die CustomModeApp moet je hebben, als je hier gewoon dubbelklik op doet dan moet er een klein programma openen waar je custom resoluties in kan zetten welke dan vervolgens in je intel driver verschijnen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Topicstarter
auto660:
als ik er op klikte opende er niks alleen een vraag wil je op het net kijken of openen met een programma?
omdat ik heb geopend met notepad,zelf uitgekozen uit programmas,opend hij nu met dubbelklik notepad :(

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je kan het ook instellen in de Intel HD Graphics Control panel: https://communities.intel.com/message/250601

Verwijderd

Topicstarter
rens-br:

Als ik een custom resolutie toevoeg maakt niet uit welke dan zegt hij:the custom resolution exeeds the maximum brandwidth capacity.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was me crt toch zat,en heb net via marktplaats een full hd scherm gekocht.
En hij werkt gelijk op 1920x1080 perfect dus.

Bedankt voor jullie hulp.

mvg

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12 14:06

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:33:
Ik was me crt toch zat,en heb net via marktplaats een full hd scherm gekocht.
En hij werkt gelijk op 1920x1080 perfect dus.

Bedankt voor jullie hulp.

mvg
Haha, ja zo kun je het ook oplossen :D

Een hele rij microsoft certificeringen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:27:
rens-br:

Als ik een custom resolutie toevoeg maakt niet uit welke dan zegt hij:the custom resolution exeeds the maximum brandwidth capacity.
Dit was waarschijnlijk letterlijk het probleem. Hoe was de oude monitor überhaupt aangesloten?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
nou die Dell heeft een vga aansluiting. :P

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Officieel gaat die resolutie ver boven wat de bedoeling is, zeker als je kijkt naar het feit dat de frequentie @ 1280x1024 nog 'maar' 75Hz is:

http://www.manualslib.com...202p40.html?page=2#manual

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als een issue met de RAMDAC, dus de digitaal-analoog converter van de laptop. Lang, lang geleden was dat doorgaans ook beperkende factor voor resolutie/frequentie. In latere analoge jaren (zeg maar vanaf 2000) was het een non-issue omdat alle RAMDACs met twee vingers in hun neus hoge reso/frequenties aankonden (1600x900@85Hz was iig geen enkel probleem met willekeurig welk device hiero), maar nu dat CRTs of TFTs met analoge aansluitingen enkel in de low-end te vinden zijn zou het zomaar kunnen dat goedkopere, minder performante RAMDACs gebruikt worden...

Oslik blyat! Oslik!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
Waarschijnlijk had je een vga kabel in gebruik waar de pin bezetting niet compleet in was.
Dan wil de EDID info van je monitor wel eens wegvallen, waardoor je bepaalde resoluties niet meer kan kiezen.
Maar een ander scherm lost het ook op :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EDID is in beginsel nergens voor nodig, je kunt die info sowieso overriden met een custom "monitor driver", wat niet meer is dan een plaintext lijst van display modes.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Banshee:
Ik had op mijn oude optiplex dezelfde monitor met dezelfde kabel,en die deed wel gewoon 1600x1200 op 100 hertz.
Dus dat kan het niet zijn.
Maargoed ik heb het opgelost door een ander scherm te kopen.
Kijken of die ik crt schermen die ik hier heb nog kwijt kan raken.
Pagina: 1