Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gaming/school laptop

Pagina: 1
Acties:

• thebjorno
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 18:40
aangezien ik volgend jaar (hopelijk) naar het HBO ga, zou ik graag nog een laptop naast mijn desktop hebben. nou heb ik vind ik zelf enige kennis van desktop onderdelen etc. maar van het uitzoeken van een laptop heb ik geen kaas gegeten.

wat ik zoek; ik zoek dus een laptop die ik voor school kan gebruiken maar zou er graag ook op kunnen gamen. voor de laptop had ik een budget van rond de €1500,- qua merk had ik tot nu toe vooral naar msi gekeken omdat een vriendin van mij hier ook een game laptop van heeft, maar dit houdt niet in dat ik een laptop van msi wil/moet hebben.

graag wat suggesties of tips!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

Wat meer informatie geven en zelf wat mogelijkheden aandragen helpt hier vaak wel. Welke software en games wil je gaan draaien? Wat verlang je qua prestaties? Grootte, gewicht? Hoe belangrijk is een lage geluidsproductie? Tot € 1500,- staan er 1961 laptops in de Pricewatch en met je huidige informatie gaan wij er niet eentje voor je uitzoeken.

Belangrijke criteria zijn tegenwoordig een IPS scherm met een minimale resolutie van 1920 x 1080 pixels en een SSD van minimaal 128GB groot.

Some infinities are bigger than others.

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Wat ik tevens niet helemaal snap, het is een laptop voor school en je hebt thuis een desktop (gaming?) staan? Dan raad ik je eerder aan om een ultrabook voor school te kopen (aangezien je waarschijnlijk niet gaat gamen in de klas) en desnoods je desktop te upgraden. Bespaard geld en redelijk wat gewicht om naar school te sjouwen.

Mocht je toch enige grafische kracht nodig hebben voor school en dat ding elke dag mee moet sjouwen, dan is de vraag hoe krachtig je de laptop wilt hebben. Op basis daarvan kunnen we je meer/beter advies geven.

• thebjorno
Voor alleen school is inderdaad een ultrabook handiger. Mijn ouders zijn van plan om een chalet te kopen waar ik dan ook regelmatig zit dus ik zou graag een laptop hebben waardoor ik ook in de weekenden daar wat zou kunnen gamen zonder elke keer mijn desktop mee te slepen. Ook zou ik graag de laptop mee willen nemen naar vrienden om daar een spel mee te spelen. Ik hoop in ieder geval guild wars 2 er op te kunnen draaien en spellen als tf2 en garrys mod. Hopelijk kan je hier iets meer mee!

• test_slang_776
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Check: P650SE of P651SE van Clevo. Semi-portable laptop met IPS-scherm en GTX970M. Kortom: portable, goede koeling, prima graka voor ~1500 euro!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
test_slang_776 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 20:24:
Check: P650SE of P651SE van Clevo. Semi-portable laptop met IPS-scherm en GTX970M. Kortom: portable, goede koeling, prima graka voor ~1500 euro!
Met dezelfde behuizing heb ik gewerkt. Hij koelt prima, maar het geluid wat eruit komt vond ik niet normaal. Met de games die hij wilt draaien heeft hij niet eens een GTX970m nodig, een GTX960m/860m zou gemakkelijk volstaan.

Als ik naar je wensen kijk kom ik uit op iets portables (15inch). De MSI's (15 inch modellen) zitten binnen je budget en zijn net onder de 2kg. Echter hebben deze ook de reputatie om warm te worden met het nodige fan geluid van dien. Het zijn wisselende geluiden bij die laptops waarbij de één het geweldig vind en de ander weer niet. De Lenovo Y50 is ook nog een optie om even naar te kijken. Die voldoet prima aan je eisen en goede reviews over gelezen.

Asus komt binnenkort in nederland met de nieuwe G501 lijn (gtx960m) en circa 2,06kg. Mocht je even kunnen wachten lijkt me dat ook een goede optie. De reviews zeggen dat die ook warm wordt net als zijn concurrenten, maar niet ''te warm''. Ook met het geluid moet het dik in orde zijn voor een compacte game laptop.

• thebjorno
Geduld heb ik nog wel even dus zal zeker nog even op de asus wachten, ook de lenovo ziet er interessant uit

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:01
AMD komt ook binnenkort met nieuwe laptop APU's. Misschien zit daar ook wel een mooie tussen. Maar wat de prestaties daarvan zijn nog even afwachten...

• thebjorno
Weet iemand misschien wanneer de asus g501 in nl beschikbaar is? Ik kan het zelf namelijk niet vinden

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

thebjorno schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:18:
Weet iemand misschien wanneer de asus g501 in nl beschikbaar is? Ik kan het zelf namelijk niet vinden
De niet ROG uitvoering, dus gewoon zilver, is zojuist in NL verschenen bij een aantal winkels waaronder Coolblue. Even zoeken op de UX501. Veelal dezelfde specs als de ROG, maar met 4k IPS 100% sRGB touchscreen. De prijs moet je even aan wennen ;)

Some infinities are bigger than others.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Wat dacht je van de MSI ghost pro/ghost? Zeer portable namelijk :) (15 inch, en slechts 1.9KG). Ben er op dit moment echt over te spreken.
Pagina: 1