Hallo beste tweakers,
Sinds een jaar heb ik weer eens tijd/interesse om een beetje te gamen. Nou probeerde ik Wolfenstein: the new order uit op m'n laptop alleen loopt dat niet heel soepel. Dus werd het tijd om de oude game pc af te stoffen. Echter gok ik dat deze het spel ook niet volledig gaat trekken met zijn componenten uit 2008.
mijn pc bestaat op dit moment uit de volgende componenten
cpu: intel core 2 quead q6600 pricewatch: Intel Core 2 Quad Q6600
moederbord: ASUSTeK, P5K-VM' pricewatch: Asus P5K-VM
geheugen: 3x 1gb Kintston 400MHZ
graphics: Geforce GTX 280 pricewatch: XFX GeForce 280 GTX 1024MB DDR3 Standard (GX-280N-ZDF9)
voeding: bqt e5-600W pricewatch: be quiet! Straight Power BQT E5-600W
daarnaast is het een wat compacter/mobieler kastje - afmetingen kast: 40x21x27
Ik heb een budget van +/- 500 euro
De prioriteiten liggen bij een beter videokaart en wat meer geheugen. Maar aangezien de rest van de componenten al wat gedateerd zijn vraag ik mij af of ze nu netjes zouden samenwerken.
Graag zou ik dus advies over welke video kaart en of het überhaubt wel zin heeft om slechs de video kaart te upgraden of dat er beter naar een geheel nieuwe pc gekeken kan worden.
Alvast bedankt!
Sinds een jaar heb ik weer eens tijd/interesse om een beetje te gamen. Nou probeerde ik Wolfenstein: the new order uit op m'n laptop alleen loopt dat niet heel soepel. Dus werd het tijd om de oude game pc af te stoffen. Echter gok ik dat deze het spel ook niet volledig gaat trekken met zijn componenten uit 2008.
mijn pc bestaat op dit moment uit de volgende componenten
cpu: intel core 2 quead q6600 pricewatch: Intel Core 2 Quad Q6600
moederbord: ASUSTeK, P5K-VM' pricewatch: Asus P5K-VM
geheugen: 3x 1gb Kintston 400MHZ
graphics: Geforce GTX 280 pricewatch: XFX GeForce 280 GTX 1024MB DDR3 Standard (GX-280N-ZDF9)
voeding: bqt e5-600W pricewatch: be quiet! Straight Power BQT E5-600W
daarnaast is het een wat compacter/mobieler kastje - afmetingen kast: 40x21x27
Ik heb een budget van +/- 500 euro
De prioriteiten liggen bij een beter videokaart en wat meer geheugen. Maar aangezien de rest van de componenten al wat gedateerd zijn vraag ik mij af of ze nu netjes zouden samenwerken.
Graag zou ik dus advies over welke video kaart en of het überhaubt wel zin heeft om slechs de video kaart te upgraden of dat er beter naar een geheel nieuwe pc gekeken kan worden.
Alvast bedankt!