Upgraden game PC

Pagina: 1
Acties:

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11-2025
Hallo beste tweakers,

Sinds een jaar heb ik weer eens tijd/interesse om een beetje te gamen. Nou probeerde ik Wolfenstein: the new order uit op m'n laptop alleen loopt dat niet heel soepel. Dus werd het tijd om de oude game pc af te stoffen. Echter gok ik dat deze het spel ook niet volledig gaat trekken met zijn componenten uit 2008.

mijn pc bestaat op dit moment uit de volgende componenten
cpu: intel core 2 quead q6600 pricewatch: Intel Core 2 Quad Q6600
moederbord: ASUSTeK, P5K-VM' pricewatch: Asus P5K-VM
geheugen: 3x 1gb Kintston 400MHZ
graphics: Geforce GTX 280 pricewatch: XFX GeForce 280 GTX 1024MB DDR3 Standard (GX-280N-ZDF9)
voeding: bqt e5-600W pricewatch: be quiet! Straight Power BQT E5-600W

daarnaast is het een wat compacter/mobieler kastje - afmetingen kast: 40x21x27

Ik heb een budget van +/- 500 euro
De prioriteiten liggen bij een beter videokaart en wat meer geheugen. Maar aangezien de rest van de componenten al wat gedateerd zijn vraag ik mij af of ze nu netjes zouden samenwerken.

Graag zou ik dus advies over welke video kaart en of het überhaubt wel zin heeft om slechs de video kaart te upgraden of dat er beter naar een geheel nieuwe pc gekeken kan worden.

Alvast bedankt!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-02 19:56
Er valt niks te upgraden op jouw systeem als ik eerlijk ben.
Misschien dat je er minimaal 4 gb ram van kan maken en een andere PCI-e 2.0 x16 kaart van 80-100 euro kunt instoppen maar ik betwijfel of alles lang mee zou gaan. Dan zou je misschien games zoals League of Legends, cs:go en dota kunnen spelen met redelijke fps.

Ik zou gewoon doorsparen tot de 600-700 euro range en dan gewoon een nieuw systeem halen, en dit systeem gebruiken als facebook computer of gewoon verkopen.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Inderdaad ik zou er ook geen geld meer instoppen.
Beter doorsparen voor een nieuwe setup.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:54
Yup..eens met hierboven.

Je kunt doorsparen voor een nieuwe setup of, als je niet op korte termijn meer budget gaat krijgen, een gamesysteem bouwen rond een i5 2xxx of 3xxx.
Voor een eurotje of 500-550 kun je nog heel wat leuks in elkaar knutselen :)

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik ben het eens met hierboven, op V&A staan altijd wel leuke upgrade setjes, zoals deze: V&A aangeboden: Upgradeset Intel Core i5 2500K Boxed, Gigabyte GA-P67X-UD3-B3, Scythe Kozuti

Show me your moves.

• Thommuz
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11-2025
Hartstikke bedankt voor de reacties, het ziet er wel redelijk unaniem uit :p

Dan ga ik toch maar voor een nieuwe pc doorsparen. (kijk al met een schuin oogje naar de BBG mitx ;))

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:54
Nou..ik vind dit wel een erg leuk setje :

V&A aangeboden: Game PC: i5 4670K + GTX660 + Samsung EVO 840 120GB SSD + 2TB schijf + 8GB

Leuk bod doen.. Anders is 450 ook niet teveel. Kastje erbij kopen : pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)

Hiermee kun je al aardig gamen. Hebbie een retesnelle processor met overclockbord met garantie, een SSD, 2TB HDD en een videokaartje waar je aardig mee kunt gamen.

In totaal 485 euro (of minder, afhankelijk van wat je betaalt voor de spullen)..

Vergeet ik nog de prima kwaliteit voeding en het feit dat windows er ook wel op zal staan..

Videokaartje kun je altijd later nog upgraden..

[ Voor 9% gewijzigd door Baloes op 06-05-2015 18:42 ]

Verwijderd

De voeding hoef je ook niet mee te nemen naar een nieuwe PC, kwaliteit is vrij slecht, deze is niet meer vertrouwd.

• BSOD baby
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 18:43:
De voeding hoef je ook niet mee te nemen naar een nieuwe PC, kwaliteit is vrij slecht, deze is niet meer vertrouwd.
mee eens, voeding zal 110% geen 600w meer zijn na 7 jaar. Niet betrouwbaar dus.

Verwijderd

BSOD baby schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:06:
[...]

mee eens, voeding zal 110% geen 600w meer zijn na 7 jaar. Niet betrouwbaar dus.
Huh wat?

De be quiet! Straight Power E5 600W is een FSP Epsilon voeding met CapXon condensators. Het Epsilon design van FSP produceert van zichzelf vrij veel ripple, wat weg moet worden gefilterd door de condensators. Deze condensators krijgen dus veel werk te verduren, maar de kwaliteit van de elco's zijn niet heel goed en ze worden ook vrij slecht gekoeld. Dit type voeding is dan ook aan zijn einde van het leven na 7 jaar, daarna nog gebruiken is zeer onverstandig omdat zo'n voeding dan gevaarlijk hoge ripple aan de rest van de onderdelen kan doorgeven. 7 jaar is zelfs vaak al te oud voor de voeding, veel halen dat niet eens.

• BSOD baby
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:20:
[...]

Huh wat?

De be quiet! Straight Power E5 600W is een FSP Epsilon voeding met CapXon condensators. Het Epsilon design van FSP produceert van zichzelf vrij veel ripple, wat weg moet worden gefilterd door de condensators. Deze condensators krijgen dus veel werk te verduren, maar de kwaliteit van de elco's zijn niet heel goed en ze worden ook vrij slecht gekoeld. Dit type voeding is dan ook aan zijn einde van het leven na 7 jaar, daarna nog gebruiken is zeer onverstandig omdat zo'n voeding dan gevaarlijk hoge ripple aan de rest van de onderdelen kan doorgeven. 7 jaar is zelfs vaak al te oud voor de voeding, veel halen dat niet eens.
Je weet er duidelijk meer over, ik bedoelde alleen dat hoe ouder een voeding is hoe minder vermogen deze bevat en dus hoe minder betrouwbaar die word. Pardon _/-\o_

Verwijderd

BSOD baby schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:22:
[...]

Je weet er duidelijk meer over, ik bedoelde alleen dat hoe ouder een voeding is hoe minder vermogen deze bevat en dus hoe minder betrouwbaar die word. Pardon _/-\o_
Dat klopt niet 600W is 600W uitgaande van een goede voeding, dit op zowel dag 1 als na meerdere jaren. Een voeding kan wel stuk gaan, maar dan gaat die niet steeds minder leveren.
Pagina: 1