Ruis in studio monitoren

Pagina: 1
Acties:

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb sinds kort een steinberg usb interface aan mn iMac hangen met daaraan 2 actieve studio monitoren.

alleen valt het mij op dat als ik geen muziek draai er best wat ruis te horen is, ookal zet ik het volume op de usb interface helemaal uit en op de monitoren (achterkant) ook.

harder of zachter maakt niet zo veel uit, de ruis blijft qua volume gelijk.

ook hoor ik soms gekraak als ik met mn muis (bedraad) scroll of beweeg.

De usb interface zit via een usb kabel direct in de iMac met daaruit via 2xjack een aansluiting naar de beide monitoren.

de muis zit via een powered usb hub aangesloten op de iMac.

iemand enig idee wat een oplossing kan zijn voor in eerste instantie de ruis die continu te horen is.

De muis kan ik evt vervangen voor een draadloos exemplaar.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 12:24
Doen de monitoren dit ook zonder input/kabel erin? Welke monitoren zijn dit?

Ik heb ooit studio monitoren gehad die ook erg veel ruisten - meteen terug gestuurd aangezien ik hiermee niet kon leven. Dit waren ze, +/- 400 per stuk en mega vet geluid:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/M-AudioDSM3.jpg

• dr86
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 19:18:
Doen de monitoren dit ook zonder input/kabel erin? Welke monitoren zijn dit?

Ik heb ooit studio monitoren gehad die ook erg veel ruisten - meteen terug gestuurd aangezien ik hiermee niet kon leven. Dit waren ze, +/- 400 per stuk en mega vet geluid:

[afbeelding]
het zijn samsun rubicon R6a monitoren, als de jack eruit is hoor je de ruis nog steeds

• JAHRASTAFARI
Ik ben bang dat dit een "product eigenschap" is. Dus retourneren indien mogelijk. Of verder van je luisterplek af zetten zodat je de ruis niet meer hoort.

• dr86
  • Niet online
ze zijn al te oud om te retourneren helaas

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-12-2025
Zit er een volume knop op? En ruisen de monitors ook als het volume helemaal dichtgedraaid is! In dien de ruis verdwijnt:

Wat je kunt doen is deze zo minimaal mogelijk te draaien voor wat jij nodig hebt, zo kun je de steinberg en je computer zelf maximaal luid laten spelen zonder dat het daadwerkelijke volume te hard wordt.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45

Illusion

(the art of)

Als ze ook ruisen zonder kabel aan de input, dan ligt het aan de monitoren. Je zou nog kunnen kijken of het uitmaakt of je ze wel of niet in een geaard stopcontact steekt. Maar goedkope versterkers ruisen nu eenmaal.

[ Voor 66% gewijzigd door Illusion op 06-05-2015 23:44 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

DjVe

Hatsaflats!

dubbel.

[ Voor 96% gewijzigd door DjVe op 07-05-2015 08:18 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:51

DjVe

Hatsaflats!

Je hebt altijd wel een ruis, maar deze is normaal niet hoorbaar. Bij een computer zit je natuurlijk veel dichter bij, dus de kans dat je iets hoort is veel groter. Het is precies zoals JAHRASTAFARI zegt, het is een eigenschap van de speaker/versterking.

Verwijderd

Wat is het verschil met het gebruik van die monitoren met een oude opstelling en deze?
Of had je die monitoren 2e hands gekocht?

• dr86
  • Niet online
jorisjan schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:31:
Zit er een volume knop op? En ruisen de monitors ook als het volume helemaal dichtgedraaid is! In dien de ruis verdwijnt:

Wat je kunt doen is deze zo minimaal mogelijk te draaien voor wat jij nodig hebt, zo kun je de steinberg en je computer zelf maximaal luid laten spelen zonder dat het daadwerkelijke volume te hard wordt.
aan de achterkant van de monitoren zit een volume knop inderdaad, als ik deze helemaal dicht draai dan hoor ik de ruis nog steeds.
DjVe schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:18:
Je hebt altijd wel een ruis, maar deze is normaal niet hoorbaar. Bij een computer zit je natuurlijk veel dichter bij, dus de kans dat je iets hoort is veel groter. Het is precies zoals JAHRASTAFARI zegt, het is een eigenschap van de speaker/versterking.
ik zit inderdaad wel een kleine 50cm van de speakers af
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:38:
Wat is het verschil met het gebruik van die monitoren met een oude opstelling en deze?
Of had je die monitoren 2e hands gekocht?
daarvoor had ik harman kardon soundsticks rechtstreeks in mn minijack output. hierbij had ik nergens last van.

• JAHRASTAFARI
Kijk of je ze niet verder van je af kunt zetten, op een meter afstand kan het al een stuk minder zijn. Ik denk dat het verder niet op te lossen is.

Verwijderd

Als de speakers op de achterkant een volume regeling hebben kan je die wat naar beneden zetten (of een interne potmeter aanpassen).
Als dat niet kan zul je er mee moeten leven.
Dan kan je zorgen dat je ze makkelijk aan/uit kan zetten via een schakelaar of afstandsbediening om er minder last van te hebben.
Pagina: 1