Serre op het westen, tips voor zonwering?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:43

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik woon sinds een week in mijn nieuwe appartement. Ik heb een inpandige serre, gericht op het westen. Prachtig, en heel fijn als je 's avonds nog even een zonnetje mee wil pakken, maar als je binnen TV wilt kijken zie je bijgevolg ook niets. Idealiter zou ik over de volledige breedte (ruim 5 meter), maar eigenlijk alleen de bovenste meter, iets van zonwering willen hebben. Rolgordijnen zijn niet ideaal, aangezien je er dan 4 naast elkaar krijgt, en de touwtjes dan midden in je uitzicht hangen. (paneel)gordijnen ook niet, aangezien ik eigenlijk de onderste helft niet verduisterd hoef te hebben, en ik bovendien niet links en rechts een halve meter kwijt wil zijn aan gordijnen als ze open staan. Ik zoek dus een echte tweakers-oplossing, LCD plakfolie of een horizontaal/vertikaal verschuifbaar scherm.

Iemand tips?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ligt er ook aan of het huur of koop is, wat je allemaal mag doen en of je verbeteringen eventueel vergoed krijgt gedeeltelijk. Dat LCD folie klinkt wel geinig eigenlijk.
Buitenzonwering is het beste om ook de warmte tegen te houden, en een half uitgeklapt zonnescherm ziet er niet zo raar uit.
Of van die lamellen, al zal dat wel een beetje vreemd staan als ze maar een meter lang zijn.
Jaloezien heb je denk ik niet van vijf meter, ik heb ze wel van 1.90 meter laten thuisbezorgen en dat was al een behoorlijk pakket. Met die lamellen heb je alleen een lange rails die je wellicht kan splitsen/koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zonder de situatie goed te kennen (is het 1 raam van 5+ meter of 4 stukken o.i.d.?).

Rolgordijnen heb je wel van 5m (mogelijk wel in deelsegmenten), met motor dus geen touwtjes. Maar 2 is ook wel mogelijk toch met de bediening aan beide muurkanten?

Of zoals geopperd een zonnescherm aan de buitenzijde of eventueel screens. Kun je in ieder geval onderdoor kijken en het weert het licht.

Er bestaat ook wel raamdecoratie wat als frame aan/binnenin je kozijn zit, met schuifgeleiding zeg maar. O.a. voor dakramen die open kunnen maar dat zal ook vast geen probleem zijn voor jouw optie. Maar goed, wederom de vraag hoe je ramen eruit zien in combi met het kozijn.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Effectieve zonwering zit eigenlijk aan de buitenkant; dan blijft de warmte ook buiten. Als het een huurappartement is kun je misschien samen met je medebewoners aankloppen bij de verhuurder.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:50

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Mocht je wat meer te besteden hebben zou je ook naar (zip)screens kunnen kijken aan de buitenkant. Wel handig om even de VVE te raadplegen of dit toegestaan is en/of er kleurencodes zijn, die je zou moeten gaan gebruiken.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Het is inderdaad huur, de serre is voorzien van 2x een volledig glazen schuifpui, dus:

' z o n

raam deur deur raam

' s e r r e

raam deur deur raam

' h u i s k a m e r

Ik vermoed dat iets bevestigen aan de buitenzijde een no go is, ik twijfel zelfs of verduisterend plakfolie het aangezicht van het complex niet te zeer aantast, maar dat kan ik navragen.

Rolgordijnen lijken me eigenlijk het meest pragmatisch. Kan ik inderdaad opdelen in 2x 2m50, of misschien is 4x1m25 dan nog wel handiger. De gordijnen in het midden krijgen dan gewoon een heel kort touwtje.

Edit: het enige nadeel is dan dat ik 8 van die klemmetjes moet vastmaken, dus 16 gaatjes, die ik potentieel ook weer allemaal dicht moet maken :)

[ Voor 13% gewijzigd door SeatRider op 06-05-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeste rolgordijnen hebben geen touwtjes tegenwoordig, zelfs niet meer bij goedkopere zaken zoals de Ikea. Het is nu een soort vasthoud systeem en dan blijven ze hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Wat hebben de buren gedaan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Inpandige serre?
Nooit van gehoord. Een serre is altijd uitpandig.

Fotootje misschien?
Misschien dat dan creatieve ideeen ontstaan................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
Ik heb hier een lange pijp met daaraan een doek (origineel bodemzeil voor een tent gok ik). Pijp leg je in de dakgoot en het doek hangt dan voor het raam. Scheelt een graad of 30 in de zomer :+
Werkt hier perfect, even simpel als goedkoop en in een paar seconden hangt ie en is hij weer weg.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:50

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

leecher schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:22:
Ik heb hier een lange pijp met daaraan een doek (origineel bodemzeil voor een tent gok ik). Pijp leg je in de dakgoot en het doek hangt dan voor het raam. Scheelt een graad of 30 in de zomer :+
Werkt hier perfect, even simpel als goedkoop en in een paar seconden hangt ie en is hij weer weg.
Ben bang dat het in deze situatie geen optie is, aangezien hij heeft aangegeven in een appartent te wonen..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42

vhal

ಠ_ಠ

nokiaan958GB schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:40:
Inpandige serre?
Nooit van gehoord. Een serre is altijd uitpandig.

Fotootje misschien?
Misschien dat dan creatieve ideeen ontstaan................
Ws een inpandig balkon, zie je wel vaker

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
vhal schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 08:11:
[...]

Ws een inpandig balkon, zie je wel vaker
Ja. Volgens de bouwtekening heet het een serre. Je komt ook wel eens de term tuinkamer tegen. Effectief is er 2m50 van de huiskamer afgesnoept en kan de gevel volledig openschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
BadpunK schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 07:51:
[...]

Ben bang dat het in deze situatie geen optie is, aangezien hij heeft aangegeven in een appartent te wonen..
Daar heb ik overheen gelezen. Lijkt me qua veiligheid niet echt een goed plan nee :P

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Pagina: 1