Arduino Granular Synth voor beginner?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshifter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-04 09:17
Ha die Tweakers,

Ik had pas van een vriend een knockoff arduino gekregen, deze ligt nu alleen stof te verzamelen dus ik dacht dat ik er een keer mee aan de slag zou gaan. Ik kwam op internet dit project tegen, en het leek me aardig om hier te beginnen. Denken jullie dat dit een geschikt project is voor een beginner? (Het standaard blink programma uitvoeren begon een beetje te vervelen :P)

Het leek me een relatief goedkoop en simpel project, maar misschien dat ik mij vergis. Mocht je aanbevelingen hebben oid, laat het weten!

Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Geen idee..

Zo te zien ben je langer bezig met de behuizing te versieren en afwerken dan een paar componenten op een boardje te solderen .

Ik vrees alleen dat je geen pepernoot van een Arduino gaat leren ? Misschien dat je net Granular Synth nodig moet hebben en deze niet wil kopen, dan zou het wel logisch zijn om deze te maken.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
Ik ben vier weken terug begonnen met Arduino, okee, niet helemaal eerlijk, ik programmeer en soldeer al een aantal jaar in andere platformen, maar toch. Ga lekker beginnen met een breadboardje, wat LED's, een paar potmeters en drukknoppen en ga eens kijken in hoeverre je de een op de ander kan laten reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smikkol
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-05 14:27
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met controllers en elektronica. Een van de eerste dingen die ik naast studie voor mezelf bouwde was een 3x3x3 LED-cube. Alles wat je wil komt daar in terug.
Bouw hem op, daarna programmeer je hem, eventueel met hulp (er zijn veel tutorials). Je kan hem iets voorgeprogrammeerd laten doen en later eventueel aansturen met je PC.
Mocht je nog meer van uC's willen leren kun je m daarna opnieuw programmeren met atmel studio.