Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Tijdelijk toestel, Samsung/Sony/Oneplus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ajboss
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 10-05-2015
Even een intro:
Een paar maanden geleden heb ik voor het eerst in mijn leven een telefoon (Nexus 5) laten vallen. Deze ene keer was genoeg om de kosten van reparatie zo hoog te maken als een nieuwe telefoon. Sindsdien heb ik gespaard om een nieuwe telefoon te kopen en deze maand is het eindelijk zo ver. Ik ben van plan om nog ongeveer 1,5 met de telefoon te doen (misschien langer als hij bevalt), in die anderhalf jaar ga ik vijf maanden op reis naar Noord- en Zuid-Amerika.
Aangezien ik over een jaar mag verlengen (met telefoon), is een telefoon van vorig jaar prima.

Ik zoek een..
toestel die niet gauw kapot gaat als het in aanraking komt met water of stof.

Ik twijfelde tussen de S5 en de Xperia z3 compact. De doemdenker in mij leek het echter niet verstandig om een telefoon te kopen zonder uitneembare batterij, indien tijdens de reis de batterij stuk gaat of zoiets.
Daarom leek een s5 slimmer. De S4 is echter een stuk goedkoper. Ik weet echter niet zeker of de daling in prijs ook een aanzienlijke daling in kwaliteit betekent.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de €350.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
foto's te maken, bellen, internetten, skypen met familie in het buitenland, ik kijk veel video's, films en series via mijn smartphone, ik bewerk Word en/of PowerPoint bestanden op mijn smartphone, ik heb mijn roosters en agenda op mijn smartphone. Kortom, ik gebruik het overal voor. Ik wil de optie hebben om mijn huidige abonnement eventueel als sim only verder te laten gaan tot ik een beter aanbod heb, dus een telefoon die nog updates krijgt tegen 2016 en 4g kan handelen is gewenst. Verder ben ik de helft van mijn reis in een onbekende stad, dus GPS komt ook van pas.
Ik gebruik nu mijn oude htc desire hd, maar die heeft zijn laatste dagen gehad..
In het geval van de s4 en de s5 kan ik een extra batterij meenemen. Verder vind ik het persoonlijk ook fijn dat ik het geheugen kan uitbreiden en/of de telefoon nieuw leven kan geven door soms simpelweg een nieuwe batterij te kopen. Dit heb ik ook gedaan met mijn htc desire hd.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf dus al gekeken naar de z3 compact (zelfde formaat als mijn desire hd), maar ook naar de S4 en de S5. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de z3 compact, maar als er iets gebeurd met de batterij als ik op reis ben, kan ik niet zoveel.

Welke vragen heb je hier nog over?
De S4 en de S5 verschillen in prijs (zo'n €80), maar maakt het verschil in software updates?
Ik heb verschillende YouTube (ja, ja) video's gekeken over de waterbestendigheid van de S5, maar die verschillen nogal, wat zijn jullie ervaringen?
Heeft iemand ervaring met reizen met smartphone? Ik ga wel vooral naar familie.

Edit: Ik ben vergeten de oneplus uit de titel te halen zie ik nu.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Realiseer je wel dat waterbestendigheid (Samsung) is anders is dan waterdicht tot 1,5M (Sony). Ik heb zelf trouwens de Sony Z2, ik zou me niet al te druk maken over de accu.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Die Z3 compact zou ik met een grote boog omheen lopen:
nieuws: Klanten klagen over gebarsten schermen Sony Xperia Z3-smartphones

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ajboss
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 10-05-2015
Ja, maar is het bij beide dan niet zo dat de telefoon nog werkt mocht deze bijvoorbeeld in mijn broekzak zitten en er een plas water tegenaan komen?

En oh.. dat bericht ziet er niet zo goed uit.

[Voor 14% gewijzigd door ajboss op 06-05-2015 18:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Het is vooral de Z3c die last heeft van gebarsten schermen en de glazen achterkant.

* Lip volgt de Xperia draadjes hier op GOT op de voet.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nul07
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14-09-2015
Ik zou wegblijven bij de sonies.
Alle z telefoons missen een intern frame.

Als je wilt gaan voor een telefoon die net zo lang updates krijgt als je Nexus, maar wel wat beter gebouwd is zou ik gaan voor een ms/nokia. Met alle Windows diensten die je gebruikt en je vormfactor die je zoekt en je budget, zou je ook kunnen gaan voor een 930.

Privacy? ja graag: Het VPN Topic en het Ad-blocking Topic

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:28
Voor jou doel zou je ook de Active versies van Samsung kunnen bekijken, die zijn juist bedoeld om heel te blijven en stof + waterdicht. Echter prijs zitten ze wel boven je budget.
Wat toekomst betreft, de S5 zal langer updates krijgen dan de S4 verwacht ik, en heeft ook een beter scherm, plus is de laatste Samsung S serie met verwisselbare batterij, S6 is dat niet meer mogelijk.

Een Lumia telefoon zoals nul07 suggereert is ook zeker te overwegen, controleer alleen voor aanschaf dat de apps die jij wil er voor zijn, en zo niet of er alternatieven voor zijn waar je mee kunt leven, Windows Phone app aanbod is iets beperkter dan op Android of iOS. Windows Phone heeft overigens wel betere batterij levensduur dan de andere dus dat is wel handig op reis.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True