Toon posts:

[JAVASCRIPT/PDF] PDF Formulieren maken

Pagina: 1
Acties:
  • 930 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben druk bezig voor mijn werk om in Adobe Acrobat overeenkomsten te maken voor onze klanten. Wij zitten in de mobiele telefoniebranche en ik ben bezig met een overeenkomst voor mobiele abonnementen.

Nu heb ik de overeenkomst in zoverre af dat alle info die ik erin wil hebben erin staat.

Echter ik heb verschillende mobiele abonnementen.
De meeste abonnementen zijn inclusief data maar er is 1 abonnementsvorm die standaard geen data heeft.
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Wanneer het mobiele abonnement wordt gekozen waar geen bundel bij zit moet het dropdown menu met de data-abonnementen actief worden. Wordt een ander mobiel abonnement gekozen dan moet het dropdown menu niet actief worden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wanneer iemand de overeenkomst wil inzien voor hulp dan kan dat maar dan graag een PM sturen. We willen onze tarieven namelijk niet overal prijsgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Eerste vraag die boven komt borrelen: Waarom moet dat in PDF?

Je hebt het hier over een feature (PDF forms) die enkel en alleen 100% goed werkt in Adobe Reader en waarvoor je (als je een beetje complexe dingen moet doen) allerlei meuk zoals JS-ondersteuning voor PDF bestanden aan moet zetten met alle risico-factoren van dien voor de veiligheid van de desktop computer systemen van je klanten.

Doe dat invullen gewoon via een goed toegankelijke website, over een versleutelde verbinding en netjes achter een login, en laat die website dan een read-only, beveiligde PDF terug uit spugen die als overeenkomst kan dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gewoon een webinterface hiervoor lijkt me veel logischer ;) Je klanten moeten toch al naar een website voor registratie en om die PDF te krijgen, dan met wat PHP oid de PDF aanvullen met klant-informatie en die een gooi naar de klant geven :)

[ Voor 70% gewijzigd door RGAT op 06-05-2015 23:46 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:23
Verschrikkelijk... Hiervoor wil je toch geen PDF's gebruiken? Dat zou ook een enorme administratieve rompslomp worden heb ik het idee...

Zoals hierboven aangegeven zal een website veel beter gaan. Zowel voor de klant als voor jezelf (denk ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie adviezen. Dit is nog een slag die wij moeten maken en wel op de agenda staat.
Echter voor nu (ivm tijd en vooral het gebrek aan tijd) kiezen we er eerst ervoor om de bestaande overeenkomsten in pdf aan te passen.

Ik ben geen programmeur maar accountmanager dus zo'n complex formulier met inlog erbij is voor mij geen peanuts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Lijkt me een stuk makkelijker dit op de manier te doen zoals het hoort en niet in een pdf formulier ;) Je krijgt gegarandeerd een bootlading klanten met Foxit Reader en noem het maar op welke problemen geven en veranderd in een servicedesk.
Overigens moet er toch e.a. aan unieke info in die overeenkomst zoals o.a. klantennaam, moet de klant dat zelf elke keer invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is voornamelijk voor dealers van ons
Die vullen zij dus voor de klanten in, doen een printje, handtekening eronder en met de fax hierheen

Maar ja, klantgegevens moeten ingevuld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nienkebeer
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-12-2017
ik weet niet of ik dit hier kan posten, maar ik kan ook nergens vinden hoe ik een nieuwe topic aanmaak. Voor mijn werk ben ik een PDF formulier aan het maken, daar moeten 3 simpele wiskundige formules in.

1. een optelsom (deze is me zelf al gelukt)
2. een getal dat wij invoeren in een textvak (met getalkenmerk) moet x1,2 in een ander veld komen
3. een aftreksom van 2 velden

kan iemand mij helpen, want ik kom er echt niet uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Wel het had zeker niet naar mij in een DM gehoeven, 2.5 jaar later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 14:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Er is toch echt een knop "nieuw topic" rechts bovenaan de topic lijst. Maar als je niet meer info geeft dan dat je nu doet dan kunnen we je ook niet helpen (het is hier geen helpdesk ;) ). Kijk eerst eens rond om er zeker van te zijn dat je je topic op de juist plek opent. Als je dat hebt gedaan en je opent een nieuw topic dan verwachten we dat je zelf al hebt geprobeerd je eigen vraag of vragen te beantwoorden en dat je dus ook in je eigen topic aangeeft wat je al hebt gezocht en gevonden, waarom dat niet voldeed, wat je nu zelf al geprobeert hebt etc.

Maar op deze manier een topic uit 2015 "omhoog" duwen en zelfs andere users een DM er over te sturen is echt niet de bedoeling.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.