Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil mijn Remeha W23C CW3 ketel vervangen door (waarschijnlijk) een Intergas HReco 30 CW4. Nu is daar een aanbieding met de Honeywell Round en een Intergas Incomfortsysteem bij. Nu zie ik even door de bomen het bos niet meer...

Het Incomfort systeem is dus blijkbaar een losse module die het op afstand bedienen van de CV-ketel mogelijk maakt. Ik denk dat direct dat het niet uit maakt welke thermostaat je daar bij neemt.
De Honeywell round is niet te programmeren, maar het Incomfortsysteem weer wel :?

Dus naast thermostaten, en ketels (?) zijn er nu ook tussenoplossingen voor remote bediening?

Wat ik eigenlijk wil is een (modulerende) thermostaat met 7 dagen (of weekdagen/weekend) programma functie én remote (iPhone) aan en uit zetten. Een Nest gaat bijvoorbeeld "leren" maar daar zie ik het nut niet zo van in.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:33
Zit je in het eneco gebied? Dan is Toon een goede optie.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 20:15
De Nest is niet modulerend, niet aan te raden als je een beetje energiezuinig wil stoken.

Als ik het zo lees dan is de enige eis van Incomfort dat je een modulerende thermostaat nodig hebt, de Honeywell Round is dit volgens de website. Zou dus moeten lukken met deze combinatie.

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als je niet echt wil gaan tweaken is de Nest geen goede keuze voor een modulerende ketel.
Daarbij werkt de lerende functie niet bijzonder goed.
Dat ding had eigenlijk aan de andere kant van de grote plas moeten blijven ;)

Wat jij wilt, lezend in je onderste alinea, dat bied het systeem wat is aangeboden.
De round heeft idd geen klokprogramma, maar dmv die module kan je wel een klokprogramma instellen in de app van Incomfort.
Op die manier heb je een simpele thermostaat aan de muur, met uitgebreide mogelijkheden via Incomfort app.
Volgens mij is Incomfort gelijk aan Honeywell Round Conected, alleen dan met een Intergas jasje eroverheen.

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
Het incomfort systeem van Intergas werkt alleen met een OpenTherm thermostaat die het remote setpoint commando ondersteunt. Het systeem communiceert draadloos met je ketel, die dan de thermostaat instelt op een setpoint.

De meeste thermostaten ondersteunen dit niet.. ondersteunt je thermostaat het niet dan werkt het hele systeem niet. Daarnaast vraagt de Honeywell Round maar om de paar minuten aan de ketel wat het remote setpoint is dus zie je ook niet echt een live verandering.

• Oxellaar
  • Niet online
utbone schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:06:
Zit je in het eneco gebied? Dan is Toon een goede optie.
De tijd dat energieleveranciers regio gebonden waren ligt al even achter ons....

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:33
Oxellaar schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:02:
[...]

De tijd dat energieleveranciers regio gebonden waren ligt al even achter ons....
Dan blijft Toon een goede optie ;)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Oxellaar
  • Niet online
utbone schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:20:
[...]

Vind je? Ik vind het een onding...
Hij verbruikt stroom, hij heeft een abonnement nodig (kosten) en je bent gebonden aan Eneco.
Alle 3 moet je niet willen...

• iAR
  • Niet online
Oxellaar schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:42:
Volgens mij is Incomfort gelijk aan Honeywell Round Conected, alleen dan met een Intergas jasje eroverheen.
Ik begreep van de installateur dat het Incomfort systeem niet beste reviews krijgt. Als het gelijk is aan de Round Conected dan kies ik liever voor degelijkheid van Honeywell. Dan heb ik ook precies wat ik wil, begrijp ik uit je woorden: bedienbaar via app, programmeerbaar.

Komt overigens nu een vraag bij. Is het standaard dat je 2 momenten op de dag kunt programmeren? Op weekdagen gaat hij 's ochtends 15 minuten aan, dan uit en 's middags weer aan.
straider schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:43:
Het incomfort systeem van Intergas werkt alleen met een OpenTherm thermostaat die het remote setpoint commando ondersteunt. Het systeem communiceert draadloos met je ketel, die dan de thermostaat instelt op een setpoint.

De meeste thermostaten ondersteunen dit niet.. ondersteunt je thermostaat het niet dan werkt het hele systeem niet. Daarnaast vraagt de Honeywell Round maar om de paar minuten aan de ketel wat het remote setpoint is dus zie je ook niet echt een live verandering.
Dat is een goede om te weten bij het zoeken naar specificaties van thermostaten.
Maar goed, als ik het Intergas systeem uitzet, en ik gebruik alleen de termostaat met online functie en programma dan heb ik ook wat ik wil. Een mooie termostaat in de woonkamer vind ik dat estetisch wel belangrijker.
utbone schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 16:20:
Ik wil geen afhankelijkheid van leverancier noch een abonnement. Zoals de NLE nu Anna heeft.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Waarom direct binden aan een bepaalde ketel en daardoor beperkt worden in de thermostaatmogelijkheden? Je zou juist het totaal moeten optimaliseren :)

• Oxellaar
  • Niet online
Een Proline Nxt van Nefit is vergelijkbaar qua presentatie en prijs met de intergas.
icm met een Nefit Easy thermostaat heb je alle opties die jij zoekt.
En je bent vrij van abonnementen en een bepaalde energieleverancier.

• iAR
  • Niet online
Ik hoef me inderdaad niet te binden aan een ketel maar ik begreep van horen/zeggen dat Intergas een prima ketel is en verder lage onderhoudskosten heeft. Anders dan bijvoorbeeld een Vaillant of Remeha...

Maar ik begrijp dat er tegenwoordig veel ketels zijn met een eigen (semi-)smart gedeelte... zal de zoektoch een stuk ingewikkelder maken! Haha

• Oxellaar
  • Niet online
Er is niet 1 ketel die echt hoge onderhoudskosten heeft.
Eens in de 3 a 4 jaar een pakking , meer niet.
Of die nu 5 of 7 euro kosten, daar moet je keuze niet vanaf hangen.
Al heeft remeha wel vrij dure sets met pakkingen die per 3 jaar vervangen moeten worden, dat gaat eerder richting de €20

Maar dan nog is het geen breekpunt lijkt me....

En wat bedoel je met een semi smart gedeelte??

[ Voor 40% gewijzigd door Oxellaar op 08-05-2015 18:45 ]

Pagina: 1