Poster locatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:25
Is het een idee om op basis van postcode of ip-adres een grove indicatie te geven van de locatie van de poster evt. optioneel?

Veel aanvragen komen van mensen die graag meer informatie of hulp willen hebben. Nu worden ze vooral bijgestaan door de technische adviezen en discussies op tweakers maar in sommige gevallen is het simpeler om even langs te gaan en te helpen of zelfs iemand blij te maken met oudere hardware. Zijn hier mogelijkheden voor binnen de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zou dat zeer onprettig vinden. Ik hecht waarde aan mijn privacy en heb geen interesse om voor iedereen te laten zien waar ik woon. Wil je iemand verder helpen door langs te gaan, dan kan je dat altijd in 't topic of per DM vragen. Maar standaard laten zien hoe en wat, nee. Ik zou er niet aan moeten denken als opeens iemand voor m'n deur staat die wil helpen een probleem op te lossen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:23
Bij je profiel kun je je woonplaats kwijt. Dat lijkt mij good enough :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
Met betrekking tot privacy, het gaat niet om het huis adres maar slechts een indicatie vandaar de suggestie van postcode. Alleen bedoel ik met de postcode alleen de cijfers niet ook de letters. Ik ben namelijk ook zeer gesteld op mijn privacy.
Voor wat betreft woonplaats, dit is een optie inderdaad al zie ik liever een provincie als grove indicatie of een gedeelte van een provincie.
Voor wat betreft een DM, dit zie ik niet als een optie om zonder enige kennis van een locatie te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Als iemand daadwerkelijk concreet hulp op locatie wil dan kan hij toch in zijn Vraag-en-aanbod advertentie zijn postcode kwijt? Ik mis een beetje het probleem, het hele idee van het forum is dat je vaak digitaal wordt geholpen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1Kb schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:09:
Met betrekking tot privacy, het gaat niet om het huis adres maar slechts een indicatie vandaar de suggestie van postcode. Alleen bedoel ik met de postcode alleen de cijfers niet ook de letters. Ik ben namelijk ook zeer gesteld op mijn privacy.
Voor wat betreft woonplaats, dit is een optie inderdaad al zie ik liever een provincie als grove indicatie of een gedeelte van een provincie.
Voor wat betreft een DM, dit zie ik niet als een optie om zonder enige kennis van een locatie te reageren.
Als je dat wilt kun je dat hier toch gewoon invullen bij je profiel. Noord-West-Friesland kun je gewoon in dat textvakje mikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En je moet ook rekening houden dat geotagging helemaal niet accuraat is. Het IP adres dat ik thuis heb, komt in een heel andere plaats uit, andere kant van de provincie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

En dan plaats ik iets over een probleem met mijn PC, wordt ik binnen 3 minuten 5 keer gebeld door lokale PC-hulpdiensten...ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:23:
En je moet ook rekening houden dat geotagging helemaal niet accuraat is. Het IP adres dat ik thuis heb, komt in een heel andere plaats uit, andere kant van de provincie.
Het kan nog mooier (en veel verder): Als ik zo'n lookup laat doen op basis van mijn IPv6 adres, dan zou ik in Fremont (Californië) wonen :+
edit: Mijn IPv4 adres komt in het juiste land uit, alleen 2 provincies verderop.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 06-05-2015 14:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nog helemaal naast het privacy-argument is het natuurlijk nogal contra-productief om gebruikers te stimuleren om al hun problemen buiten het forum om op te lossen... Daar is de vraagsteller zelf vast bij gebaat maar anderen met hetzelfde probleem hebben er geen bal aan. Nog naast het feit dat het aantal mensen dat geïnteresseerd zal zijn in het langsgaan bij een vraagsteller aardig nihil zal zijn. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook de locatie delen is wel hip tegenwoordig (maar dat komt meer door de verdienmodellen van Google, Facebook, etc. :X ) maar ik zou het ook liever niet zien. Vanwege de combi van gegeven redenen: privacy (geen groot probleem als het expliciet wordt aangezet door de user), onbetrouwbaarheid vd locatie (geen groot probleem: ongeveer is genoeg) en vooral dus dat het liever via de site gaat. Anders kunnen anderen niet meelezen / -leren / -denken.
TERW_DAN schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:13:
Noord-West-Friesland kun je gewoon in dat textvakje mikken :P
offtopic:
Klopt dus niet... Ik kom uit Noord-west West-Friesland ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
Om gebruikers te stimuleren al hun problemen buiten het forum op te lossen gaat mij wat ver en is ook niet de gedachte achter mijn vraag. Als dat het zou worden is het inderdaad een soort van V&A geworden.

Wat TERW_DAN zegt is dan de meest eenvoudige oplossing en is reeds beschikbaar voor gebruik.

En voor wat betreft de (aggresieve/pro-actieve) pc-hulp diensten, die geef ik liever geen voedingsbodem via tweakers.net. Dus daar zit ik ook niet op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

André schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:27:
En dan plaats ik iets over een probleem met mijn PC, wordt ik binnen 3 minuten 5 keer gebeld door lokale PC-hulpdiensten...ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten.
Niet lokale, uit Noord-Brabant omdat je provider je toevallig een dynamisch IP heeft toegewezen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1