Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote Desktop probleem

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Sinds ik een nieuw Technicolor (hiervoor had ik een Cisco) modem van Ziggo heb, krijg ik het niet meer voor elkaar om mijn computer vanaf buiten mijn netwerk te RDP'en.

Dit zijn mijn huidige Port Forwarding settings in mijn modem:
Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/PF.jpg

Mijn Windows Advanced Firewall settings:
Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee184/Kookhoer/FW.jpg

Ik heb mijn PC een statisch IP-adres gegeven: 192.168.178.7
In de System Properties heb ik "Allow remote connections to this computer" aangevinkt.

Ik test de verbinding via mijn laptop die via tethering op mijn telefoon verbinding met internet heeft.

Ik krijg de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden omdat 1) Remote Access to the server is not enabled, 2) The remote computer is turned off en 3) The remote computer is not available on the network.

Wat doe ik verkeerd?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Je hebt alleen TCP open staan, RDP gebruikt ook UDP :) als je bij de forwarding de rule op BOTH zet zou het moeten werken.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Dat is vreemd want dit artikel zegt dat alleen TCP benodigd is.

Ik heb hem toch maar op BOTH gezet maar ook hiermee krijg ik dezelfde melding dat het niet lukt.

Forever raver!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Intern werkt RDP wel?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• matsuba
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-11 15:32
Het lijkt er op dat het veld external IP adres hier roet in het eten gooit.

zoals ik het lees, geef je enkel toestemming aan 192.168.178.7. Als je hem op 0.0.0.0 zet geef je hem toegang aan ieder extern adres.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
RDP werkt intern wel. Ik heb het extern adres bij Port Forwarding nu op 0.0.0.0 gezet en dit is inderdaad de oplossing. :)

Kun je voor de voledigheid en mijn beeldvorming wel uitleggen wat nu het probleem wasl? aangezien mijn PC als IP-adres 192.168.178.7 heeft?

Forever raver!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Techno Overlord schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:51:
RDP werkt intern wel. Ik heb het extern adres bij Port Forwarding nu op 0.0.0.0 gezet en dit is inderdaad de oplossing. :)

Kun je voor de voledigheid en mijn beeldvorming wel uitleggen wat nu het probleem wasl? aangezien mijn PC als IP-adres 192.168.178.7 heeft?
Relatief eenvoudig:
Wat je deed was aangeven dat wanneer extern IP 192.168.178.7 verbinding wil maken met intern IP 192.168.178.7, dat toegestaan wordt door de router

Jouw externe IP is echter nooit 192.168.178.X aangezien dat geen internet routable adres is.
Wat leesvoer:
Wikipedia: Private network
Wikipedia: IP address

Versimpelt komt het hier op neer.
Bedenk je dat de router de voordeur van je woning is. Normaal zit die op slot voor iedereen. Nu wil je dat sommige mensen wel toegang krijgen tot je woning.
Wat je in je voordeur heb ingesteld is dat als jij binnen bent, jij naar binnen mag, wat dus geen nut heeft.
Nu je in die regel het externe ip op 0.0.0.0 heb gezet, zeg je tegen je voordeur: "Iedereen die langs komt voor mijn computer mag naar binnen".

[ Voor 21% gewijzigd door Mike2k op 06-05-2015 12:02 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik snap nu volkomen wat je bedoeld. Het vreemde is wel dat wanneer ik op mijn Xbox One test wat mijn NAT-type is, deze nu op OPEN staat. Voorheen, zonder de port forwarding, stond deze op MODERATE. Is het aan te raden om ook voor de port forwarding van mijn Xbox One het extern IP-adres ook op 0.0.0.0 te zetten?

Forever raver!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Techno Overlord schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:07:
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik snap nu volkomen wat je bedoeld.
In veruit de meeste routers bedoelen ze met 'extern IP' overigens niet het BRON-adres, maar het DOEL-adres; een adres van je router :) Als je daar dus het adres van (bijvoorbeeld) je werk in zou zetten omdat je alleen vanaf daar verbinding toe wil laten, dan werkt het waarschijnlijk nog steeds niet.

Nu zijn consumentenrouters met meer dan 1 (extern) IP-adres behoorlijk zeldzaam, maar ze hebben de functionaliteit, en op deze manier kun je twee keer (bijvoorbeeld) poort 80 forwarden naar verschillende (interne) webservers, zolang je tenminste ook twee (of meer) externe IP-adressen hebt :)
Het vreemde is wel dat wanneer ik op mijn Xbox One test wat mijn NAT-type is, deze nu op OPEN staat. Voorheen, zonder de port forwarding, stond deze op MODERATE. Is het aan te raden om ook voor de port forwarding van mijn Xbox One het extern IP-adres ook op 0.0.0.0 te zetten?
Brr, willen al die XBOX-en wereldwijd echt voor DNS-server, webserver etc spelen? :X Wat een achterlijk design... Als je dan per se point-to-point-verbinding op wil zetten tussen spelers kies daar dan één poort voor, maar geen 7, en al helemaal gene poorten die al ergens anders voor gebruikt worden...

Maar goed, jij moet het doen met het design van Microsoft... Ik zou afraden om die port forwards überhaupt te maken, het zou mijns inziens voldoende moeten zijn als je XBOX over die poorten naar BUITEN mag, het grote boze internet heeft niks te zoeken op die poorten naar BINNEN... Pas als er zaken niet werken dan kun je overwegen of je het beveiligingsrisico wil nemen om je XBOX bloot te stellen aan de hele wereld. Als je dat wilt doen (en dan kun je beter UPnP aanzetten dan die poorten permanent open zetten) dan moet je inderdaad 0.0.0.0 invullen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1