It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Vorig jaar hadden ze geen actie,is toch mooi meegenomen 16% korting.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Maar ze zetten wel vol in op Saturn, MM en nog zo'n keten (die dan ook omzetgroei hebben laten zien).Señor Sjon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:46:
Aangezien het moederbedrijf van MediaMarkt dieprode cijfers schrijft en het vorig jaar ook niet is geweest... reken er niet op.
Dus imo zou een dergelijke actie wel in de strategie van het moederbedrijf vallen.
Reken er dan juist op! Kopen - kopen - kopen = Omzet - omzet - omzet!Señor Sjon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:46:
Aangezien het moederbedrijf van MediaMarkt dieprode cijfers schrijft en het vorig jaar ook niet is geweest... reken er niet op.
En omzet wil niet altijd zeggen winst winst winst. Iets wat wel belangrijk is voor een onderneming. Daarnaast moet mediamarkt het vooral hebben van de onwetende consument die zonder onderhandelen iets koopt. Ik koop er alleen als ik iets direct nodig heb. Of als ik er een goeie prijs voor kan krijgen. Voor service hoef je er niet te kopen( mijn ervaringen)wibblemoo schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:51:
[...]
Reken er dan juist op! Kopen - kopen - kopen = Omzet - omzet - omzet!
How are you doing?
Laatst een TV gekocht, bij de MM, maar onderhandelen hoef je ook niet meer te doen hoor. Het beste dat lukte toen ik wegliep en ergens anders heen wilde gaan was korting op een CI+ module die ik toch al wilde.stftweaker schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:53:
[...]
En omzet wil niet altijd zeggen winst winst winst. Iets wat wel belangrijk is voor een onderneming. Daarnaast moet mediamarkt het vooral hebben van de onwetende consument die zonder onderhandelen iets koopt. Ik koop er alleen als ik iets direct nodig heb. Of als ik er een goeie prijs voor kan krijgen. Voor service hoef je er niet te kopen( mijn ervaringen)
Nee onderhandelen doen ze niet meer aan. Ik wilde er eigenlijk ook een muurbeugel bij, maar ik kreeg met die drie producten nog niks los... Dus CI+ en TV gekocht
[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 06-05-2015 12:00 ]
Je marktaandeel laten afglijden door minder acties = minder traffic ga je als winkel(keten) natuurlijk nooit doen. Meer mensen in je winkel is altijd winst.stftweaker schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:53:
[...]
En omzet wil niet altijd zeggen winst winst winst. Iets wat wel belangrijk is voor een onderneming. Daarnaast moet mediamarkt het vooral hebben van de onwetende consument die zonder onderhandelen iets koopt. Ik koop er alleen als ik iets direct nodig heb. Of als ik er een goeie prijs voor kan krijgen. Voor service hoef je er niet te kopen( mijn ervaringen)
Ik zal je zeggen dit klopt ook. Personeel is vaak te arrogant en ze steken het liever in eigen zak. Maar je moet ook niet onderhandelen over gratis producten maar over korting op producten. Gewoon schatten wat de marges zijn. En anders inderdaad zeggen koop ik het wel ergens anders. En altijd gastjes in zwarte hempjes aanspreken die hebben vaak de bevoegdheid.garriej schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:59:
[...]
Laatst een TV gekocht, bij de MM, maar onderhandelen hoef je ook niet meer te doen hoor. Het beste dat lukte toen ik wegliep en ergens anders heen wilde gaan was korting op een CI+ module die ik toch al wilde.
Nee onderhandelen doen ze niet meer aan. Ik wilde er eigenlijk ook een muurbeugel bij, maar ik kreeg met die drie producten nog niks los... Dus CI+ en TV gekocht
How are you doing?
Ook de verkopers zijn bijna altijd vriendelijk en behulpzaam (MM Enschede).
Gratis probeerde ik ook zeker niet, ik probeerde er een mooi rond bedrag van te maken; naar benden natuurlijk. Maar hij tikt even op z'n computer en "ik kan niks voor u beteken meneer". Maar goed, ik probeer het altijd, uiteindelijk heb ik gewoon een goed product en ben ik er blij meestftweaker schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:12:
[...]
Ik zal je zeggen dit klopt ook. Personeel is vaak te arrogant en ze steken het liever in eigen zak. Maar je moet ook niet onderhandelen over gratis producten maar over korting op producten. Gewoon schatten wat de marges zijn. En anders inderdaad zeggen koop ik het wel ergens anders. En altijd gastjes in zwarte hempjes aanspreken die hebben vaak de bevoegdheid.
Ik vind dat zo typisch he, als ik eerlijk mag zijn. De prijzen (en ook de marges) zijn al vreselijk laag bij de MM, en dan ben je nog verontwaardigd als een medewerker (die daar sowieso weinig invloed op heeft) daar niet nog iets af kan halen? Als het in jou ogen te duur is, koop het dan niet of haal het ergens anders. Of zeg ik nu iets heel geks?garriej schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:15:
[...]
Gratis probeerde ik ook zeker niet, ik probeerde er een mooi rond bedrag van te maken; naar benden natuurlijk. Maar hij tikt even op z'n computer en "ik kan niks voor u beteken meneer". Maar goed, ik probeer het altijd, uiteindelijk heb ik gewoon een goed product en ben ik er blij mee
Mee eens, of die marges laag zijn of dergelijke weet ik niet, maar ik vind niet dat je moet verwachten dat je tegenwoordig nog kunt onderhandelen in een winkel of webshop. Als je nou aan kunt tonen dat het ergens anders goedkoper is dan is het wat anders en stel dat dan ga je daar toch heen?brainovic schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:20:
[...]
Ik vind dat zo typisch he, als ik eerlijk mag zijn. De prijzen (en ook de marges) zijn al vreselijk laag bij de MM, en dan ben je nog verontwaardigd als een medewerker (die daar sowieso weinig invloed op heeft) daar niet nog iets af kan halen? Als het in jou ogen te duur is, koop het dan niet of haal het ergens anders. Of zeg ik nu iets heel geks?
Je zegt iets heel geks. De marge van MM ligt in de randaccessoires. Maar ook zaken die niet in de folder staan hebben vaak gewoon een adviesprijs. Een BTW/vakantiegeld actie lokt de mensen meestal naar de grote dingen.brainovic schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:20:
[...]
Ik vind dat zo typisch he, als ik eerlijk mag zijn. De prijzen (en ook de marges) zijn al vreselijk laag bij de MM, en dan ben je nog verontwaardigd als een medewerker (die daar sowieso weinig invloed op heeft) daar niet nog iets af kan halen? Als het in jou ogen te duur is, koop het dan niet of haal het ergens anders. Of zeg ik nu iets heel geks?
Natuurlijk zorgt de berichtgeving dat het vakantiegeld dit jaar tegen kan vallen vanwege de gewijzigde belastingen en dat grote groepen financiële gaten met vakantiegeld dichten ervoor dat men niet zo snel naar de MM gaat voor een nieuwe TV.
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 06-05-2015 12:26 ]
Ik heb het uiteindelijk ook gewoon gekocht, maar dat betekend niet dat ik niet probeer om minder te betalen. Je kunt tenslotte je geld maar 1 keer uitgevenbrainovic schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:20:
[...]
Een paar jaar geleden kon je bij de mediamarkt best wel mooie deals maken, zeker als je meerdere producten kocht. Ze konden tenminste altijd mooi rond naar benden afronden, we hebben het dat niet over 100en euro's, maar alles wat ik kan besparen kan ik aan iets anders leuks uitgeven
Dus ja, ik vind het wel een beetje gek dat je liever meer betaald dan nodig is.
Voor de MediaMarkt is het gewoon heel simpel, die hebben een interne pricewatch waarin de 25 belangrijkste concurrenten (online+offline) instaan en ze matchen gewoon aan de goedkoopste. Helemaal nu met die elektronische prijskaarten gaat dat haast automatisch elke dag.Assix schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:22:
[...]
Mee eens, of die marges laag zijn of dergelijke weet ik niet, maar ik vind niet dat je moet verwachten dat je tegenwoordig nog kunt onderhandelen in een winkel of webshop. Als je nou aan kunt tonen dat het ergens anders goedkoper is dan is het wat anders en stel dat dan ga je daar toch heen?
Het is verder ook moeilijk concureren met grijze import of vage webshops die geen garantie verplichtingen hebben. Voor de gewone inkoop zijn ze ook gewoon afhankelijk van de normale distri's. Alleen bij grote acties betalen de fabrikanten mee of wanneer ze eens een goedkope partij via het moederbedrijf kunnen krijgen.
HD4Life @ Full-HD
Beetje off topic: Maar zo ver ik weet is die rel nog steeds gaande, ondanks de rechtszaken.Señor Sjon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:11:
Ik wou net zeggen. Saturn is net weg uit Nederland en heeft ze ook veel geld gekost door b.v. huurcontracten af te kopen (o.a. Spijkenisse).
MM Holding NL weigert te betalen (was de laatste krantenkop die gezien heb)
OT: In het begin van t jaar is de BTW actie geweest om de oude meuk op te ruimen. Die actie scheen lekker gelopen te zijn, dus ik verwacht niet dat er nog zo'n actie komt (voor zomer 2015).
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Typisch Hollands dit. 'Meer betalen dan nodig' is iets anders dan iets 'te duur vinden'. Als jij een product zijn prijs niet waard vindt, koop je het toch gewoon niet? En dan verontwaardigd zijn als er niet onderhandeld kan worden...garriej schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:25:
[...]
Dus ja, ik vind het wel een beetje gek dat je liever meer betaald dan nodig is.
Ander voorbeeld dat ik vaak tegenkom:
Als je een product koopt ben je het eens met de prijs die je ervoor betaalt. Als na 5 weken blijkt dat hetzelfde product nu een tientje goedkoper is, boeit dat toch ook niet? Je vond het namelijk 5 weken geleden zijn prijs waard, waarom nu dan opeens niet? Ik snap dat niet.
Ik vind het product de prijs wel waard, hell ik ben zo tevreden met mijn tv dat ik hem meer waard vind. Maar dat is nog geen reden om de prijs die ik het waard vind ook daadwerkelijk voor te betalen.Sjnieboon schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:11:
[...]
Typisch Hollands dit. 'Meer betalen dan nodig' is iets anders dan iets 'te duur vinden'. Als jij een product zijn prijs niet waard vindt, koop je het toch gewoon niet? En dan verontwaardigd zijn als er niet onderhandeld kan worden...
Ander voorbeeld dat ik vaak tegenkom:
Als je een product koopt ben je het eens met de prijs die je ervoor betaalt. Als na 5 weken blijkt dat hetzelfde product nu een tientje goedkoper is, boeit dat toch ook niet? Je vond het namelijk 5 weken geleden zijn prijs waard, waarom nu dan opeens niet? Ik snap dat niet.
Misschien ligt het aan mij, maar onderhandelen over een prijs is één van de normaalste zaken van de wereld, denk jij dat mediamarkt niet over de inkoop prijs onderhandeld? Mediamarkt is gewoon een klant van de leverancier net zo als ik klant ben van Mediamarkt.
Lage marges: dat zegt iedere verkoper al sinds het jaar kruik. Dat kan ik niet controleren. Soms zal het zo zijn, maar vaak ook niet. HDMI kabels gaan vele keren over de kop als jij bij de kassa afrekent. TV's minder.
Ik schaam me niet om over de prijs te praten. Wel discreet en met de juiste verkoper. Scheelde mij ruim 150 euro op de plasma, alweer een tijdje geleden overigens. Ging met een goed gevoel naar buiten en kom daar (MM R'dam) regelmatig terug.
Sterker nog, van wat ik begreep worden verschillende producten, zelfs met 'verlies' verkocht, onder de inkoopprijs. Dat heeft dan weer een relatie met dat de fabrikant een 'bonus' uitkeert bij een bepaald aantal verkochte producten. En zo zijn er meer van dat soort constructies waar ze het uiteindelijk van moeten hebben. Denk ook aan de telecomsites/winkels die hetzelfde doen met smartphones bij een abonnement om net die Vodafone-target weten te halen.
Ik denk dan ook dat dit soort acties alleen doorgaan als ze nog net niet aan die targets voldoen, en dit nodig hebben om die 'bonus' te halen.
Anyhow, ik geloof in ieder geval heel goed dat MM met vakantiegeldacties, 21% BTW-acties en openingsacties helemaal geen winst maakt en gemiddeld rond kostprijs verkoopt.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Niet helemaal waar: in mijn geval (ik was op zoek naar een specifiek merk/type TV) had ik die goedkopere winkel al gevonden. Niet al te ver van de eerder door mij genoemde MM. Nu is dat een winkel met vaak scherpe prijzen, maar met wat weinig personeel. Je mag bij wijze van spreken blij zijn als je vóór sluitingstijd geholpen wordt met het uitgeven van je 1500 euro. Ook de houding van de verkopers is meestal niet echt prettig te noemen.Edgarz schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:35:
Als je een goedkopere winkel had gevonden had je daar in eerste instantie naar toe moeten gaan. Scheelt veel energie.
Ook bij de MM is het vaak dringen om een verkoper te bemachtigen, maar ik ben op een rustig tijdstip gegaan en kon -mede daardoor denk ik- een leuke deal sluiten.
Onderhandelen is in de zakenwereld de gewoonste zaak van de wereld. Op een of andere manier durven/willen we dat weer niet in de winkel op de hoek. Dan is het opeens "typisch Nederlands" en zou je je bijna moeten schamen. Ik vind dat een winkel best wat aan me mag verdienen en ook gewoon mag weigeren om iets aan de prijs te doen als er niet genoeg winst te behalen is. Duidelijk, helemaal mee eens, even goede vrienden. Maar met de online-handel die 24/7 open is met NOG lagere marges en meestal dezelfde service (want garantie-afhandeling door een 3e partij), moet je als winkel met het jaren '80 concept je houding misschien toch even herzien, wil je niet eindigen als Free Record Shop, Schoenenreus, Halfords, De Harense Smid, enz...
http://www.mediamarkt.nl/mcs/shop/vakantiegekte.html
[ Voor 4% gewijzigd door DM89 op 24-05-2015 12:08 ]
Ik krijg de spullen nog geleverd. Vraag me daarbij af, stel dat er wel een actie komt, in welke tijdsperiode kan ik nog met de bon terug om het verrekend te krijgen?
En onder aan de streep maken ze gewoon winst, anders heeft het bedrijf geen bestaansrecht.Richh schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:12:
-knip-
Sterker nog, van wat ik begreep worden verschillende producten, zelfs met 'verlies' verkocht, onder de inkoopprijs. Dat heeft dan weer een relatie met dat de fabrikant een 'bonus' uitkeert bij een bepaald aantal verkochte producten. -knip-
Anyhow, ik geloof in ieder geval heel goed dat MM met vakantiegeldacties, 21% BTW-acties en openingsacties helemaal geen winst maakt en gemiddeld rond kostprijs verkoopt.
NoujaGioStyle schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:18:
[...]
En onder aan de streep maken ze gewoon winst, anders heeft het bedrijf geen bestaansrecht.
https://fd.nl/ondernemen/...iner-verlies-dan-verwacht
14 dagen, tenminste dat is/was zo bij de btw vrije dagen. Maar volgens mij geldt de dag van aankoop, niet levering (webshop valt er sowieso buiten).Watchmano schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:02:
Ik heb gisteren nog een redelijke aankoop gedaan bij mm. Helaas niet bij nagedacht om te vragen of er een bepaalde actie aan gaat komen.
Ik krijg de spullen nog geleverd. Vraag me daarbij af, stel dat er wel een actie komt, in welke tijdsperiode kan ik nog met de bon terug om het verrekend te krijgen?
Verwijderd
dat is met elke actieMeulendijks89 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 12:07:
Die Tab S is net zo duur als nu en ze doen alsof het een speciale prijs is... onzin..

Het is pas vanaf leverdatum, dat die 14 dagen ingaan (Bron). Logisch ook, want als ze meer dan 14 dagen erover doen om te leveren betekend dit dat je niet mag retourneren. Je kan van de webshop trouwens ook bij vestiging retour brengen.Fly-guy schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:57:
[...]
14 dagen, tenminste dat is/was zo bij de btw vrije dagen. Maar volgens mij geldt de dag van aankoop, niet levering (webshop valt er sowieso buiten).
Nu schets je het wel heel bont. Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, maar er zijn genoeg producten waar ze bergen aan verdienen. Zo verdienen ze misschien geen drol op een LG 40" tv voor 400 euro, maar verdienen ze makkelijk 1000 euro op een 60" tv die net in de collectie is. Op de gemiddelde Sonos of Apple producten zullen ze ook niet rijk worden, maar genoeg medewerkers die onwetende ouderen op een goedkopere merkloze "iPad" zetten waar ze 3 dubbele marge zetten.Richh schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 20:12:
Ik zal bij grote bedragen ook altijd proberen te onderhandelen, natuurlijk. Maar aan de andere kant ken ik mensen die bij de MM werken en heb daar ook wel eens cijfers van kunnen zien. En daaruit blijkt gewoon heel duidelijk dat de marges van de 'main products' inderdaad enorm klein zijn. Accessoires zijn het waar de MM het van moet hebben, inderdaad een HDMI kabel die geen drol kost en voor 15 euro erbij verkocht wordt, maar op een TV zelf, laptop of game verdienen ze echt bijna niks.
Sterker nog, van wat ik begreep worden verschillende producten, zelfs met 'verlies' verkocht, onder de inkoopprijs. Dat heeft dan weer een relatie met dat de fabrikant een 'bonus' uitkeert bij een bepaald aantal verkochte producten. En zo zijn er meer van dat soort constructies waar ze het uiteindelijk van moeten hebben. Denk ook aan de telecomsites/winkels die hetzelfde doen met smartphones bij een abonnement om net die Vodafone-target weten te halen.
Ik denk dan ook dat dit soort acties alleen doorgaan als ze nog net niet aan die targets voldoen, en dit nodig hebben om die 'bonus' te halen.
Dus, er komt in ieder geval iets van een actie aan.
En vwbt MM ervaringen; het winkelconcept trekt blijkbaar nogal veel zeurderige klanten aan die elke keer weer korting lopen te vragen
En marge; neem een HDMI kabel bij je tv en ze verdienen zowaar meer aan de kabel dan aan de tv
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
[ Voor 180% gewijzigd door Amaze86 op 24-05-2015 23:52 ]
Oh, tuurlijk. Genoeg producten waar wél marge op zit en waar de prijs bewust enigzins hoog gehouden wordt door de fabrikant. Of van hun eigen 'Peaq' laptops en dergelijke, gewoon OEM Lenovo stuff waar ze hun eigen marge op zetten. Daar verdienen ze aan.kx22 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:25:
[...]
Nu schets je het wel heel bont. Er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, maar er zijn genoeg producten waar ze bergen aan verdienen. Zo verdienen ze misschien geen drol op een LG 40" tv voor 400 euro, maar verdienen ze makkelijk 1000 euro op een 60" tv die net in de collectie is. Op de gemiddelde Sonos of Apple producten zullen ze ook niet rijk worden, maar genoeg medewerkers die onwetende ouderen op een goedkopere merkloze "iPad" zetten waar ze 3 dubbele marge zetten.
Er werd echter geschetst dat een MM bakken met geld verdient en dat die 21% korting er dus wel makkelijk van af kan. Dat is bij veel producten gewoon niet zo, my two cents
Dat is dus wel zo, die 16 nogwat% korting die wordt gewoon bij de leverancier verrekend zodat MM enkel max voor kostprijs het wegdoet op de grote spullen.Richh schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:21:
[...]
Er werd echter geschetst dat een MM bakken met geld verdient en dat die 21% korting er dus wel makkelijk van af kan. Dat is bij veel producten gewoon niet zo, my two cents
En ondertussen komen er duizenden klanten de winkel binnen die allemaal kleine spullen met giga-marges meenemen...
Ja maar geen btw actie dus.NiGeLaToR schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:51:
Tv reclame net: Mediamarkt vakantie gekte - beste bestemming voor je vakantiegeld.
Dus, er komt in ieder geval iets van een actie aan.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=M3HnRqfzPDw]
[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 25-05-2015 00:50 ]
ora et labora
Maar nu zijn het dus gewone kortingsacties en niet meer x% op (bijna) alles.
The devil is in the details.
Neem aan dat je ook vanuit NL kan bestelen (eventueel iets hogere verzendkosten). Mocht dat niet kunnen wordt het even een ritje België.
http://mediamarkt-email.b...993&ID_TYPECONSENTEMENT=1
Een bestelling geplaatst op mediamarkt.be wordt enkel in België geleverd of kan enkel in een Belgische Media Markt winkel worden afgehaald.jay56 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:42:
Kreeg van de week een email dat mm België wel 21% btw weg ermee heeft van 27 tm 31 mei.
Neem aan dat je ook vanuit NL kan bestelen (eventueel iets hogere verzendkosten). Mocht dat niet kunnen wordt het even een ritje België.
http://mediamarkt-email.b...993&ID_TYPECONSENTEMENT=1
Alleen hebben ze mijn product niet op voorraad en online bestellen met ophalen in de winkel kan alleen als je in België woont. Kan geen nederlands adres ingeven
Je kunt op mediamarkt.be zien in welke winkel er voorraad is. Staat niet bij hoeveel en ik weet niet of het actueel is, maar je kunt het proberen.Amaze86 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:26:
Ik kan naar Turnhout, 50km van mij vandaan.Alleen ben bang als ik daar kom dat me camera weg of niet meer op voorraad is.
Er is ook een apart topic over deze actie: BTW Actie Mediamarkt België - van 27 t.e.m. 31/05/2015
Hier een zelfde soort probleem met een camera die maar bij 1 winkel op voorraad is.Amaze86 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:26:
Ik kan naar Turnhout, 50km van mij vandaan.Alleen ben bang als ik daar kom dat me camera weg of niet meer op voorraad is.
Als ik nu een bestelling in de winkelmand gooi, moet ik een factuuradres in belgie opgeven, ik kan het land (Belgie) negeren en gewoon mijn Nederlands adres ingeven. Daarna kom ik bij "bezorgen of afhalen", waar ik afhalen in de winkel selecteer, hierbij kan ik alleen die ene winkel selecteren Bij de rest is afhalen niet mogelijk

Ligt eraan, ik heb er weleens een auto radio gekocht, die was volgens de pricewatch van tweakers ergens anders goedkoper. Ik heb hem voor diezelfde prijs gekregen ( 15 euro lager dan de MM in eerste stantie )garriej schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:59:
[...]
Laatst een TV gekocht, bij de MM, maar onderhandelen hoef je ook niet meer te doen hoor. Het beste dat lukte toen ik wegliep en ergens anders heen wilde gaan was korting op een CI+ module die ik toch al wilde.
Als jij kan laten zien dat het elders goedkoper is ( oftewel dat hun systeem niet 100% up to date - laagste prijs garantie ) dan krijg jij het voor diezelfde prijs of goedkoper. Uiteraard moet het een herkent bedrijf zijn en niet 1 of ander mallafide bedrijfje die extreem laag verkoopt.
Van zelfsprekend is het niet meer van 2015 om zelf maar een prijs te verzinnen/onderhandelen zo van ik bied 100 euro voor die tv, want ze laten je gerust met lege handen weglopen ( zou ik ook doen als ik in de schoenen van de verkoper zou staan ). Het is jammer dat sommige puur en alleen iets willen kopen als ze iets gratis of met korting krijgen.
Verder even ontopic:
Als ik naar het verleden kijk van de MM komen ze vrijwel altijd wel met zomer acties, of vakantiegeld acties of studenten acties ( bijv gadgets / laptops / tablets etc die uiteraard voor iedereen geldig is en niet alleen studenten ) of weer een BTW actie.
Hangt van hun implementatie af. Ik gok dat ze niets versturen van vestiging naar vestiging, maar gewoon een reservering uitvoeren in een winkel.jay56 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:29:
[...]
Bij de rest is afhalen niet mogelijkAls ik hem naar een winkel naar keuze laat sturen (ook Turnhout) moet dat toch kunnen
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Heb nog wel FF13 voor de PS3 meegenomen (en 2 films voor de kids), de FF13 was met 10 euro goodkoper dan wat hij 2ehands kost bij de meesten.. Door de 3 voor 2 actie heb ik hem gratis bij de kinderfilms.
Dat is niet alleen bij electronica zo. Zo werkt Retail gewoon. De pampers worden tegen de kostprijs verkocht om moeder te lokken. want die nemen niet alleen pampers mee maar gemiddeld nog 3 andere producten. Dus op de pampers geen marge, maar de marge wordt wel gepakt op die andere 3 producten.NiGeLaToR schreef op zondag 24 mei 2015 @ 22:51:
...Het rare met electronica en de concurrentie is dat de ene helft van je assortiment lok je klanten mee, de andere helft verdien je geld mee. Daarom altijd de focus op 'cross selling'.
dan mag ik maar hopen dat hun systeem beter werkt dan bij hun grote groen/blauwe concurrent. Daar werkt het systeem niet echt handig. Vestigingen waar voorraad zou zijn bleek helemaal geen voorraad te hebben bleek bij navraag. En ook showmodellen worden als voorraad gerekend.Lord Sheep schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:56:
[...]
Je kunt op mediamarkt.be zien in welke winkel er voorraad is. Staat niet bij hoeveel en ik weet niet of het actueel is, maar je kunt het proberen...
[ Voor 29% gewijzigd door DeRooney op 09-06-2015 11:16 ]
Uiteraard - in de goede oude tijd adverteerden we met 'vastgespijkerde' producten die je niet kon verkopen omdat je er maar 1 van had, maar gebruikte je dit om mensen te vertellen dat ze een nóg beter product kunnen krijgen.arjoderoon schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:08:
[...]
Dat is niet alleen bij electronica zo. Zo werkt Retail gewoon. De pampers worden tegen de kostprijs verkocht om moeder te lokken. want die nemen niet alleen pampers mee maar gemiddeld nog 3 andere producten. Dus op de pampers geen marge, maar de marge wordt wel gepakt op die andere 3 producten.
Ook heb ik nog meegemaakt dat om fysieke winkels te laten concurreren met online 1 wasmachine 2 typenummers kreeg. Eentje voor fysieke retail, de ander voor online. Ander kleur deurtje in de wasmachine en je maakt er een 'ander' type van.
Zo kunnen winkels ook een laagste prijs garantie verkrijgen - er zijn winkels groot genoeg om 'eigen' series te krijgen, zodat een specifiek typenummer niet te vergelijken is met een andere winkel omdat ie simpelweg niet elders verkocht wordt - onder het zelfde nummer
Showmodel is niets meer dan een nieuw product wat 'even' uit z'n verpakking is geweest. Ook daarin weer veel geleerd - we hadden netjes van elke grote fabricaat rolletjes tape om de doos weer dicht te plakken met originele tape. Want tja, dat is de 'benchmark' voor nieuw. Zit de originele tape erop? Dan moet het wel nieuw zijndan mag ik maar hopen dat hun systeem beter werkt dan bij hun grote groen/blauwe concurrent. Daar werkt het systeem niet echt handig. Vestigingen waar voorraad zou zijn bleek helemaal geen voorraad te hebben bleek bij navraag. En ook showmodellen worden als voorraad gerekend.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dit gebeurt best veel.NiGeLaToR schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:56:
[...]
Uiteraard - in de goede oude tijd adverteerden we met 'vastgespijkerde' producten die je niet kon verkopen omdat je er maar 1 van had, maar gebruikte je dit om mensen te vertellen dat ze een nóg beter product kunnen krijgen.
Ook heb ik nog meegemaakt dat om fysieke winkels te laten concurreren met online 1 wasmachine 2 typenummers kreeg. Eentje voor fysieke retail, de ander voor online. Ander kleur deurtje in de wasmachine en je maakt er een 'ander' type van.
Zo kunnen winkels ook een laagste prijs garantie verkrijgen - er zijn winkels groot genoeg om 'eigen' series te krijgen, zodat een specifiek typenummer niet te vergelijken is met een andere winkel omdat ie simpelweg niet elders verkocht wordt - onder het zelfde nummer![]()
[...]
Showmodel is niets meer dan een nieuw product wat 'even' uit z'n verpakking is geweest. Ook daarin weer veel geleerd - we hadden netjes van elke grote fabricaat rolletjes tape om de doos weer dicht te plakken met originele tape. Want tja, dat is de 'benchmark' voor nieuw. Zit de originele tape erop? Dan moet het wel nieuw zijn
Denk aan winkels die vroeger HP printers verkochten met een typenummer wat niet op de HP site terugkwam enzo.
Als je als winkel groot genoeg bent, werkt een fabrikant wel mee.
nee, dat geloof ik graag dat er voldoende mensen op die manier een showmodel als "ongebruikt" product verkocht krijgen. Bij de BCC waar ik was hadden ze die moeite niet genomen en kon je er niet onderuit dat het een showmodel was. (zaten meer vieze vingers op dan op mijn eigen telefoonscherm, doos was gedeukt / gebutst en er was nog wel meer :-))NiGeLaToR schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 11:56:
[...]
Showmodel is niets meer dan een nieuw product wat 'even' uit z'n verpakking is geweest. Ook daarin weer veel geleerd - we hadden netjes van elke grote fabricaat rolletjes tape om de doos weer dicht te plakken met originele tape. Want tja, dat is de 'benchmark' voor nieuw. Zit de originele tape erop? Dan moet het wel nieuw zijn
Voor de Media Markt een weet voor ons allen een vraag. Dus zal gewoon afwachten totdat ze dit zelf bevestigen.ventieldopje86 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:24:
Is er bekend of er een tweede btw-weg actie dit jaar komt of is deze vakantiegeld actie de vervanger hiervan?
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!