There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Verwijderd
http://www.paleofamilie.n...-maak-kennis-met-de-taro/
(zelf geen ervaring mee maar klinkt intressant)
Verder zou je nog naar patat van koolraap kunnen kijken. Genoeg recepten te vinden
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Om Casave te proberen kan je naar een suri toko gaan en daar telo bestellen. Kan je het even proberen.
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
Ook maken wij wel eens frietjes van koolraap of knolselderij. Klein beetje olie en peper/zout/knoflookpoeder en uurtje op 160graden in de oven (regelmatig omscheppen)
[ Voor 23% gewijzigd door thewizard2006 op 06-05-2015 09:12 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
als de rest frietjes eet dan eet zij http://valess.nl/producten/valess-roerbakblokjes.php
meestal met groente zoals afgebeeld en daarbij een ommelet.
weet niet of ze in Belgie de Valess spullen kennen maar zelf ik vind ze goed te eten.
http://valess.nl/producten.php
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Zit wel zetmeel in, waar is je zoon precies allergisch voor?
[ Voor 10% gewijzigd door Craven op 06-05-2015 09:29 ]
Verwijderd
Deze heb ik pas ook geproefd en vond het erg lekker, lijkt qua smaak behoorlijk op de "echte" frietjes!Craven schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:28:
Wij eten regelmatig dit http://www.ah.nl/producten/product/wi223448/groente-friet vanuit de oven.
Dank voor de tip! Helaas, zit ei in en daar is hij ook allergisch voor.Craven schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:28:
Wij eten regelmatig dit http://www.ah.nl/producten/product/wi223448/groente-friet vanuit de oven. Is nog het best te vergelijken met raspatat. Dit doen we met name als we te lui zijn om te koken. Het is lekker makkelijk en je hoeft het alleen maar in de oven te gooien.
Zit wel zetmeel in, waar is je zoon precies allergisch voor?
Als je zo'n raspatat perser fixt ergens kun je er in principe alle ingrediënten in gooien die je wilt. Dat ding maakt er wel een mooi vormpje van. Kun je makkelijk experimenteren. Je kan alle ingredienten uit die groente patat nemen en de eieren vervangen voor iets anders.demichel schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:39:
[...]
Dank voor de tip! Helaas, zit ei in en daar is hij ook allergisch voor.
Vaak bu'j te bang!
zo'n ding?Craven schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:46:
[...]
Als je zo'n raspatat perser fixt ergens kun je er in principe alle ingrediënten in gooien die je wilt. Dat ding maakt er wel een mooi vormpje van. Kun je makkelijk experimenteren. Je kan alle ingredienten uit die groente patat nemen en de eieren vervangen voor iets anders.
http://nl.aliexpress.com/...r-Slicer/32231437037.html
die stond vroeger bij mn ouders ook achterin een kast, toen ik hem ooit tegenkwam heb ik er heel wat niet bedoelde voorwerpen door heen gedrukt ( klei, gum, dennenappels etc )
als je zo'n ding hebt staan is het een kwestie van uitproberen.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
NOFI maar een gemiddelde Suri-afhaal bakt de cassave zo ontzettend hard dat de hele smaak ervan verloren gaat. Sowieso, zonder bakkeljauw en peper, is je bestelling maar half af.TokkieB schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:04:
Om Casave te proberen kan je naar een suri toko gaan en daar telo bestellen. Kan je het even proberen.
Telo wordt regelmatig thuis gemaakt; mooie gelijkmatige stukken in de wok in een laag olie netjes lichtbruin bakken. Ook een perfect alternatief voor chips op een feest; de gebakken cassave kan je ook leuk uit elkaar pluizen (net als cheese-strings, zeg maar) en goed in de dipsaus mikken.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik moet eerlijk zeggen dat hier in Amsterdam de telo vaak best goed te doen is. Ik ken wel een aantal warungs hier die het inderdaad te hard bakken, maar over het algemeen klaag ik niet. Het kan natuurlijk niet in de schaduw staan van het zelf maken. Zelfde geld voor de bakkeljauw, als ik dat zelf maak.Heerlijk! Jammer alleen dat het nogal een zondagmiddag klusje is om de vis te pluizen.MAX3400 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:48:
[...]
NOFI maar een gemiddelde Suri-afhaal bakt de cassave zo ontzettend hard dat de hele smaak ervan verloren gaat. Sowieso, zonder bakkeljauw en peper, is je bestelling maar half af.![]()
Telo wordt regelmatig thuis gemaakt; mooie gelijkmatige stukken in de wok in een laag olie netjes lichtbruin bakken. Ook een perfect alternatief voor chips op een feest; de gebakken cassave kan je ook leuk uit elkaar pluizen (net als cheese-strings, zeg maar) en goed in de dipsaus mikken.
Dit is een bananensoort dat veel gebakken en stamppot van gemaakt wordt. Gebakken smaakt het echt naar aardappel. Totaal niet zoet zoals een zoete aardappel.
Je kan er perfect friet van bakken:

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.
Ik kan zelf niets vinden van plantaan, wel plataan (boomsoort), maar niets als groente of fruitachtig iets.
Ik vind dit topic zelf wel interessant, vandaar.
Robin
MIjn mening is mijn mening, ben je het daar niet mee eens? Dat is dan jouw mening!
Ben het zelf net ook aan het googlen en vind ook niks. Plataan, de boom, ja, maar "plantaan" niet. Misschien anders gespeld?RobinM16 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:19:
[...]
Ik kan zelf niets vinden van plantaan, wel plataan (boomsoort), maar niets als groente of fruitachtig iets.
Robin
Ik dacht ook gelijk aan casave
Ken je de aardpeer? Een "vergeten" groente omdat de knollen kleiner van vorm zijn en veel ongelijkmatiger dan aardappels. Deze werden voor de opmars van de aardappel in west Europa gebruikt.
Het schijnt een makkelijk te kweken plant te zijn die itt de aardappelplant niet giftig is en zelfs het blad is als groete te gebruiken. Ze worden hier in Frankrijk bij veel winkels gewoon verkocht en ik heb net een zakje speciaal gekweekte gekocht die juist een uitgebreid worrtelstel hebben om te planten. Veel Nederlandse moestuiniers hebben ze staan en als je even wat rondzoekt op internet kan je zo plantbare knolletjes vinden. Ideaal moment om nu ergens in een redelijk zonng plekje in je tuin, of een grote pot op je balkon te poten.
Leesvoer: http://www.mindyourfeed.n...s/10-vervanger-aardappel/
http://www.meerdanvlees.n...es&page_id=ingredienten_bPlataan of bakbanaan (ook wel kookbanaan) is een vrucht geleverd door planten uit het geslacht Musa en wordt gebakken of gekookt gegeten. Door het hoge zetmeelgehalte is de onrijpe, rauwe vrucht moeilijk verteerbaar.
blub
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Dit:RobinM16 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:19:
[...]
Robin

Plantain. Volgens mij ligt dat bij de Appie bij ons
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Gewoon dikke frieten van snijden. Deze kun je in de pan (olie of boter) of in de oven bereiden. Frituren kan ook, maar is m.i. minder lekker. Zelfgemaakte mayo erbij en je hebt een mooie vervanger!
AH verkoopt ze inderdaad.

Woon zelf in de Bijlmer en de diversiteit aan gefrituurd meuk hier is geweldig. Telo (cassave dus) zie je het meest, maar bakabana is ook overal te krijgen en iets wat ik nog niet helemaal heb kunnen identificeren uit Ghana ook
Iirc woonde jij in Gent. BE heeft itt NL geen (significante) Surinaamse bevolking, maar wel genoeg Ghanezen en Congolezen. Ik zou gaan kijken bij winkels die die groepen bedienen (meestal herkenbaar aan enorme Ghanese vlag voor de deur) en babbeltje gaan maken. Verhaal van allergie zullen ze allicht vreemd van opkijken, maar algemene punt van meuk willen hebben wat je kunt frituren en op friet lijkt kunnen ze je geheid bij helpen.
Oslik blyat! Oslik!
En waar is plantaan te halen? Ben wel nieuwschierig namelijkLED-Maniak schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:35:
Plantaan is wat je zoekt!
Dit is een bananensoort dat veel gebakken en stamppot van gemaakt wordt. Gebakken smaakt het echt naar aardappel. Totaal niet zoet zoals een zoete aardappel.
Je kan er perfect friet van bakken:
[afbeelding]
Laat maar. Al gevonden
Kom maar door met die reviews dan...demichel schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:17:
Ik probeer vanavond de cassave eens, als ik die vers kan vinden in de supermarkt hier (zal wel). Morgen mijn bevindingen.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Sorry, gisterenavond door onverwachte omstandigheden geen tijd gehad. Planning is vanavond.
-Cassave (let goed op de kwaliteit; zo min mogelijk/geen zwarte strepen in de cassave als het geschild is)
-Broodvrucht (is dit de NL naam
[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 07-05-2015 17:49 ]
En lastig te krijgen? Volgens mij heeft elke fatsoenlijke Toko die wel in hun assortiment? Heb ze iig zat zien liggen
Virussen? Scan ze hier!
Morgen tweede poging. Dan ga ik naar een paar Aziatische/Arabische winkels hier in de stad, daar zullen ze wel cassave en zoete aardappel hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door demichel op 07-05-2015 21:49 ]
Zelfs de Lidl in Nederland heeft ze.
Als jij mij de kosten betaalt wil ik je best een doos sturen met alle drie de ingrediënten hoor
[ Voor 44% gewijzigd door LED-Maniak op 07-05-2015 22:56 ]
Virussen? Scan ze hier!
Edit:
Ok, ik wist niet dat Deen daar ook zat, ik dacht dat het een lokale keten was in NH.
[ Voor 47% gewijzigd door ATS op 08-05-2015 08:31 ]
Nee, maar als ze hier in de betere supermarkt liggen, lijkt de kans me ook vrij aannemelijk dat dat in BElgie ook wel zo zal zijn. Een zoete aardappel is niet een of ander exotisch produkt ofzo
Overigens doet toch half Belgie zijn boodschappen bij Nederlandse supermarkten, dus kunnen ze hem dan ook mooi meenemen
Virussen? Scan ze hier!