Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

harddisk partitie beveiligd met wachtwoord, wachtwoord kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 4.123 views

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 08:27
goedemorgen,

een kennis van me heeft een externe 320gb toshiba harddisk. deze is beveiligd met de onderstaande software
http://www.onspecinc.com/support.htm

hij is zijn wachtwoord kwijt, weet iemand (ondanks dat de fabrikant aangeeft dat het niet kan) een mogelijk oplossing om bij de partitie te komen en uiteindelijk bij de data ?

alvast bedankt !

maarten

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja.. je moet alleen veel tijd hebben.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 08:27
vertel :-)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:08
De beveiliging is meestal zo ontworpen zodat het wachtwoord de enige manier is om hem te ontsleutelen.
Je zult dus alle mogelijk wachtwoorden moeten proberen. Dat duurt wel een paar dagen jaren ben ik bang....

Tenzij er een exploit is gevonden voor de gebruikte chip. Misschien eens kijken op het deep web?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Als de fabrikant aangeeft dat het niet kan zal het op een normale manier inderdaad niet lukken verwacht ik. Verder kunnen en mogen wij niet helpen bij het omzeilen van beveiligingsmaatregelen. In de eerste plaats is het omzeilen van dit soort zaken mogelijk strafbaar maar ook is er voor de mensen op het forum geen enkele manier om te achterhalen of jouw vraag legitiem is. Het klinkt hard maar mijn advies is om dit vooral een issue te laten zijn van jouw kennis in plaats van dat je zelf het grijze gebied in gaat en gaat trachten om de beveiliging te omzeilen of te kraken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Harde schijf open maken en de platters eruit halen en in een andere harde schijf zetten? misschien dat dat helpt?

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Je kennis heel hard na laten denken over het wachtwoord dat hij heeft gebruikt :+ Anders is het jammer, maar pech hebben.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 15:56

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:13:
Harde schijf open maken en de platters eruit halen en in een andere harde schijf zetten? misschien dat dat helpt?
Als dat zou werken dan zou het wel hele brakke beveiliging zijn....

Hopelijk wordt het wachtwoord gebruikt om de data op de schijf te encrypten. Dan heeft het geen enkele zin om de platters er uit te halen.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat zodra je de schijf open maakt, de platters waarschijnlijk onherstelbaar beschadigd zijn. Er is een reden waarom die dingen alleen in stofvrije ruimtes open mogen zijn....

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 00:20
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 13:13:
Nee, dat kan niet. Afgezien van het feit dat je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt (zeker bij multiple platters), zijn de printplaat en de platters op elkaar afgestemd. Maatwerk, zeg maar. Het is niet een soort van floppy of CD, die je in een ander apparaat kunt duwen.
Zonder de logic board weet de read head niet eens waar hij zich op de platter bevindt. Dat is ook de reden dat je niet zomaar de logic board kunt vervangen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als de beveiliging on-disk is heb je pech en moet je het wachtwoord achterhalen in het geval van AES en RSA enz.

Als de beveiliging slechts in de controller zit kan je de HDD er uit halen, aan een andere controller hangen en gewoon bij je data.

Gezien je extra software gebruikt is de kans groter dat het niet in de controller gedaan wordt, maar echt on-disk. Natuurlijk hangt het van de software en het algoritme af of het daadwerkelijk moeilijk of 'onkraakbaar' is.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Een voor een alle mogelijkheden proberen.

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:14:
[...]

Een voor een alle mogelijkheden proberen.
of een password generator gebruiken.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2015 @ 16:34:
of een password generator gebruiken.
Dan moet je ze nog steeds een voor een proberen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een inkoppertje: Backups? Ik mag aannemen dat hij die wel gemaakt heeft.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Bor schreef op zondag 10 mei 2015 @ 10:07:
Als de fabrikant aangeeft dat het niet kan zal het op een normale manier inderdaad niet lukken verwacht ik. Verder kunnen en mogen wij niet helpen bij het omzeilen van beveiligingsmaatregelen. In de eerste plaats is het omzeilen van dit soort zaken mogelijk strafbaar maar ook is er voor de mensen op het forum geen enkele manier om te achterhalen of jouw vraag legitiem is. Het klinkt hard maar mijn advies is om dit vooral een issue te laten zijn van jouw kennis in plaats van dat je zelf het grijze gebied in gaat en gaat trachten om de beveiliging te omzeilen of te kraken.
Dit^^^^

Daarom gaat hij op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.