Ik ben momenteel bezig om de airflow in mijn kast te verbeteren. Echter, als ik Furmark draai merk ik dat mijn GPU binnen 2 minuten op de 94 graden zit en hij op dat moment op begint te throttlen van de oorspronkelijke 1040MHz op de core op en neer gaande tussen de 600 en 1000MHz. Dit probleem heb ik zowel als mijn kast open staat als wanneer hij dicht is. Ik heb 1 intake aan de voorkant die momenteel niet aanstaat (nieuwe moederbord en kabel is te kort, moet nog een verlengstukje halen), een intake op het zijpaneel ter hoogte van de GPU en 1 outtake achter. De intake aan de zijkant van de kast wil ik sowieso vervangen omdat die teveel herrie maakt.
Mijn kast heeft al een aantal jaar open gestaan omdat er vaak toch warmteproblemen waren, maar nu ben ik die lelijke binnenkant toch wel aardig zat, en de herrie ook.
De GPU is een Gigabyte R9 290 Windforce 3X.
Op welke manier zou ik de airflow zo kunnen beïnvloeden dat mijn GPU gewoon op volle snelheid kan blijven draaien?
Mijn kast heeft al een aantal jaar open gestaan omdat er vaak toch warmteproblemen waren, maar nu ben ik die lelijke binnenkant toch wel aardig zat, en de herrie ook.
De GPU is een Gigabyte R9 290 Windforce 3X.
Op welke manier zou ik de airflow zo kunnen beïnvloeden dat mijn GPU gewoon op volle snelheid kan blijven draaien?