Toon posts:

Dit heb ik besteld.... isset beetje ok?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~g.boeijen02/pc.jpg

De totaalprijs moet 200 minder zijn! En ik wil 'm voornamelijk voor games (Q3) gebruiken.... alles boven de 4000 moet ik zelf betalen, dus liever onder of net boven de 4000 moet ie blijven (voor eventuele aanpassingen ;))

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

:9~

weinig aan toe te voegen, erg mooi systeem!

Verwijderd

donder je toch gewoon de tv-kaart er ff uit, dat zou ik doen, ik zou zoiets hebben van...
ach dat koop ik er later wel in...

of je moet er helemaal weg van zijn.. verder kun je er toch weinig aan veranderen, als je bv minder geheugen er in zet scheelt je toch maar een paar tientjes.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 10:44 schreef aarninkron het volgende:
donder je toch gewoon de tv-kaart er ff uit, dat zou ik doen, ik zou zoiets hebben van...
ach dat koop ik er later wel in...

of je moet er helemaal weg van zijn.. verder kun je er toch weinig aan veranderen, als je bv minder geheugen er in zet scheelt je toch maar een paar tientjes.
Mja, soz kun je nie weten, maar ik heb die TV-Kaart nodig om op me kamer TV te kunnen kijken... TV-Kaart in me pc is goedkoper dan losse TV kopen ;)
En die RAM was f*cking goedkoop, dus kon 't nie laten :P

En owja, ik hoop natuurlijk die 1Ghz TB vrij makkelijk op 1,33Ghz te laten lopen... moet wel lukken hè :?

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Of ga alles ophalen bij de winkels, scheelt weer in de kosten ...

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 10:46 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Mja, soz kun je nie weten, maar ik heb die TV-Kaart nodig om op me kamer TV te kunnen kijken... TV-Kaart in me pc is goedkoper dan losse TV kopen ;)
En die RAM was f*cking goedkoop, dus kon 't nie laten :P

En owja, ik hoop natuurlijk die 1Ghz TB vrij makkelijk op 1,33Ghz te laten lopen... moet wel lukken hè :?
denk wel dat die op 1,33Ghz loopt.
heheh tja van die tv is slim bekeken....

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je zou kunnen besparen op de kast, een Aopen is mooi, maar je kunt 'm ook in een no-name van fl. 150,- zetten. Check alleen even de voeding op de site van AMD. Verder kun je nog een tientje besparen door een 5H51 ipv een 6H51 te kopen, dat is voor een 1Ghz goed genoeg.

Verder zou je misschien nog een goedkopere TV-kaart kunnen nemen. Bijvoorbeeld een Pinnacle Rave van fl. 130,- of een Terratec TValue.

Tsja, en verder wordt het moeilijk. Als je niet op harddisk, memory e.d. wilt besparen, dan houdt het hier wel op. Vraag je in ieder geval af, of die 512MB geheugen wel nodig is, als je alleen wilt Quaken e.d. Meer dan 256MB is vooral handig voor 3D-apps, Photoshop e.d

Pas in ieder geval op, dat je geen slechte monitor koopt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 20:17
Koop een GF2 mx kaartje scheelt ook weer wat pieken

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

je kan op je kast zeker wel besparen.. soms hebben computer zaakjes ergens eem partijtje een beetje beschadigde kasten op de kop getikt.. en dan verkopen ze deze voor erg weinig.. als je dan de wat betere uitzoekt (met een paar krassjes ofzo) dan kan dat prima.. en krasje wegwerken is voor een beetje twiekert geen probleem :)

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 10:47 schreef Serum het volgende:
Of ga alles ophalen bij de winkels, scheelt weer in de kosten ...
Dat vraag ik me af... de kosten om met de auto daar langs te rijden schat ik toch ook wel over de 50 piek en dat ben ik nu zo'n beetje voor de verzendkosten kwijt ;) En ik laat het deel bij Eynstein in elkaar zetten i.v.m. de Proc. koeler.. ik heb geen zin dat ik me gloednieuwe proc. sloop ;P
Op zondag 17 juni 2001 10:48 schreef aarninkron het volgende:

[..]

denk wel dat die op 1,33Ghz loopt.
heheh tja van die tv is slim bekeken....
tnx :D
Op zondag 17 juni 2001 10:48 schreef bramvrzt het volgende:
Je zou kunnen besparen op de kast, een Aopen is mooi, maar je kunt 'm ook in een no-name van fl. 150,- zetten. Check alleen even de voeding op de site van AMD. Verder kun je nog een tientje besparen door een 5H51 ipv een 6H51 te kopen, dat is voor een 1Ghz goed genoeg.

Verder zou je misschien nog een goedkopere TV-kaart kunnen nemen. Bijvoorbeeld een Pinnacle Rave van fl. 130,- of een Terratec TValue.

Tsja, en verder wordt het moeilijk. Als je niet op harddisk, memory e.d. wilt besparen, dan houdt het hier wel op. Vraag je in ieder geval af, of die 512MB geheugen wel nodig is, als je alleen wilt Quaken e.d. Meer dan 256MB is vooral handig voor 3D-apps, Photoshop e.d

Pas in ieder geval op, dat je geen slechte monitor koopt.
Die kast is idd misschien nog een goed idee, maar die voeding blijft toch belangrijk, zeker ook wanneer ik die 1@1,33Ghz wil laten lopen. En die TV-Kaart moet dus wel een beetje goed blijven, aangezien ik daar dus ook echt vaak TV op ga kijken, omdat ik geen aparte TV krijg op me kamer ;) En zoals ik al eerder zei, die RAM was f*cking goedkoop, zonde om te laten liggen *D En owja, hetzelfde geldt voor die voeding, ik wil wel 1,33Ghz ;)
Op zondag 17 juni 2001 10:49 schreef Iron Mike het volgende:
Koop een GF2 mx kaartje scheelt ook weer wat pieken
Lijkt me niet slim, aangezien ik ook TV ga kijken en die 2D van G2MX is nie echt om mee naar huis te schrijven, zeker niet als je boven 1024x768 komt ;(

Verwijderd

1 @ 1.33 met coolermaster.. :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 10:56 schreef RenevdVeen het volgende:
1 @ 1.33 met coolermaster.. :Z
Ghehe, bij Eynstein hebben ze 6 systemen met gemak zo gekregen :*

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Voor het goedkoper maken:
Zet hem zelf in elkaar!!!
Er staat een mooi stappenplan hiervoor,
ik heb het ook eens doorgelezen, en kon op het eerste gezicht niets ontdekken wat ik ook niet heb gedaan bij het bouwen van pc's.
En je leert er erg veel van, begrijp je eindelijk eens hoe het werkt. Kan je ook nog eens overclocken :9

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

ram, en hdd is ok
rest wel er ja weinig er aan..

kt7a
1.2@14 ghz
384mb pc 133
geforce 2
2x ibm hdd hier total 60 gig
sb live
plexy 8/4/32 maar komt een 16x in
en heb ik ook geen dvd..kan aan mij liggen maar waarom in godsnaam wilt mensen dvd's op een pc spelen??

Verwijderd

Aangezien je van slechts 2 leveranciers gebruikmaakt kun je misschien nog korting bedingen. Heb ik ook gedaan. Is wel hollands, maar ja in mijn geval 150 piek is leuk meegenomen.:D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 11:00 schreef Paitor het volgende:
Voor het goedkoper maken:
Zet hem zelf in elkaar!!!
Er staat een mooi stappenplan hiervoor,
ik heb het ook eens doorgelezen, en kon op het eerste gezicht niets ontdekken wat ik ook niet heb gedaan bij het bouwen van pc's.
En je leert er erg veel van, begrijp je eindelijk eens hoe het werkt. Kan je ook nog eens overclocken :9
Heb eerder gezegd dat ik bang ben dat ik de proc. sloop met de koeler.... heb dat nog nooit eerder gedaan :* En voor de rest weet ik al bijna alles van de pc en ook hoe je moet oc-en enz. :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 11:00 schreef Ev!L-c het volgende:
ram, en hdd is ok
rest wel er ja weinig er aan..

kt7a
1.2@14 ghz
384mb pc 133 case 2
geforce 3
2x ibm 45gigs hdd hier
sb live
En dat binnen de rest van mijn systeem voor onder/rond/net boven de 4000 piek... no way :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 11:01 schreef KeZZHoe het volgende:
Aangezien je van slechts 2 leveranciers gebruikmaakt kun je misschien nog korting bedingen. Heb ik ook gedaan. Is wel hollands, maar ja in mijn geval 150 piek is leuk meegenomen.:D
:? korting met welke argumenten moet ik dat ondersteunen :?

Verwijderd

was fout van mij gepost
geforce 3 zit nu in een ander pc en heb ik mijn hdd's ook gewissled.
Maar waarom die ATI kaart ?? een Geforce 2 64mb kost niet zo veel dacht ik

en met een thermo engine cooler kan je die cpu niet stuk maken is "EASY TO FIT"
heb ik ook een stuk of 4-5 keer gedaan en nog niet eens een kapot cpu.

• Paitor

Paitor

Op zondag 17 juni 2001 11:01 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Heb eerder gezegd dat ik bang ben dat ik de proc. sloop met de koeler.... heb dat nog nooit eerder gedaan :* En voor de rest weet ik al bijna alles van de pc en ook hoe je moet oc-en enz. :D
Gewoon niet met geweld doen.
En lukt het echt niet, kan je altijd nog het klemmetje een beetje buigen.
Zo moeilijk is het niet om coolers te plaatsten, je moet alleen geen orb kopen.

Verwijderd

Ik heb de verkoper wijsgemaakt dat ik bij besteding van dit bedrag (f2900,-) toch wel recht had op korting. Misschien kun je zelf nog wat creatiefs verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 11:18 schreef KeZZHoe het volgende:
Ik heb de verkoper wijsgemaakt dat ik bij besteding van dit bedrag (f2900,-) toch wel recht had op korting. Misschien kun je zelf nog wat creatiefs verzinnen.
Ghehe bij Keynstein krijg je al korting nagelang je meer besteld :P
Op zondag 17 juni 2001 11:05 schreef Ev!L-c het volgende:
was fout van mij gepost

en met een thermo engine cooler kan je die cpu niet stuk maken is "EASY TO FIT"
heb ik ook een stuk of 4-5 keer gedaan en nog niet eens een kapot cpu.
Sja.. een Radeon 32MB DDR is dacht ik minstens zo snel als een G2 GTS en ik ga voor dat extra geld dan liever meteen voor een G3, maar nu nog niet ;)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Neem een andere cooler. die van jouw gaat volgens coolermaster tot 1,2Ghz (tenminste dat dacht ik wel) en de EP56l11 tot 1,5 en het prijsverschil is maar weinig (bij www.mti.nl F25 ipv 18 gulden) ena ls je ook je monitor en harddisk bij MTI koop (als ik wat koop is dat ook bij MTI :) ) ben je helemaal goedkoper uit, want die 3 dingen zijn allemaal goedkoper als de prijs die jij geef.

Verwijderd

Radeon geeft een mooi beeld maar de prestaties van een geforce 2 zijn beter.

Ik had zelf ook al eens een systeem samen gesteld en ik kwam rond de 3000 uit.

Het probleem is ook dat als je je spullen overal weghaald hoe je het moet oplossen met de garantie. Ik denk dat je je pc dan een tijdje kwijt bent.

Verder zou ik een msi k7t turbo nemen.
En volgens mij zijn de processoren al wat goedkoper geworden.

Koop de tv kaart wat later en koop een betere videokaart of een snellere processor

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:41
Op zondag 17 juni 2001 11:05 schreef Ev!L-c het volgende:
was fout van mij gepost
Radeon 32 DDR is goedkoper dan een GTS 32, laat staan 64.
Radeon is sneller dan een GTS in hoge res.
Radeon is veel beter in 2d.
Radeon heeft beste DVD van allemaal.

Je zou de DVD speler er even uit kunnen laten. Tenzij je actief dvd's gaat huren (en <censored> ;) ) heb je er nog weinig aan.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Sja deze winkels worden erg goed beoordeelt, dus koop 't wel daar. Die Radeon lijkt me nu toch de beste keuze omdat hij redelijk goed presteert en vooral erg goede 2D/3D-weergave heeft ;) Ook erg fijn als je zoveel achter de pc zit als ik :P
Daarnaast wil ik idd DVD's gaan huren en <censored :P> Die TV-kaart heb ik dus voor op me kamer nodig en alles wat ik later koop moet ik zelf betalen, de eerste 4000 piek nu niet >:)

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik wilde dat ik zo`n systeem had :)

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

zoals ze bij de vobis zouden zeggen..

"Het is een LEUK! systeempje" :)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 14:10 schreef ureal het volgende:
Radeon geeft een mooi beeld maar de prestaties van een geforce 2 zijn beter.

Ik had zelf ook al eens een systeem samen gesteld en ik kwam rond de 3000 uit.

Het probleem is ook dat als je je spullen overal weghaald hoe je het moet oplossen met de garantie. Ik denk dat je je pc dan een tijdje kwijt bent.

Verder zou ik een msi k7t turbo nemen.
En volgens mij zijn de processoren al wat goedkoper geworden.

Koop de tv kaart wat later en koop een betere videokaart of een snellere processor
Helemaal gelijk in!!! Als je nou van die vage vastlopers krijgt op zo'n bijelkaar geraapte bak van 'hier-en-daar' waar ga je dan heen voor garantie?

De een zegt het ligt aan het spul van de ander en ook andersom. Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten heb je een grote kans een bal in je gezicht te krijgen en dat doet PIJN. Bezint eer ge begint. Betaal dan iets meer en haal alles bij 1 leverancier.

Verwijderd

Ik zou er een goedkopere cpu in gooien. Een duron bijv.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Op zondag 17 juni 2001 14:14 schreef nitenite het volgende:

[..]

In games niet dacht ik, neem dan voor de hoge resoluties in 2D een Matrox ofzo

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 17 juni 2001 14:14 schreef nitenite het volgende:

[..]

Radeon 32 DDR is goedkoper dan een GTS 32, laat staan 64.
Radeon is veel beter in 2d.
Radeon heeft beste DVD van allemaal.

Je zou de DVD speler er even uit kunnen laten. Tenzij je actief dvd's gaat huren (en <censored> ;) ) heb je er nog weinig aan.
Whehehe.. oke dan.. das ook voor het eerst. Op de forums zijn Radeon's sneller, in de benchmarks niet. Misschien denk je wel dat ie snelletr is. 2D is bij Gf2 afhankelijk van bouwer (powercolor matig, Hercules goed). Dus ga niet op die manier advies geven. Dan kan ie meteen maar beter een GF3 kopen, met een P4 veelGhz met Gb Rimm.. En nee, dat lukt niet voor 4k.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Paitor

Paitor

En nee, dat lukt niet voor 4k.
ook niet voor 8k :o

Verwijderd

Hmm 512MB geheugen voor 259,- dat moet haast wel prut spul zijn.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Op zondag 17 juni 2001 18:47 schreef 10us het volgende:
Hmm 512MB geheugen voor 259,- dat moet haast wel prut spul zijn.
Misschien zijn het twee reepjes van 256 MB., dus samen fl. 518,= :?:?

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Misschien zijn het twee reepjes van 256 MB., dus samen fl. 518,= :?:?
Dan moet het wel erg goed spul zijn ;)

De vos loopt door het bos.

Verwijderd

is wel een leuk systeempje :9

Verwijderd

Het enige wat ik je kan aanraden is goed rondkijken op internet. Ik heb zelf gewoon naar 60! bedrijven die een beetje bij mij in de buurt zaten en die redelijk goed uit de shop survey kwamen gevraagd of ze een systeem konden samenstellen dat aan mijn eisen voldeed. Ik heb dus gisteren het onderstaande systeem besteld voor 4500, dat is maar 200 duurder dan jouw systeem!:

Midlle tower 300 Watt ATX
Asus A7M266
AMD Thunderbird 1,33 Ghz 266
Mini Super ORB cooler
512 MB sdRam DDR
Asus V7700 Geforce 2 Pro 64 MB + TV-out
Maxtor 30 GB ATA-100 7200 rpm HDD
Creative Soundblaster 128 PCI
Unex 10/100 Mbit NIC
Aopen 12x40 DVD Speler
Lite-on 12x10x32 CD-Rewriter Burn-proof
Sony 1,44 MB Diskette Drive
Labtec Spin 70 Speakers
Standaard Win98 Toetsenbord
Standaard Microsoft muis
CTX 17" dig. monitor
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Als je bijvoorbeeld een tbird 1,2 neemt met een geforce2gts (niet pro) en 256mb DDR zit je al rond de 4000.

Kijk gewoon goed rond, vraag aan een heleboel bedrijven een offerte te maken en je kiest gewoon wat het beste eruit komt.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

muvs_nl: meneer had ook een tvkaart en een grotere harde schijf... dat maakt al weer fl. 200+ uit :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 19:55 schreef Pathfinder het volgende:
muvs_nl: meneer had ook een tvkaart en een grotere harde schijf... dat maakt al weer fl. 200+ uit :)
Ik geef alleen maar een voorbeeld. Wat ik wou laten zien is dat je voor tweehonderd meer een systeem hebt wat een stuk sneller is. Dat betekent dat hij dat systeem wat hij nu heeft staan vast wel ergens goedkoper kan krijgen, of iets beters voor de zelfde prijs. Je moet gewoon goed rondkijken.

Wat betreft de harde schijf: denk goed na of je die 40 gig wel echt nodig hebt, dat is echt een heleboel hoor (tenzij je een divx database gaat aanleggen of zo, zoals al eerder gezegd werd).

P.S.: hij heeft er trouwens geen speakers op zitten, maakt ook nog uit.

• Gizz
  • Laatst online: 08:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Niet via internet bestellen en zelf bouwen.

Altijd je spul op beursen kopen en dan vooral de hcc en de pcdump.

Als je deze pc op de pcdumpdag koopt zaterdag haal je er zo een paar 100 piek vanaf.
Je gaat voor een 3 1/2 inch disk drive toch geen 40 gulden betalen |:(

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

als je 100 piek wilt besparen kan je ook de 1240 DVD-speler van Aopen nemen, ipv. die pioneer

Great minds think alike!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 00:33
Ik dacht dat het niet meer de bedoeling was om dit soort topics op dit forum te plaatsen. Kijk eens in de Search en vergelijk het daarmee, de kwaliteit van het forum gaat zo wel erg hard achteruit

Verwijderd

Ik zou hem zo laten, wat si nou 300 piek? Als je gaat bezuinigen heb je daar later zeker spijt van!

• Mike78
  • Laatst online: 09:19

Mike78

Always

Zo is het een goed systeem, ik zou er weinig aan veranderen. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Pagina: 1