Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Voor de zekerheid kan je het altijd zelf meten met een standaard multimeter. Gewoon een molex-stekkertje pakken, en de meetpennen erop zetten.
Edit:
Misschien dat de videokaart te veel stroom vraagt en dat je dat dus in de bios nog niet ziet omdat de videokaart niet vol wordt belast.
Dan zou het wel kunnen zijn dat tijdens de test de spanning zakt naar 8 volt, en dat is gewoon te laag.
[ Voor 39% gewijzigd door Onbekend op 05-05-2015 21:59 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
Maar ik dacht dat de vga de 5volt rail op de pcie gebuikte? of zit ik mis oke nee idd my bad, vga zit op 12volt
dat verklaart ook waarom zijn kaart pcie 2.0 draait waarschijlijk.
nu nog ff uitzoeken of het de voeding is of de kaart.
thanks
[ Voor 48% gewijzigd door Mel33 op 05-05-2015 22:08 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Als het werkelijk 8V was geweest had de PC nooit gewerkt, het zit dus sowieso rond de 12V.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
 AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Hij crached niet trouwens, en hij gamed goed verder, kweet niet of hij op zijn top draait maar resoluties hoog of laag kan hij draaien goed
[ Voor 46% gewijzigd door Mel33 op 05-05-2015 22:13 ]
Met die sata-stekkertjes is het inderdaad lastiger te meten. In dat geval kan je vaak op 24polige connector ook meten. Je duwt dan de meetpennen van boven langs de kabels tegen de contacten aan.
Wel voorzichtig doen en voorkom kortsluitingen.
Je kunt ook meteen tussen oranje en zwart en tussen rood en zwart even meten of die ook kloppen.
Huh? Werkt de PC wel of niet goed? Kan er weinig touw aan vast knopen.mell33 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:10:
Dus zou het niks uit maken denk jij? of is de kaart gewoon niet pcie3.0 (dus stuk)
Hij crached niet trouwens, en hij gamed goed verder, kweet niet of hij op zijn top draait maar resoluties hoog of laag kan hij draaien goed
Dit is ook niet waar.Onbekend schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:10:
Meestal wordt door de voeding maar 1 spanning gemeten en geregeld, en de rest gaat in percentage mee. Als de 3,3V 3% hoger moet worden, gaan de 5V en 12V ook met 3% mee.
Het maakt niet uit, de spanning is eigenlijk altijd wel goed en met een multimeter kun je zo weinig aan een voeding meten dus nuttig kun je het ook niet noemen.mell33 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:15:
En welke kleuren meet ik door (geel - zwart) ?
 AMD Nieuwsdiscussie
Als de TS het probleem heeft opgelost, wil ik wel weten waarom dat niet waar is.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar je kunt nooit er vanuit gaan dat de spanningen "altijd wel goed" zijn. Initieel is even iets meten met een (minder nauwkeurige) multimeter altijd een goed startpunt. Daarna kan je bepalen of de meting waarschijnlijk betrouwbaar was en de vervolgstappen ondernemen.[...]
Het maakt niet uit, de spanning is eigenlijk altijd wel goed en met een multimeter kun je zo weinig aan een voeding meten dus nuttig kun je het ook niet noemen.
zou dat kunnen?
want ik vind het vreemd dat hij geen pcie3.0 draait
[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 05-05-2015 22:27 ]
Je mag ervan uitgaan dat je BIOS de juiste berekening toepast. Alle andere software: not so much.
Er is geen PCI Express 3.0 controller aanwezig, de aanwezige PCI Express controller in de CPU is 2.0 dus het is gewoon niet mogelijk dat je de videokaart in een PCI Express 3.0 slot prikt, die heb je namelijk gewoon niet.mell33 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:26:
pc werk goed maar de kaart draait niet op pcie3 3.0, enof dat aan de voeding van 8volt (op de 12volt rail) ligt weet ik niet.
zou dat kunnen?
want ik vind het vreemd dat hij geen pcie3.0 draait
Hij heeft geen probleem zover ik kan zien. Aan de secondaire kant zijn meerdere mogelijkheden, group regulation (regulatie van de 5V en 12V tegelijk en de 3,3V los, indy-regulation en DC-DC waarbij de spanningen los gereguleerd worden. Maar alle drie in één keer dat zie je eigenlijk niet.Onbekend schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:26:
[...]
Als de TS het probleem heeft opgelost, wil ik wel weten waarom dat niet waar is.
Ervaring met voedingen.Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar je kunt nooit er vanuit gaan dat de spanningen "altijd wel goed" zijn. Initieel is even iets meten met een (minder nauwkeurige) multimeter altijd een goed startpunt. Daarna kan je bepalen of de meting waarschijnlijk betrouwbaar was en de vervolgstappen ondernemen.
De sensors zijn alleen niet precies, dus je hebt er sowieso niet heel veel aan.Thralas schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:29:
De voedingsspanning wordt meestal bepaald dmv. een formule, die voor elk moederbord potentieel anders is.
Je mag ervan uitgaan dat je BIOS de juiste berekening toepast. Alle andere software: not so much.
 AMD Nieuwsdiscussie
 AMD Nieuwsdiscussie
De pc werkt en werkte prima, ik kon alleen niet.. en kan 'nu' nog niet verklaren waardoor de 8volt waarde geen 12 volt is. En ik was in de veronderstelling dat ik daardoor de pcie 3.0 niet had.
quote: Het 'abnormale' valt op