[VOEDING] 12V rail is 8volt ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:11
Mijn pc geeft met occt benchmark en hw info 8volt op mijn 12 volt rail, ook als ik geen bench draai, is het 8volt.
In mijn bios is het wel 12volt, wat kan er mee aan de hand zijn.
voeding is een 600Watt forton source
moederbord is een H61M-p20 (g3) gigabyte
cpu i7 2600
2x2GB ram 1333Mhz samsung
videokaart asus radeon HD7850 DC2 2GD5-V2
1x hdd seagate 1TB

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 05-05-2015 21:58 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13

Onbekend

...

Wat de bios aangeeft is meestal de juiste spanning.
Voor de zekerheid kan je het altijd zelf meten met een standaard multimeter. Gewoon een molex-stekkertje pakken, en de meetpennen erop zetten.

Edit:
Misschien dat de videokaart te veel stroom vraagt en dat je dat dus in de bios nog niet ziet omdat de videokaart niet vol wordt belast.

Dan zou het wel kunnen zijn dat tijdens de test de spanning zakt naar 8 volt, en dat is gewoon te laag.

[ Voor 39% gewijzigd door Onbekend op 05-05-2015 21:59 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Op zwart geel neem ik aan, maar molex heeft hij niet, het is satavoeding, of bedoel de 4pins op je mbord waar 12 volt uit moet komen of de 24pins?

Maar ik dacht dat de vga de 5volt rail op de pcie gebuikte? of zit ik mis oke nee idd my bad, vga zit op 12volt
dat verklaart ook waarom zijn kaart pcie 2.0 draait waarschijlijk.
nu nog ff uitzoeken of het de voeding is of de kaart.
thanks

[ Voor 48% gewijzigd door Mel33 op 05-05-2015 22:08 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Software en het bios zitten er altijd naast, pas als het 100% correct zou zijn zou het vreemd zijn, nu werkt het dus goed. ;)

Als het werkelijk 8V was geweest had de PC nooit gewerkt, het zit dus sowieso rond de 12V.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dus zou het niks uit maken denk jij? of is de kaart gewoon niet pcie3.0 (dus stuk)

Hij crached niet trouwens, en hij gamed goed verder, kweet niet of hij op zijn top draait maar resoluties hoog of laag kan hij draaien goed

[ Voor 46% gewijzigd door Mel33 op 05-05-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Meestal wordt door de voeding maar 1 spanning gemeten en geregeld, en de rest gaat in percentage mee. Als de 3,3V 3% hoger moet worden, gaan de 5V en 12V ook met 3% mee.

Met die sata-stekkertjes is het inderdaad lastiger te meten. In dat geval kan je vaak op 24polige connector ook meten. Je duwt dan de meetpennen van boven langs de kabels tegen de contacten aan.
Wel voorzichtig doen en voorkom kortsluitingen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
En welke kleuren meet ik door (geel - zwart) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Ja, tussen geel en zwart.
Je kunt ook meteen tussen oranje en zwart en tussen rood en zwart even meten of die ook kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mell33 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:10:
Dus zou het niks uit maken denk jij? of is de kaart gewoon niet pcie3.0 (dus stuk)

Hij crached niet trouwens, en hij gamed goed verder, kweet niet of hij op zijn top draait maar resoluties hoog of laag kan hij draaien goed
Huh? Werkt de PC wel of niet goed? Kan er weinig touw aan vast knopen.
Onbekend schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:10:
Meestal wordt door de voeding maar 1 spanning gemeten en geregeld, en de rest gaat in percentage mee. Als de 3,3V 3% hoger moet worden, gaan de 5V en 12V ook met 3% mee.
Dit is ook niet waar.
mell33 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:15:
En welke kleuren meet ik door (geel - zwart) ?
Het maakt niet uit, de spanning is eigenlijk altijd wel goed en met een multimeter kun je zo weinig aan een voeding meten dus nuttig kun je het ook niet noemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Als de TS het probleem heeft opgelost, wil ik wel weten waarom dat niet waar is.
[...]

Het maakt niet uit, de spanning is eigenlijk altijd wel goed en met een multimeter kun je zo weinig aan een voeding meten dus nuttig kun je het ook niet noemen.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar je kunt nooit er vanuit gaan dat de spanningen "altijd wel goed" zijn. Initieel is even iets meten met een (minder nauwkeurige) multimeter altijd een goed startpunt. Daarna kan je bepalen of de meting waarschijnlijk betrouwbaar was en de vervolgstappen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
pc werk goed maar de kaart draait niet op pcie3 3.0, enof dat aan de voeding van 8volt (op de 12volt rail) ligt weet ik niet.
zou dat kunnen?

want ik vind het vreemd dat hij geen pcie3.0 draait

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 05-05-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:23
De voedingsspanning wordt meestal bepaald dmv. een formule, die voor elk moederbord potentieel anders is.

Je mag ervan uitgaan dat je BIOS de juiste berekening toepast. Alle andere software: not so much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mell33 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:26:
pc werk goed maar de kaart draait niet op pcie3 3.0, enof dat aan de voeding van 8volt (op de 12volt rail) ligt weet ik niet.
zou dat kunnen?

want ik vind het vreemd dat hij geen pcie3.0 draait
Er is geen PCI Express 3.0 controller aanwezig, de aanwezige PCI Express controller in de CPU is 2.0 dus het is gewoon niet mogelijk dat je de videokaart in een PCI Express 3.0 slot prikt, die heb je namelijk gewoon niet.
Onbekend schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:26:
[...]

Als de TS het probleem heeft opgelost, wil ik wel weten waarom dat niet waar is.
Hij heeft geen probleem zover ik kan zien. Aan de secondaire kant zijn meerdere mogelijkheden, group regulation (regulatie van de 5V en 12V tegelijk en de 3,3V los, indy-regulation en DC-DC waarbij de spanningen los gereguleerd worden. Maar alle drie in één keer dat zie je eigenlijk niet.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar je kunt nooit er vanuit gaan dat de spanningen "altijd wel goed" zijn. Initieel is even iets meten met een (minder nauwkeurige) multimeter altijd een goed startpunt. Daarna kan je bepalen of de meting waarschijnlijk betrouwbaar was en de vervolgstappen ondernemen.
Ervaring met voedingen.
Thralas schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:29:
De voedingsspanning wordt meestal bepaald dmv. een formule, die voor elk moederbord potentieel anders is.

Je mag ervan uitgaan dat je BIOS de juiste berekening toepast. Alle andere software: not so much.
De sensors zijn alleen niet precies, dus je hebt er sowieso niet heel veel aan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dus de cpu ondersteund geen pcie 3.0, begrijp ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja in de CPU zit de PCI Express controller en de PCI Express controller is van het 2.0 type en niet 3.0.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
thanks dan ben ik geholpen, de 8volt meet ik nog door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Even de onduidelijkheid wegnemen, en het topic kan sluiten:

De pc werkt en werkte prima, ik kon alleen niet.. en kan 'nu' nog niet verklaren waardoor de 8volt waarde geen 12 volt is. En ik was in de veronderstelling dat ik daardoor de pcie 3.0 niet had.

quote: Het 'abnormale' valt op ;)

Pagina: 1