Toon posts:

Vraag over Displayport via XFX R7870 Ghost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo

Heb vandaag een UHD monitor gekocht (een Samsung LU28D590) en deze kwam met een HDMI en een Displayport kabel...

Mijn videokaart (XFX 7870 Ghost) heeft twee kleine displayport aansluitingen dus ik kon alleen het HDMI kabel testen en daar mee kreeg ik een refresh rate van 30 Hz , wat ik eigenlijk ook wel verwachtte

De vraag is nou of die kleine displayport uitgangen gebruikt kunnen worden voor deze monitor met bijv een klein naar groot adapter

Weet iemand het verschil? of is het net zoals bij micro/mini USB aansluitingen wat eigenlijk gewoon volwaardig USB is?

volgens XFX beschikt mijn videokaart over DP1.2
en dat is wat het scherm ook nodig zou hebben / zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 21:57 ]

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:15

Milmoor

Footsteps and pictures.

Een adapter werkt, maar ik had op mijn oude brakke Displaypoort een kabel nodig die rechtstreeks mini naar gewoon DP deed. Ik had sync problemen. Met DP 1.2 hoor je 4K 60 hz te kunnen doen. Ik haal 57 hz wegens mijn te oude videokaart (effectief pre 4k-support tijdperk).
Omdat het een digitale uitgang is merk je snel genoeg of het werkt. Ruis of slecht beeld zul je nooit hebben.
MST of SST kan nog wel een issue zijn. Niet elke driver/kaart/monitor ondersteund beide tyoen goed op 4K. Gewoon uitproberen.
Ik zou een goedkope kabel proberen. Ik heb deze: http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o06_s00, maar het kan zeer waarschijnlijk voor minder dan de helft.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Topicstarter
thanks, goed om te weten
was al bang dat ik een nieuwe videokaart moest gaan bestellen met zo'n grotere uitgang :P