Ik ben me aan het oriënteren om mijn huidige PC te upgraden. Allereerst het systeem dat ik nu heb:
CPU: Phenom II X6 1055T
MOBO: Asus M4A77T
RAM: 8GB DDR3
GPU: Nvidia GTX770 2GB
256GB SSD
Voor zover relevant gebruik ik een 1080p beeldscherm.
Na wat research kwam ik eigenlijk op de volgende twee sets uit, waar ik niet echt een keuze tussen kan maken. De verschillen, behalve de overclockbaarheid, zijn denk ik niet erg groot maar er is wel een redelijk prijsverschil.
De sets die ik had gevonden:
Intel Core i5-4460 i.c.m. een Gigabyte G1.Sniper B6
of
Intel Core i5-4690k i.c.m. een Gigabyte GA-Z97X-SLi
Het prijsverschil tussen deze twee sets is op dit moment zo'n €86, toch nog best veel. Echter wil ik wel een setje van processor en moederbord dat er weer een tijdje tegenaan kan. Zou het bijvoorbeeld zin hebben om te wachten op de volgende generatie processoren van Intel?
Qua gebruik voor het systeem heb ik niet echt speciale dingen. Wel wil ik bijvoorbeeld nieuwe games fatsoenlijk kunnen draaien op het systeem, videobewerking o.i.d. of ander renderwerk doe ik niet op mijn pc. Hierom is in mijn ogen een i7 4790(k) niet heel nuttig en best wel overkill.
Het budget voor de upgrade is ongeveer de prijs van de 4690k-set.
Graag hoor ik jullie mening hierover,
Marc
CPU: Phenom II X6 1055T
MOBO: Asus M4A77T
RAM: 8GB DDR3
GPU: Nvidia GTX770 2GB
256GB SSD
Voor zover relevant gebruik ik een 1080p beeldscherm.
Na wat research kwam ik eigenlijk op de volgende twee sets uit, waar ik niet echt een keuze tussen kan maken. De verschillen, behalve de overclockbaarheid, zijn denk ik niet erg groot maar er is wel een redelijk prijsverschil.
De sets die ik had gevonden:
Intel Core i5-4460 i.c.m. een Gigabyte G1.Sniper B6
of
Intel Core i5-4690k i.c.m. een Gigabyte GA-Z97X-SLi
Het prijsverschil tussen deze twee sets is op dit moment zo'n €86, toch nog best veel. Echter wil ik wel een setje van processor en moederbord dat er weer een tijdje tegenaan kan. Zou het bijvoorbeeld zin hebben om te wachten op de volgende generatie processoren van Intel?
Qua gebruik voor het systeem heb ik niet echt speciale dingen. Wel wil ik bijvoorbeeld nieuwe games fatsoenlijk kunnen draaien op het systeem, videobewerking o.i.d. of ander renderwerk doe ik niet op mijn pc. Hierom is in mijn ogen een i7 4790(k) niet heel nuttig en best wel overkill.
Het budget voor de upgrade is ongeveer de prijs van de 4690k-set.
Graag hoor ik jullie mening hierover,
Marc