Toon posts:

Welke videokaart...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus nog steeds op de crusade om een nieuwe en waardige vervanger te vinden voor mijn gouwe ouwe G400. Nou zat ik wel constant te hameren op beeldkwaliteit maar ben toch tot de conclusie dat dat verschil op mijn 17 inch waarbij ik niet hoger dan 1024x768 ga toch miniem is. Ik heb de volgende kandidaten (de Geforce 3 valt af vanwege zijn prijs):

Ati Radeon 64 mb DDR ViVo
+ Goede 2d beeldkwaliteit
+ Goede TV-out
- Problemen met drivers
Prijs: 600 piek

Kyro 2 64 mb
+ Prima 3d prestaties
+ Goedkoop
- Niet al te beste drivers
Prijs: 350 piek

Leadtek Geforce 2 GTS Pro tv-out
+ Goede drivers
+ Snelle 3d
+ Gunstige prijs
- Beeldkwaleit 2d
- tv-out
Prijs: 32 mb = 379,-
64 mb = 465,-

Vooral die laatste was ik een beetje geschokt door de prijs. De Leadtek is veel goedkoper dan andere merken! Sterker nog, deze Leadtek, ook nog eens een GF2 PRO, is goedkoper dan andere gewone GF2's, de GTS.

Maareh mensen die bovenstaande videokaarten bezitten of iets wat er op lijkt, geef ff je commentaar. Bijvoobeeld: hoe zijn de drivers, hoe is de tv-out, hoe is je beeldkwaliteit, enz.

Verwijderd

Beeldkwaliteit van een Geforce2 vind ik maar best klote. Ik heb nu een powercolor en hiervoor had ik een Gainward. Met die Gainward was NIETS mis! Dus ik zou voor die gaan! Zit ook sneller geheugen op.

Wat drivers betreft: dat maakt bij een geforce2 echt niets uit: gewoon die detonator (ofzoiets) drivers pakken.

Verder is die tv-out wel handig als je divx op je tv wil kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus eerst noem je de GF2 beeldkwaliteit klote maar dan is de Gainward opeens wel goed?

:)

En is die tv-out een beetje geschikt voor DVD of is dat ruk?

Ik heb nu de Leadtek GF2 Pro 64 mb tv-out in gedachten, voor 465 piek

Verwijderd

ja van Gainward is de beeldkwaliteit goed, van de andere merken vond ik het zelf tegen vallen. vooral bij degene die ik nu heb. Verder heb ik die ook van Creative en Asus gezien, maar die vond ik ook niet zo geweldig.

Verwijderd

Topicstarter
Asus is idd niet zo super...

Hoe zit het met Leadtek?

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Als je een Gefroce wilt nemen kun je het best een Leadtek nemen. want: ASUS heeft een zeer slechte support (drivers enz).Gainward heb ik nooit gehad, Hercules is snel en stabiel maar ik had problemen met de Tvout. ik heb al twee keer een Leadtek kaart gekocht ik ben zeer tevreden. ik had een Leadtek pro en nu een G3. Leadtek heeft goede drivers en de TV out werkt goed. de kaarten hebben ook een perfect koeling. je kunt heel goed oc met een leadtek ;)

-kyro2, nou die kaart is even "snel" als een MX en heeft geen eens een GPU, over twee-drie maanden tijd heb je nix aan een Kyro.

-Ati Radeon 64 nix mis mee, zeer goede kaart. is wel toch iets duurder.

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Ik vind zelf van de GeForce ook de Gainward iets beter beeld geven als bijv. de Hercules die ik hiervoor had (maar kaput is gegaan). Het lijkt me net allemaal ff iets scherper en loopt als een tiet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor de Leadtek ga, omdat het gewoon een prima kaart is voor een prima prijs :)
Pagina: 1