Ik ben zelf geen netwerk expert, dus ik hoop dat jullie mij van advies willen voorzien.
Situatie is als volgt:
Verdieping 2 = woning
Verdieping 1 = bedrijf / kan hier buiten beschouwing blijven
Begane grond = bedrijf X
De woning wil internet afsluiten via Ziggo, maar krijgt te horen dat er al een abonnement actief is op dit adres. Bedrijf X heeft klaarblijkelijk al een zakelijk abonnement bij Ziggo en is in principe bereid de internet verbinding te delen.
Toegang geven tot het wifi netwerk zou een optie zijn (er loopt immers geen bedrading naar de 2e verdieping), maar bedrijf X ziet hier een probleem in. Hij wil niet dat zijn netwerk toegankelijk wordt voor derden. "Zomaar" toegang geven tot zijn wifi is dus uitgesloten en dat lijkt mij logisch en inderdaad niet wenselijk.
De vragen zijn:
- Hoe kun je het netwerk van bedrijf X en de woning van elkaar scheiden?
- Hoe kun je ervoor zorgen dat de woning 'bereik' krijgt of te wel wifi en dus meerdere apparaten van internet kan voorzien?
Ik heb het volgende bedacht:
Ziggo modem/router --> kabel naar powerline adapter
Powerline adapter in woning --> aansluiten op eigen router
Bedrijf X zorgt ervoor dat het ip adres van die router wordt uitgesloten (via ziggo modem/router?)
De woning heeft zo een eigen router met eigen wifi en wachtwoord en dus internet.
Is dat de makkelijkste/beste oplossing?
Situatie is als volgt:
Verdieping 2 = woning
Verdieping 1 = bedrijf / kan hier buiten beschouwing blijven
Begane grond = bedrijf X
De woning wil internet afsluiten via Ziggo, maar krijgt te horen dat er al een abonnement actief is op dit adres. Bedrijf X heeft klaarblijkelijk al een zakelijk abonnement bij Ziggo en is in principe bereid de internet verbinding te delen.
Toegang geven tot het wifi netwerk zou een optie zijn (er loopt immers geen bedrading naar de 2e verdieping), maar bedrijf X ziet hier een probleem in. Hij wil niet dat zijn netwerk toegankelijk wordt voor derden. "Zomaar" toegang geven tot zijn wifi is dus uitgesloten en dat lijkt mij logisch en inderdaad niet wenselijk.
De vragen zijn:
- Hoe kun je het netwerk van bedrijf X en de woning van elkaar scheiden?
- Hoe kun je ervoor zorgen dat de woning 'bereik' krijgt of te wel wifi en dus meerdere apparaten van internet kan voorzien?
Ik heb het volgende bedacht:
Ziggo modem/router --> kabel naar powerline adapter
Powerline adapter in woning --> aansluiten op eigen router
Bedrijf X zorgt ervoor dat het ip adres van die router wordt uitgesloten (via ziggo modem/router?)
De woning heeft zo een eigen router met eigen wifi en wachtwoord en dus internet.
Is dat de makkelijkste/beste oplossing?