Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Watergeus1945
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04-12-2018
Hallo
Nadat ik mijn moederboard ( Intel DX58SO) incl alle componenten in een nieuwe kast heb ingebouwd werkte alles perfect.
WIndows 7 en 8
totdat ik per ongeluk mijn aansluiting voor mijn oordopjes in de microfoon ingang van de kast stopte.
Plotseling werd het erg stil. Niets draaide meer. Alleen het standby ledje op het board brandde nog
na een tijdje begonnen de ledjes van de IOH fan te flikkeren en de VR en CPU (rode ledjes te flitsen.
Eerst gedachte Voeding kapot. Andere voeding aangesloten . Geen verandering, dus weer de oude gemonteerd
Nagegaan wat waar aangesloten was en ik zag dat ik de HDaudio stekker in de HDaudio Link aansluiting op het board geplaatst was in plaats van op de gele audio aansluiting.
kan dit een sluiting veroorzaakt hebben ? Ik heb het hele bord grondig nagekeken, geen verbrande componenten en ook geen stank.
Alle componenten losgekoppeld ( ook geheugen verwijderd) en er spanning op gezet. De onboard powerknop >3 sec ingedrukt. Hetzelfde resultaat. Oo de onboard speaker geeft geen reactie.
Iemand een idee ? ;(
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Elke voeding heeft eigenlijk wel een kortsluitbeveiliging dus de voeding zal normaal gesproken niet stuk gaan. Maar een moederbord kan vaak niet goed tegen kortsluiting, dus ik denk dat je die hebt gesloopt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 05-05 18:00

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Ik heb tig X audio stekkers in de foute ingang gestoken :+ , van koptelefoon tot gevoede audioset,maar dat is mij nog nooit overkomen. 8)
k'Denk dus niet dat daar de oorzaak in ligt. ;)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 28-08 23:11
Normaal gaat een moederbord echt niet stuk als je oordopjes in de microfoon ingang stopt. Misschien is je moederbord inderdaad stuk, maar ik betwijfel of dat echt de oorzaak is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
evilweed schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:15:
Ik heb tig X audio stekkers in de foute ingang gestoken :+ , van koptelefoon tot gevoede audioset,maar dat is mij nog nooit overkomen. 8)
k'Denk dus niet dat daar de oorzaak in ligt. ;)
Ploink schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:16:
Normaal gaat een moederbord echt niet stuk als je oordopjes in de microfoon ingang stopt. Misschien is je moederbord inderdaad stuk, maar ik betwijfel of dat echt de oorzaak is.
Tegenwoordig zijn de uitgangen gewoon universeel, de driver bepaald als het een microfoon, lijningang of willekeurige audio uitgang is, dus de verkeerde aansluiting is dan idd niet mogelijk, alles is in principe gelijk. Mocht je een oude audiochip hebben die dit niet ondersteund dan nog maakt het idd niks uit als je hem verkeerd aansluit, zal dan gewoon niet werken, maar kwaad kan het niet.

Echter dat is hier allemaal niet van toepassing hij heeft iets heel anders en iets heel dommers gedaan. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 28-08 23:11
Je kan inderdaad de voeding op het moederbord kortsluiten als je per ongeluk de HD audio link connector gebruikt en dan is er waarschijnlijk iets stuk.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True