Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beste beeldscherm(en) setup voor 2x GTX 980

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 01:30
Beste Tweakers,

ik heb bijna mijn build af waarvan ik een poosje wil genieten van games zoals star citizen (gaat nog wel even duren spijtig maarja) en (voornamelijk) triple A games. Mijn bedoeling is om games op een zo hoog mogelijke settings te spelen met 60+ fps.

Ik wil dus of 3 schermen naast elkaar, maar ik weet niet precies hoe ik dat ga aan pakken. Zo dacht ik zelf bijvoorbeeld aan 3x een 1440p 144 hz scherm maar ik weet niet of mijn systeem dat aan zou kunnen. Of dat ik 1x een 1440p pak en 2x 1080p scherm maar dan ben ik bang dat de schermen verschillen en dat je dat kunt zien (qua kleur). de acer predator xb270hu is dan echt een monitor die ik zou kiezen als 1440p 144 hz scherm.

Dus hoe zouden jullie een 3 scherm setup aanpakken met 2x gtx 980? Mijn budget limiet zou 800-900 euro per scherm zijn.

Alle ideeën, advies of vragen zijn welkom, alvast bedankt voor jullie tijd _/-\o_

- 2X GTX 980 G1 GAMING GIGABYTE WINDFORCE
- Intel core i7- 4790k (niet overgeklokt nog, 4.8 ghz draaide wel stabiel maar heb niet veel ervaring en heb het niet echt nodig)
- NZXT X61 KRAKEN met 2x Corsair 140mm High pressure fans voor betere cooling
- Corsair HX850i platinum efficienty power supply
- 1 TB SAMSUNG SSD 840 EVO
- 250 GB crucial m500
- Gigabyte GA-Z97X-GAMING 7, zat eerst een asus sabertooth mark 1 in maar die heb ik mooi gemolt door kortsluiting -.- rip 220 euro
- 8 GB crucial ram (tijdelijk) word geupgrade naar 16 GB / 32 GB corsair dominator platinum, moet nog even kijken wat ik nodig heb en wie houd ik nou voor de gek door te zeggen dat ik echt 32 gb nodig heb aan ram
- Corsair 760T white met 1x 140 mm bitfenix en 2x 120mm bitfenix blue fans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 28-09 06:27
Met jouw budget zou ik een 3440x1440 (gebogen) in het midden met twee 1440 aan de zij kant,dan heb je wel bazen spul.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09:05
maus3142 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 06:08:
Met jouw budget zou ik een 3440x1440 (gebogen) in het midden met twee 1440 aan de zij kant,dan heb je wel bazen spul.
Ik ben het eens met het 3440 x 1440 scherm. Deze 21:9 beeldverhouding lijkt me best wel ideaal. Daar zou ik het dan persoonlijk bij houden. Omdat:

1: Koop een van deze goede schermen en een heel groot gedeelte van je budget is al weg.

2: Loont het zich gewoon om te inversteren in scherm kwaliteit inplaats van scherm oppervlakte

3: Je hebt de beste kans dat je alles op hoog niveau kunt spelen met een hele goede frame rate. Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan veel scherm met minder detail of een slechte frame rate.

Dus iets van een:
pricewatch: Dell U3415W Curved Monitor

pricewatch: AOC U3477PQU Zwart

pricewatch: LG 34UM95-P Zwart

Laptop: Alienware 17 R1, 4710MQ, 880m, 120hz Display. Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 25-09 03:02
GerGio schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 06:25:
[...]

Ik ben het eens met het 3440 x 1440 scherm. Deze 21:9 beeldverhouding lijkt me best wel ideaal. Daar zou ik het dan persoonlijk bij houden. Omdat:

1: Koop een van deze goede schermen en een heel groot gedeelte van je budget is al weg.

2: Loont het zich gewoon om te inversteren in scherm kwaliteit inplaats van scherm oppervlakte

3: Je hebt de beste kans dat je alles op hoog niveau kunt spelen met een hele goede frame rate. Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan veel scherm met minder detail of een slechte frame rate.

Dus iets van een:
pricewatch: Dell U3415W Curved Monitor

pricewatch: AOC U3477PQU Zwart

pricewatch: LG 34UM95-P Zwart
Hij heeft zelf een budget van rond de 800 PER scherm, dus 3 schermen is zeker mogelijk, makkelijk zelfs.

En je laatste opmerking snap ik niet precies, punt 3 hehe. Maar als je daar framerate mee bedoeld met 3 schermen. Met een 21:9 in het midden gebruik je de buitenste 2 gewoon niet tijdens gamen :P Of bovenste, hoe je ze ook wilt hebben.

[Voor 9% gewijzigd door legendareN op 06-05-2015 10:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerGio
legendareN schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:59:
[...]

Hij heeft zelf een budget van rond de 800 PER scherm, dus 3 schermen is zeker mogelijk, makkelijk zelfs.

En je laatste opmerking snap ik niet precies, punt 3 hehe. Maar als je daar framerate mee bedoeld met 3 schermen. Met een 21:9 in het midden gebruik je de buitenste 2 gewoon niet tijdens gamen :P Of bovenste, hoe je ze ook wilt hebben.
Een 3 schermen set up met 800 euro per scherm. Oke dat veranderd de zaak. Mijn excuses overheen gelezen dat het per scherm is.

Ik zou op dit moment voor de Dell gaan dan curved. Is misschien wat vloeiender.

Maar later dit jaar komen er nog twee interessante opties bij denk ik:

nieuws: BenQ komt met 35" curved 144Hz-monitor

nieuws: Acer teast nieuwe smartphone, smartband en gaminghardware

Vooral die Acer met G sync is interessant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BSOD baby
maus3142 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 06:08:
Dat vind ik ook wel een goed idee, hebben jullie zelf ook ervaring met gebogen schermen? Ik zie de meerprijs er niet echt in op dit moment.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BSOD baby
GerGio schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:23:
[...]

Een 3 schermen set up met 800 euro per scherm. Oke dat veranderd de zaak. Mijn excuses overheen gelezen dat het per scherm is.

Ik zou op dit moment voor de Dell gaan dan curved. Is misschien wat vloeiender.

Maar later dit jaar komen er nog twee interessante opties bij denk ik:

nieuws: BenQ komt met 35" curved 144Hz-monitor

nieuws: Acer teast nieuwe smartphone, smartband en gaminghardware

Vooral die Acer met G sync is interessant
Dat klopt die acer laat me bijna wachten :P maar waarschijnlijk zal die wel heel schaars te verkrijgen zijn als die net uitkomt, wat me nog langer laat wachten :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GerGio
Om eerlijk te zijn niet heb ik geen ervaring met gebogen schermen.
Ik heb wel ervaring met 120 hz schermen en dat is echt geweldig. Ik ben zo blij met dit scherm.
Alle games ogen gewoon een stuk vloeiender dan op mijn desktop. Gewoon omdat je twee keer zoveel de kans hebt om een nieuwe beeld te laten zien.

Ik kom er wel achter dat je meer keus hebt dan ik dacht een beetje zoeken. zo vond ik nog bijvoorbeeld de LG welke wel duurder is.

nieuws: LG presenteert eerste monitor met gebogen scherm

Ik weet niet hoeveel meerwaarde het heeft maar als ik dat plaatje van die link bekijk oogt het wel geweldig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 28-09 06:27
BSOD baby schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:12:
[...]

Dat vind ik ook wel een goed idee, hebben jullie zelf ook ervaring met gebogen schermen? Ik zie de meerprijs er niet echt in op dit moment.
Ik heb zelf de lg 3440x1440 daar ben ik zeer tevrede mee samen met een enkele Gtx 980,wat de meerwaarde van een gebogen scherm is zou ik niet weten behalve dat de kijkhoek naar de zijkant gelijker is.
Ik geloof dat de gebogen Dell niet veel duurder is als de vlakke Lg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BSOD baby
GerGio schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:55:
Om eerlijk te zijn niet heb ik geen ervaring met gebogen schermen.
Ik heb wel ervaring met 120 hz schermen en dat is echt geweldig. Ik ben zo blij met dit scherm.
Alle games ogen gewoon een stuk vloeiender dan op mijn desktop. Gewoon omdat je twee keer zoveel de kans hebt om een nieuwe beeld te laten zien.

Ik kom er wel achter dat je meer keus hebt dan ik dacht een beetje zoeken. zo vond ik nog bijvoorbeeld de LG welke wel duurder is.

nieuws: LG presenteert eerste monitor met gebogen scherm

Ik weet niet hoeveel meerwaarde het heeft maar als ik dat plaatje van die link bekijk oogt het wel geweldig.
Ik snap het wel en ben het er volledig mee eens, daarom ben ik opzoek naar een 120 + hz scherm met goede resolutie, en die LG ziet er strak uit. Acer komt ook binnenkort met zo'n type scherm dus eigenlijk is het enige wat me tegenhoud de beschikbaarheid van die monitoren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True