Toon posts:

KDE (Opstartprobleem van een user)

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste...

Ik heb als root een aantal users aangemaakt en ik heb KDE 2.1 geinstalleerd. Het probleem is nu dat een van mijn users niet meer kde kan opstarten. startx werkt wel de x-server wordt netjes opgestart maar daarna moet KDE ook meteen starten maar dat doet hij niet meer. De andere users kunnen wel in KDE komen. Wat kan ik hier aan doen?

Matthijs

Verwijderd

bestaat /home/<username> ? Had dit probleem namelijk ook een keer. Volgens mij schrijft KDE een aantal config bestanden weg naar de userdir van de user :)

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

idd heeft kde een home directory nodig... maar aan de hand van wat active zei kan je ook opmaken dat er waarschijnlijk een andere windowmanager start. die je niet herkent als windowmanager.
want wat gebeurd er:je start x en dan komt automatisch de window manager.....
wat doet jouw systeem precies als je startx intypt...
gaat ie dan over op een ander scherm (tty7) of blijf je dan in tty1 zitten.

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

Topicstarter
Beste..

De /home/<username> bestaat. Hij blijft volgens mij gewoon in de tty1 zitten. En als ik x start dan start hij op dan krijg ik een mooi kruisje als mijn muis en een wat grijze achtergrond. Dat is alles.

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Probeer eens startx kde

Verwijderd

Wie is Beste.... :? ;)
Maar voeg eens per home-dir het volgende aan het bestandje .xinitrc toe:
code:
1
exec startkde

Als het bestandje niet bestaat dan gewoon aanmaken. Eventueel al bestaande exec-regels tot commentaar bombarderen.

hobbeldebobbel: het feit dat er een venster staat hoeft geenszins te betekenen dat er een window-manager draait. Open maar eens gewoon een xterm in xfree zonder manager!
Pagina: 1