Toon posts:

Upgrade advies gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik heb een gaming PC en die wil ik graag upgraden, Ik speel vooral games zoals Call of Duty, Die wil ik graag in hoge kwaliteit met veel fps(100+) Ook neem ik video's op en moet deze natuurlijk renderen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget in maximaal €500,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu in mijn hoofd om een nieuwe processor en een nieuw moederbord aan te schaffen, dus de rest neem ik mee. eventueel nog een SSD als dat binnen het budget kan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een nieuw moederbord en een nieuwe processor nodig te hebben, misschien een SSD erbij. Ik wil over een half jaar wil ik dan pas weer mijn videokaart upgraden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur voor processor gaat naar Intel, ik heb nu een AMD processor en van wat ik heb gehoord en gelezen is voor gamen een intel processor beter. Voor een Moederbord gaat mijn voorkeur naar MSI of Gigabyte.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn enige eisen zijn eigenlijk dat ik op hogere kwaliteit hogere fps kan draaien als dat ik nu heb, ik draai nu op medium kwaliteit ron de 80-120 fps

Ga je overklokken?
nee.

Zelf heb ik als moederbord een GIGABYTE GA-Z97-HD3, socket 1150 moederbord gevonden.
in combinatie met een Intel® Core™ i5-4690, 3,5 GHz (3,9 GHz Turbo Boost) 1150 processor

Mijn eigen PC specificaties:

motherboard: ASRock 970 Extreme 3
Graphics card: AMD Sapphire Radeon HD 7790
CPU: AMD FX-8120
RAM: 2x Corsair 4GB, don't know exact name
2x G Skill F3
Harddisks: 500GB WDC WD5000AAKS
Hitachi HDS7210
Operating system: Microsoft Windows 7 Ultimate (x64) Build 7601

als er nog meer is wat jullie willen weten, vraag (:

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Beau S.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 18:12 ]

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 21:19

PDZ

📍Damwâld

Ten eerste hoort dit thuis in Componenten aankoopadvies, ten tweede is eigen onderzoek vereist. Dus: wat had je zelf al gevonden?

De tiid hâldt gjin skoft.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou kijken naar een andere GPU en SSD, rest ziet er n og redelijk goed uit, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
PDZ schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:13:
Ten eerste hoort dit thuis in Componenten aankoopadvies, ten tweede is eigen onderzoek vereist. Dus: wat had je zelf al gevonden?
Boven de specificaties van mijn PC heb ik gezet wat ik zelf heb gevonden, en sorry voor het plaatsen in het verkeerde tablad.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik denk dat je verder komt met een nieuwe GPU als een nieuwe CPU :)

Welke PSU heb je?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je de CPU enkel gebruikt voor gaming en niet gaat overclocken (ga ik even vanuit) kan je jezelf nog wat besparen door te kiezen voor de i5 4460, die praktisch hetzelfde presteerd, maar wel goedkoper is in prijs.

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 21:19

PDZ

📍Damwâld

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:18:
[...]

Boven de specificaties van mijn PC heb ik gezet wat ik zelf heb gevonden, en sorry voor het plaatsen in het verkeerde tablad.
Ik zie het nu ja, een moderator zal het straks wel op de goeie plek zetten. Daarnaast kun je gewoon de link van het product kopiëren en plakken, dan kunnen wij hem ook aanklikken. Je processor en moederbord zouden in principe nog moeten voldoen. Ik zou zoals gezegd voor een nieuwe GPU gaan en een SSD.

Bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 290,95€ 290,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX100 256GB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 448,85

Omdat ik niet weet wat voor voeding je hebt, heb ik er maar een goeie bij gedaan. Een modulaire, maar een niet-modulaire zou net zo goed kunnen als je dat liever hebt.

De tiid hâldt gjin skoft.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties!

PDZ: Met mijn voeding is niets mis, die werkt als behoren. Ik heb gekozen voor een processor omdat de processor kracht niet voldoende is, bij medium settings verbruikt hij 100% bij het laden van de textures en 80-95% ingame, daarom heb ik gekozen om een nieuwe processor te nemen. Daar hoort dus automatisch een nieuw moederbord bij. Ik ga wel mee in je keuze voor de SSD, die zet ik bij mijn lijst, ook heb ik in mijn bericht vermeldt dat ik een videokaart later ga kopen. Voordat de nieuwe Call of Duty uitkomt, in november.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reactie geplaatst bedoeld naar jou, zonder te qouten.
PDZ schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:25:
[...]

Ik zie het nu ja, een moderator zal het straks wel op de goeie plek zetten. Daarnaast kun je gewoon de link van het product kopiëren en plakken, dan kunnen wij hem ook aanklikken. Je processor en moederbord zouden in principe nog moeten voldoen. Ik zou zoals gezegd voor een nieuwe GPU gaan en een SSD.

Bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 290,95€ 290,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 56,95€ 56,95
1Crucial MX100 256GB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 448,85

Omdat ik niet weet wat voor voeding je hebt, heb ik er maar een goeie bij gedaan. Een modulaire, maar een niet-modulaire zou net zo goed kunnen als je dat liever hebt.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik ben nog steeds benieuwd welke PSU je hebt :) Er bestaan genoeg voedingen die het nu misschien (in jouw ogen) goed doen, maar als ze gaan dat ze andere componenten meenemen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:12

Trygve

Redacteur
Waarom wil je een andere CPU? Ik heb geen ervaring met de FX-8120, maar is die niet gewoon snel genoeg voor gamen? Zoals door anderen al gezegd zal een betere GPU meer uithalen.

Verwijderd

Topicstarter
De kracht van de fx 8120 is niet genoeg, zoals eerder vermeld, tijdens het laden van textures zit het verbruik rond de 80-95% en tijdens het laden van maps 100%
r100 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:00:
Waarom wil je een andere CPU? Ik heb geen ervaring met de FX-8120, maar is die niet gewoon snel genoeg voor gamen? Zoals door anderen al gezegd zal een betere GPU meer uithalen.

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:09
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:46:
De kracht van de fx 8120 is niet genoeg, zoals eerder vermeld, tijdens het laden van textures zit het verbruik rond de 80-95% en tijdens het laden van maps 100%

[...]
Dat is met iedere CPU zo. Als je het spel op een SSD hebt staan is tijdens het laden zelfs een i7 5930k op 100%

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
crucial bx100 of bm100 ( weet de exacte naam niet meer) verder kan de gpu vervangen van een 280 of 290 of als je liever nividia hebt wat wel duurder is een 970
Pagina: 1