Aangezien het weer tijd is om mijn watercooling te verversen ben ik van plan om mijn 2 Gigabyte G1 Gaming 970's toe te voegen an de loep, aangezien ze bij spellen als GTA V best veel geluid maken. Op dit moment zit ik met een Watercooling set:Alphacool NexXxoS Cool Answer 240 D5/ST, ik wil deze dus uitbreiden met 2x de Alphacool NexXxos M03 in combinatie met een NexXxos GPX Dual SLI Bridge, echter zal ik mijn 240mm Radiator waarschijnlijk moeten uitbreiden met een 420 mm rad (aangezien ik nog 140mm noctua's heb liggen van toen ik nog aan aircooling deed. De Alphacool NexXxos St30 leek mij een goede optie aangezien ik een Phanteks enthoo Luxe heb waarin hij bovenin kan en ik vervolgens nog wel toegang heb tot de 5.25 inch bays ( daar zit namelijk mijn resevoir).
Nu raak ik echter ook mijn HDD bracket kwijt, dus zal ik een 5.25 inch HDD bracket nodig hebben namelijk deze. En tot slot zit ik ook nog met het probleem dat ik meer slang nodig heb, fittings en een manier om te drainen (want deze keer moet ik een stuk slang doorknippen). De slang wordt de [url="]http://www.aquatuning.nl/waterkoeling/slangen/slangen/16226/alphacool-tubing-alphatube-hf-13/10-3/8-id-uv-red-3m-9-8ft-retailbox?c=4903"]Alphacool UV Red 13/10[/url] .De fittings ben ik wat minder zeker over en daarover zou ik graag jullie advies willen. Ik heb er dus nog 4 extra nodig. Verder zag ik dit als een manier om het drainen op te lossen door dit in de loep te plaatsen. Als vloeistof wil ik gedemineraliseerd water van de kruidvat mengen met Mayhems Biocide.
Wat betreft de loep zat ik te denken aan het volgende: Vanuit het resevoir+pomp combi ga ik naar de 420mm Radiator op de bovenkant dan naar de cpu dan naar de GPU's dan naar de 240mm radiator op de voorkant en dan terug naar het resevoir.
Mijn setup:
i7 4790K
Asus ROG Hero VII
Gskill Ripjawsz 32 GB 2333mHz
2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming
Samsung EVO 830 500GB
1TB HDD Seagate
EVGA Supernova 1000P2
Phanteks Enthoo Luxe
Mijn vraag aan jullie zijn dus de fittings en of dit een goede setup is. Tips hier en daar zouden fijn zijn.
Alvast bedankt en mvg
Raka
Nu raak ik echter ook mijn HDD bracket kwijt, dus zal ik een 5.25 inch HDD bracket nodig hebben namelijk deze. En tot slot zit ik ook nog met het probleem dat ik meer slang nodig heb, fittings en een manier om te drainen (want deze keer moet ik een stuk slang doorknippen). De slang wordt de [url="]http://www.aquatuning.nl/waterkoeling/slangen/slangen/16226/alphacool-tubing-alphatube-hf-13/10-3/8-id-uv-red-3m-9-8ft-retailbox?c=4903"]Alphacool UV Red 13/10[/url] .De fittings ben ik wat minder zeker over en daarover zou ik graag jullie advies willen. Ik heb er dus nog 4 extra nodig. Verder zag ik dit als een manier om het drainen op te lossen door dit in de loep te plaatsen. Als vloeistof wil ik gedemineraliseerd water van de kruidvat mengen met Mayhems Biocide.
Wat betreft de loep zat ik te denken aan het volgende: Vanuit het resevoir+pomp combi ga ik naar de 420mm Radiator op de bovenkant dan naar de cpu dan naar de GPU's dan naar de 240mm radiator op de voorkant en dan terug naar het resevoir.
Mijn setup:
i7 4790K
Asus ROG Hero VII
Gskill Ripjawsz 32 GB 2333mHz
2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming
Samsung EVO 830 500GB
1TB HDD Seagate
EVGA Supernova 1000P2
Phanteks Enthoo Luxe
Mijn vraag aan jullie zijn dus de fittings en of dit een goede setup is. Tips hier en daar zouden fijn zijn.
Alvast bedankt en mvg
Raka