Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Philips HTB4150 SoundStage aansluiten op Smart TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slangetje
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 02-11-2017
Hallo,

Ik heb een Philips HTB4150 SoundStage gekocht. Ik probeer deze aan te sluiten op mijn TV SAMSUNG UE46ES550

Ik sluit deze aan op mijn via een high-speed HDMI. Maar je raad het al. Werkt niet. Ik zet op de TV de geluid uiteraard naar 'externe speakers' maar geen enkel geluid.

De soundbar an sich werkt. Als ik er een blu ray mee afspeel gaat het prima. Beeld gaat naar mijn TV en geluid komt via de soundbar. Zowel de soundbar als kabel werken dus goed. Al het is behoorlijk irritant dat ik het geluid op mijn tv via het menu moet uitschakelen anders geeft zowel mijn TV als de soundbar geluid (En met mute komt er een bewegend mute ikoontje in het beeld wat natuurlijk niet de bedoeling is)

Volgens de handleiding van de SB moet ik het aansluiten op de HDMI OUT (ARC) van mijn TV maar dat heeft mijn TV niet.

HDMI is toch voor data EN geluid? Of is het probleem dat ik behalve de HDMI kabel ook nog een audio kabel moet gebruiken? Zo ja welk type kabel geeft dan de beste kwaliteit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Als je tv geen arc heeft gaat het niet lukken via HDMI. HDMI op tv's is (bijna) altijd "in", en arc (audio return channel) doet enkel het tv geluid terug geven aan de aangesloten receiver.

Heeft de Soundstage geen digitale optische ingang? Want die uitgang heeft je tv hoogstwaarschijnlijk wel.

Misery and hate will kill us all.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True