Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vraag mbt: Fujitsu Siemens PSU met P8 connector

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkarT3
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 06-11-2017
Hallo,

Ik heb recentelijk een Fujitsu Siemens Esprimo P5915 voor de opknap gekregen, en wilde een aantal upgrades uitvoeren (Betere CPU, videokaart, etc.) maar liep met de power supply tegen een probleem aan.

Het moederbord is een AT/LPX-style moederbord en heeft een P8 aansluiting, als ik deze stekker niet aansluit start het systeem niet. Dus ging ik op zoek naar alternatieven, maar het aanbod is helaas zeer beperkt.

Dus mijn daadwerkelijke vraag is, is er een mogelijkheid dat ik met een andere voeding zo'n aansluiting kan namaken? Ik heb dat zelf nog nooit gedaan en wil niet per ongeluk dingen slopen 8)7

Afbeeldingen ter referentie (ze waren vrij groot dus ik heb een album ervan gemaakt ;) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexboon
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 27-06 11:45
Jouw foto

Kleurencode ATX Voedingen.

als je het 100% zeker wilt weten dan moet je een multimeter kan gebruiken.
Als je het eenmaal weet van de voltages dan moet je een voeding hebben die die voltages aankan (-5v is niet vaak te vinden op voedingen).
En je kan een verloopkabeltje van molex/sata naar 8pin maken (dit vereist goeie instructies)
molex heeft 12v/5v en sata 3.3v daarbij.
je kan ook van de 24/20pin atx stroom afhalen. dan heb je meer voltages

Update

helaas dat zijn niet alleen voltages, fan control enzo. dat kost veel tijd om achter te komen.

[Voor 12% gewijzigd door alexboon op 05-05-2015 18:57. Reden: Update met pinout]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Fabrikanten zoals Dell, HP, Fujitsu willen nogal eens hun eigen kleurcodes gebruiken en dat is hier dus ook zo. Bij deze fabrikanten moet je er dus ook nooit van de standaard uitgaan.

Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de upgrades die aan de machine worden gedaan en wat er nu in zit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkarT3
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 06-11-2017
-The_Mask- schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:15:
Fabrikanten zoals Dell, HP, Fujitsu willen nogal eens hun eigen kleurcodes gebruiken en dat is hier dus ook zo. Bij deze fabrikanten moet je er dus ook nooit van de standaard uitgaan.

Waar ik wel benieuwd naar ben zijn de upgrades die aan de machine worden gedaan en wat er nu in zit.
Er zijn al wat upgrades gedaan, alleen om er een beter videokaart dan wat er nu in zit in te proppen heeft ie meer wattage nodig :P

Specs (oude specs tussen de haakjes):

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2,66 ghz (Intel Core 2 Duo E???? @ 1,85 ghz)
Asus Geforce 8600 GT (eerst helemaal geen dedicated GPU)
8 GB 667mhz DDR2 ram (2 GB 667mhz DDR2 ram)
250+80 GB HDD (eerst alleen 80 GB)

En dat is alles wat ik heb kunnen doen (naast een beetje schoonmaken) :)

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True