W8.1 installeren. IRQL not less or equal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:18
Beste tweakers,

Ik heb een USB opstart stickje met 8.1 erop.
Opgestart via de USB en mijn harde schijven geformatteerd.
Toen W8.1 Enterprise ginstalleerd. De computer startte opnieuw op en toen begon de ellende.

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1505/104552/nRd090F2.jpg

Na de opstart kreeg ik het volgende

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1505/104554/d2O7DGZH.jpg

Toen heb ik met de opstart USB een herstel uitgevoerd, mocht niet baten want er viel niks te herstellen.
Toen heb ik hem terug gezet naar fabrieksinstellingen. Mocht ook niks baten.

Toen even gegoogled. Er schijnt iets met m'n drivers aan de hand te zijn. Maar aangezien ik nog nooit in het windows scherm ben gekomen kan ik vrij weinig hieraan doen.

Ik heb al geprobeerd in het commandoscherm c:/ verifier en dan alle bestaande settings te verwijderen uit de driver verifier manager. Maar dan zegt ie dat er niets te verwijderen valt.

Rara wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 15:19

Croga

The Unreasonable Man

We gaan toch echt een berg meer informatie nodig hebben om hier iets mee te kunnen.

Begin eens met welke hardware er allemaal in de computer zit. Daarna: Wat heb je allemaal op internet gevonden over deze foutmelding? Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?

Maar om je wat richting te geven: Vaak wijst deze melding op problemen met het geheugen. Draai eens een memtest voor een behoorlijke tijd en kijk wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Sorry hier wat meer info:

Mijn PC:
I5 3350
ASRock B75 Pro3/M
7870 XT Jokercard
Samsung 840 SSD 128 GB
1TB Seagte
Corsair 16GB 1600MHz geheugen.

Er stond windows 7 op maar ik wilde de overstap toch maar eens gaan maken.
Nog nooit een bluescreen gehad in Windows 7.

Het enige wat ik nu kan is met F8 in de probleem oplosser te komen. En daar kan ik in een commandoscherm komen.
Maar verder kom ik niet. Veilige modus doet hij ook niet.

Op internet heb ik wat gevonden over een driver probleem. Maar iedereen had dat als ze bezig waren met windows zelf. Ik ben nog niet eens in Windows zelf gekomen.

Ook heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd met een DVD/iso. Dit resulteerde in het zelfde.
Ook heb ik twee verschillende (Piraten) ISO´s geprobeerd. Maar van een betrouwbare spotter als ik alle reacties lees in de spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 17:22
Heb je een volle wis gedaan van de schijf of heb je hem gewoon bij op de bestaande partitie gekwakt?
Ik ben het vaker tegen gekomen dat er installaties van Windows zijn die er al na de installatie geen zin meer in hebben.

Schijf volledig wissen (inclusief partities) en opnieuw installeren.

Hoe zet je de ISO trouwens op USB? Met de 'Windows 7 USB/DVD download tool', of een andere tool?
Van tevoren formatteer ik mijn USB sticks altijd met FAT32 (ondanks dat de tool het zelf aanbiedt) en zorg ik ervoor dat er geen euvels zijn.

Hopelijk gaat het zo beter.

Plezant. Krokant. Galant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
dn072 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:09:
Nog nooit een bluescreen gehad in Windows 7.
Nope, nu dus wel. Alsnog geef ik Croga groot gelijk. Ga gewoon met Memtest je RAM testen. Dat je Win7 nooit BSOD's heeft gehad, wil niet zeggen dat ineens je RAM niet kapot is. Kan zomaar ineens gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Tijdens de installatie kan je er voor kiezen om de schijven te formatteren. Zo heb ik het gedaan.

De iso file heb ik met een bijgeleverde Rufus tool erop gezet. Wel nog met NFST het is een 64 gig usb3.0

De geheugentest mdsched.exe draait as we speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
dn072 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:18:
Tijdens de installatie kan je er voor kiezen om de schijven te formatteren. Zo heb ik het gedaan.
Formatteer je dan de partitie of gooi je de partities weg? Niet dat het veel uitmaakt, maar een installatie van Win8.1 heb ik nog nooit zo meegemaakt.
De iso file heb ik met een bijgeleverde Rufus tool erop gezet. Wel nog met NFST het is een 64 gig usb3.0
Bijgeleverde? Als je Windows download (legaal), zit daar geen USB maak tool bij.
Mijn oordeel zou zijn 'het ligt aan Rufus'. Ik ken Rufus verder niet en ik weet dus niet of dat de boosdoener is. Probeer het nou gewoon eens met de M$ eigen tool. https://www.microsoft.com...ows-usb-dvd-download-tool

USB3.0 maakt geen bal uit, zo installeer ik ze ook gewoon. NTFS kan uitmaken, maar dat ligt puur aan de tool die de ISO bootable maakt op de stick. YUMI doet, uit ervaring, soms behoorlijk lastig met NTFS. De meeste ISO's zijn niet groter dan 4GB, dus dan moet FAT32 gewoon werken.
De geheugentest mdsched.exe draait as we speak
Draai Memtest eens.. Die ligt los van het OS en kan ALLES testen. Die M$ troep doet dat niet altijd.
Memtest kan trouwen ook draaien van USB stick. Zelf gebruik ik altijd YUMI, daar gaan vaak ook meerdere ISO's op zonder gezeur van Windows, Linux of BSD.

[ Voor 11% gewijzigd door SilentDecode op 05-05-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
De memory test was oke, ik zal straks nog eens die van Yumi proberen.
Ik ben nu met de Windows 7 USB/DVD tool de de iso file opnieuw aan het inladen.

Zal ik dan de partities verwijderen? en nieuwe aanmaken?
Ik zal alvast een windows 7 binnen halen, en het straks daar eens mee proberen als het nog steeds niet lukt.
Je zou denken dat die moet werken omdat hij dat vanochtend ook deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe lang heb je memtest gedraaid? Een goede test heeft namelijk wel wat uren nodig, niet 1 enkele pass.
Wat vaak ook helpt, is de stroom even kortstondig van de spanning af halen, dat al geprobeerd? Eventueel RAM opnieuw aansluiten op het moederbord?

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 05-05-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
dn072 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:39:

Zal ik dan de partities verwijderen? en nieuwe aanmaken?
Ik zal alvast een windows 7 binnen halen, en het straks daar eens mee proberen als het nog steeds niet lukt.
Je zou denken dat die moet werken omdat hij dat vanochtend ook deed?
Partities verwijderen en dan nieuwe aanmaken (wel zorgen dat je op de hoofdpartitie, de 350MB bootload partitie krijgt. Als het goed is maakt hij die vanzelf (krijg je een melding van)).
Een memtest van 10 minuten werkt ook niet nee. Denk er even aan dat ELKE BIT getest moet worden. Nu doen ze dat wel snel, maar niet in 10 minuten. Laat het ding maar een halve dag staan ofzo. Meestal doe ik meerdere runs achter elkaar, just to be sure.

YUMI als 'last resort' gebruiken. Alsnog doe ik dat ALLEEN als ik een mulitboot stick maak. Voor een enkele installatie gebruik ik ALTIJD de M$ variant. En even erbij te denken, dat het nog nooit fout is gegaan met de USB sticks (tenzij m'n sticks kapot zijn wegens te vaak overschreven)
CptChaos schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:39:
Hoe lang heb je memtest gedraaid? Een goede test heeft namelijk wel wat uren nodig, niet 1 enkele pass.
Jup.. CptChaos heeft gelijk. Bij mij duurde 16GB DDR3 controleren zo'n ruim een halve dag, en dan had ik hem eigenlijk nog te snel staan. Mijn laptop, met 24GB duurt de hele dag (op normale stand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
CptChaos schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:39:
Wat vaak ook helpt, is de stroom even kortstondig van de spanning af halen, dat al geprobeerd? Eventueel RAM opnieuw aansluiten op het moederbord?
Second that.. Statische lading eruit laten ontsnappen. Modules eruit halen kan soms ook werken (met niet geaarde stopcontacten)

[ Voor 11% gewijzigd door SilentDecode op 05-05-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M'n eerste vraag zou zijn: Waarom installeer je een "Enterprise" Windows (8.1) versie én hoe kom je aan de media en/of key :)

Maar: Lukt het installeren met één DIMM in 't eerste geheugenslot wel?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Partities verwijderd en nieuwe aangemaakt. Mocht ook niet baten.

Ik zet nu even snel Windows 7 op m´n usb kijken of die het nog wel doet.
Zo zie ik gelijk of het geheugen nog werkt.

Daarna zal ik een geheugen staafje eruit trekken en kijken of dat verschil uitmaakt met de installatie.
Ik ga zoveel mogelijk opties proberen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou het andersom doen, scheelt je een installatie van Windows 7, die langer duurt dan de geheugen reepjes even los halen en eventueel wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Nou ik heb windows 7 aan de praat met 1 geheugen staafje minder.
Tijdens de installatie heb ik veel vastlopers gehad, en nadat ik het geheugenstaafje eruit haalde niet.
Toen de installatie was afgerond heb ik wel weer veel vastlopers en missende drivers fouten gehad.
Ik download nu alle drivers en zet het geheugen staafje terug en laat hem een uitgebreide test doen erop.

Voldoet de standaard Windows 7 functie daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:18

TommieW

Numa numa.

Om je RAM goed te kunnen testen, kan je toch het beste een nachtje Memtest86+ draaien.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Zodra ik het tweede ram staafje erbij doe gaat alles fout. Dus ik ben bang dat deze het tijdens het geklooi van vandaag heeft begeven. Alles draait nu opzicht wel soepel met 8GB, alleen zodra ik Autodesk programma's open of GTA5 zal ik die 16GB waarschijnlijk wel nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dn072 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:08:
Zodra ik het tweede ram staafje erbij doe gaat alles fout. Dus ik ben bang dat deze het tijdens het geklooi van vandaag heeft begeven. Alles draait nu opzicht wel soepel met 8GB, alleen zodra ik Autodesk programma's open of GTA5 zal ik die 16GB waarschijnlijk wel nodig hebben.
Simpele test: Zet je PC eens uit en verwissel de reepjes (dus met het tweede reepje in het geheugenslot waarin het nu werkende reepje zit) :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
dn072 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:08:
Je RAM begeeft het niet 'zomaar' hoor. Het kan echt wel tegen een stootje. Pas als het een statische klap krijgt, begeeft de module het pas (soms kan hij het ook overleven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Waarschijnlijk is er niks aan de hand nee met het geheugen. Want na een simpele reboot van na een aantal updates start Windows 7 ook niet meer op.
Ik breng hem vd week even langs bij een vriend die in de ict zit.

Hij blijft nu hangen bij het Windows 7 logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ik zou me eerst eens richten op die Samsung SSD. En dat mobo heeft ingebouwde gpu, dat is natuurlijk geweldig om te testen of de gpu het probleem is! Eruit met je losse gpu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Dat idee had ik vanochtend ook al.
Ik probeer vanavond even Windows op die Seagate 1TB te zetten.
Kijken of dat verschil uitmaakt.
De GPU is denk ik nog prima, deze geeft gewoon het juiste beeld en de drivers kon ik keurig installeren toen Windows 7 het even deed. Maar ik neem alle opties aan dus probeer het vanavond ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentDecode
dn072 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:55:
Dat idee had ik vanochtend ook al.
Ik probeer vanavond even Windows op die Seagate 1TB te zetten.
Kijken of dat verschil uitmaakt.
De GPU is denk ik nog prima, deze geeft gewoon het juiste beeld en de drivers kon ik keurig installeren toen Windows 7 het even deed. Maar ik neem alle opties aan dus probeer het vanavond ook!
Dat je GPU prima beeld geeft is geen symptoom van dat je GPU het nog goed doet.
Ik heb ook wel vaker GPU's gehad die het op de desktop prima deden als de PC eindelijk was opgestart, maar als ik wou gaan gamen deed mijn PC een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Nog geen games geprobeerd.
Ik zit nu in Windows 7. Erg onstabiel, blijft vaak bij het ASRock scherm hangen bij opstarten.
Een reset werkt niet, ik moet hem dan een minuutje uitzetten en daarna start hij weer op.

Ik heb m'n BIOS ook geupdate net. Nu nog eens kijken of dat een verschil kan uitmaken.

Windows 8 installeren op de Seagate 1TB werkt ook niet. Ik krijg dezelfde IRQL fout.
(SSD helemaal losgekoppeld)

Ik ben een dingetje vergeten te vermelden. Er zit een WIFI kaart in m'n PC.
Ik zie nu een topic in Tomshardware dat dit wel eens de oorzaak kan zijn.

http://www.tomshardware.c...windows-1preview-fix.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
En ja hoor, dat was hem.
Wifi kaart losgehaald en er is niks aan de hand ....
man man man...

Evengoed bedankt voor de hulp jongens!
Pagina: 1