Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoopadvies: opnieuw Apple of overschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beurre
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 05-05-2015
Wat ga je met je laptop doen?
Vooral tekstverwerking, maar heb ook constant muziek opstaan. Zit vaak op het internet en af en toe speel ik wel eens een game als Football Manager. Video en fotobewerking gebeurt ook af en toe, niet heel vaak.

Wat is je budget?
Tussen de 1000 en 1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zeker niet dagelijks. Neem hem 1x per week wel eens mee naar school. Wil wel voor een 13 inch gaan, is handiger dan een 15 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu drie jaar een Macbook Pro gehad met i7 processor, harde schijf van 500gb, 4 gig ram, maar door waterschade moet ik een nieuwe kopen.

Ik kan voor de prijs van 1500 euro kiezen tussen:
Retina Display
Flash Drive 128 gb
2,5 ghz i5 processor
8 gig ram
10uur accu

Of:
Geen retina
Harde schijf 500 gb
3,1 ghz i7 processor
8 gig ram
7 uur accu

Of zou ik overschakelen naar een ander merk dan Apple? Vindt de trackpad wel handig, maar ik hoor vaak dat je veel betere laptops kunt krijgen voor veel minder geld.... dus ben eventueel wel bereid naar alternatieven te luisteren. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

461943

Mocht je een Macbook willen, zeker voor de Retina gaan. Mocht je iets anders willen, kijk eens naar de Dell XPS 15/ 13.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beurre
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 05-05-2015
Ik was nochtans niet zo ontevreden over mijn scherm zonder Retina, of heb je het dan vooral over de andere specificaties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Als je het scherm ziet van de retina wil je nooit meer terug :p ook is de retina dunner, lichter , mooier en een stuk sneller met de ssd(:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 26-09 22:39
Zoals dbhuis al zegt, kijk eens naar de XPS13 als je geen MacBook wilt. Erg goede ultrabook met goede prijs/kwaliteitsverhouding. Neem wel de Full HD versie, omdat je dan een mat scherm hebt en een betere accuduur (en prijs uiteraard :p).

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True