Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop Studie Informatica & Cyber Security RU/Light Gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RakaS
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 23:05
Hallo,

Volgend jaar ga ik de studie Informatica & Cyber Security volgen op de RU, mijn probleem is dat ik niet zeker weet hoe "krachtig" de laptop moet zijn aangezien ik thuis ook al een sterke pc heb (i7 4790K + 970 Sli 32gb 2300mhz). Meestal gaan prestaties ook ten koste van de dikte van de laptop en het gewicht.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk is deze dus bestemd voor de studie Informatica & Cyber Security. De zwaardere games speel ik voornamelijk op mijn desktop en waarschijnlijk zal het gamen op de laptop blijven bij Heartstone en League of legends, dus relatief lichte spellen. Verder denk ik dat, mocht ik zeer zware programma's moeten draaien, ik gebruik zal maken van een remote control programma zoals Teamviewer.

Wat is je budget?
Max €1600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dus max 15 inch. Verder weet ik niet zeker wat een goed formaat is voor bijvoorbeeld programeren aangezien ik zelf gewend ben aan een 34 inch monitor en nooit een laptop heb gehad.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voor mijn desktop heb ik veel gebruik gemaakt van Asus onderdelen dus daarover ben ik redelijk positief en ik heb net een Dell U3415W aangeschaft waarover ik zeer positief ben, verder wil ik geen Apple aangezien ik geen ervaring heb met MacOSX en ook er niet echt veel behoefte aan heb.

Zelf zat ik te kijken naar de drie volgende laptops:
Asus Zenbook UX303LA-C4376H
+ Goedkoop
+ dun
- Dual Core
- "alleen FHD"
- alleen Intel graphics onboard chip

Dell XPS 13 9343-8451
+ QHD+
+ licht en dun
+ 256 gb SSD
- Dual core
- alleen Intel graphics onboard chip

Lenovo Y50-70 2015
+Quad Core 4720HQ
+960M
+16GB RAM
- SSHD
- Duur
- Volgens verschillende reviews is het scherm niet al te best (link 1,link 2)

Ik sta uiteraard open voor alternatieven die eventueel beter zijn.

mvg

Raka

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goldia
  • Laatst online: 09-04 23:44
Ik kijk een beetje naar hetzelfde als jij denk ik. Helaas weinig te krijgen in dit segment. Voor casual gaming heb je namelijk voorlopig nog steeds wel een dedicated gpu nodig. Dat kan over twee jaar wel anders zijn, maar daar heb je nu niets aan.

De Lenovo komt dus dan nog het meest in de buurt, maar die is weer vrij fors. Bovendien geen SSD. Ik weet helaas ook niets beters.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:27

rolandos582

Gaming addict x)

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17-09 16:46
"alleen Intel graphics onboard chip" lijkt me juist een pluspunt. Bespaart gewicht, energie en geld. Daarnaast gaat er in jouw opleiding mogelijk een moment komen waarop je Linux wilt gaan draaien (denk aan kali linux voor securityredenen), en dat werkt met intel gpu's zoveel fijner dan andere.

Je hebt thuis al een desktop staan voor gaming, dus daarvoor hoef je geen dikke gpu in je laptop. Verder voldoet zo'n beetje alles wel. Je budget is ruim zat voor zo'n beetje alles.

Ikzelf zou als ik jouw budget zou hebben een Thinkpad X1 Carbon (3e generatie) kopen. Mocht je geld willen besparen, of meer opties willen, dan kan ik de Thinkpad T450 of T550 aanraden.

Over het schermformaat, ik zou simpelweg gaan voor het grootste dat in jouw tas past. Waarschijnlijk is dat inderdaad 15". Ik heb zelf 14", maar dan wel met een hogere resolutie dan mijn vorige 15" laptop. Dat verschil is opzich best klein.

Ik denk dat elke recente i5 met 8GB ram of meer, en een SSD ernaast, al snel zat is voor je opleiding. Als je ook nog wilt gamen is een SSD wellicht wat krap. Je zou een M2 ssd en 2,5" hdd naast elkaar kunnen gebruiken. Je budget laat dat makkelijk toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23:04
Goldia schreef op zondag 10 mei 2015 @ 19:23:
Ik kijk een beetje naar hetzelfde als jij denk ik. Helaas weinig te krijgen in dit segment. Voor casual gaming heb je namelijk voorlopig nog steeds wel een dedicated gpu nodig. Dat kan over twee jaar wel anders zijn, maar daar heb je nu niets aan.

De Lenovo komt dus dan nog het meest in de buurt, maar die is weer vrij fors. Bovendien geen SSD. Ik weet helaas ook niets beters.
Voor casual gaming zoals LoL en Hearthstone heb je geen GPU nodig, die haswell is krachtig genoeg omdat te draaien.

Ik zou je sterk afraden om voor die 2P* GS60 te gaan en toch naar de 2Q* serie te kijken, de 2P wordt veels te warm vanwege de 870M. Ik heb zelf een GS60 2QE en die bevalt perfect maar is meer een desktop vervanger dan een laptop. Deze is trouwens ook perfect als je em veel moet dragen hij is namelijk super licht.

Ik raad je echter wel aan om voor een echte quad core te gaan vanwege programmeer werk dat je er op wil doen, vooral als je een compilerenede taal gaat gebruiken.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarcRvB
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-09 16:27

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Is dit geen mooie laptop voor je?: pricewatch: Asus N751JK-T7121H

Ruim onder je buget. 256Gb SSD met een 1TB HDD (genoeg opslag dus), i7 4710Q @2,5ghz/turbo@ 3,5ghz en een GTX 850M voor eventueel wat gaming. Hij is goed verkrijgbaar dus dat is ook geen probleem.
Alleen heeft die een schermdiagonaal van 17,3'' en weegt hij 3,4kg(!). Niet zo erg mobiel maar mijn laptop weegt +- 4kg en heb daarvan nog geen rugpijn ;)

En als de 8GB RAM is probleempje is kan je nog deze broer van hem nog nemen die 16GB RAM heeft: pricewatch: Asus N751JK-T7130H. Of je maakt hem open en gooit een andere module erin (deze kan max 16GB erin)

Als je toch de 3,4kg en de 17,3'' echt een probleem is, raad ik je deze aan: pricewatch: MSI GS60 2PC-265NL

Dezelfde specs als de asus-n751jk-t7130h maar dan lichter kleiner en veel lichter (1,96KG) een betere GPU (een GTX 860M) en een iets betere i7 (i7 4710HQ).
Wat je wel moet inleveren is de kleinere SDD (deze heeft 128GB), een 3.0 USB poort, mindere wifi (de asus heeft meerdere wifi verbindingen maar heeft geen 802.11ac) en is de msi €200,- duurder dan de asus-n751jk-t7121h (de eerste laptop) maar ongeveer even duur als de asus-n751jk-t7130h.

Kijk anders ook op http://www.campusshop.nl/ aangezien je student bent en op die laptops een leuke korting krijgt.

Succes met zoeken! :)

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NC83
MarcRvB schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:47:
Is dit geen mooie laptop voor je?: pricewatch: Asus N751JK-T7121H

Ruim onder je buget. 256Gb SSD met een 1TB HDD (genoeg opslag dus), i7 4710Q @2,5ghz/turbo@ 3,5ghz en een GTX 850M voor eventueel wat gaming. Hij is goed verkrijgbaar dus dat is ook geen probleem.
Alleen heeft die een schermdiagonaal van 17,3'' en weegt hij 3,4kg(!). Niet zo erg mobiel maar mijn laptop weegt +- 4kg en heb daarvan nog geen rugpijn ;)

En als de 8GB RAM is probleempje is kan je nog deze broer van hem nog nemen die 16GB RAM heeft: pricewatch: Asus N751JK-T7130H.

Als je toch de 3,4kg en de 17,3'' een probleem is raad ik je dan deze aan: pricewatch: MSI GS60 2PC-265NL

Dezelfde specs als de asus-n751jk-t7130h maar dan lichter kleiner en veel lichter (1,96KG) een betere GPU (een GTX 860M) en een iets betere i7 (i7 4710HQ).
Wat je wel moet inleveren is de kleinere SDD (deze heeft 128GB), een 3.0 USB poort, mindere wifi (de asus heeft meerdere wifi verbindingen maar heeft geen 802.11ac) en is de msi €200,- duurder dan de asus-n751jk-t7121h (de eerste laptop) maar ongeveer even duur als de asus-n751jk-t7130h.

Kijk anders ook op http://www.campusshop.nl/ aangezien je student bent en op die laptops een leuke korting krijgt.

Succes met zoeken! :)
Die MSI komt met een Killer NIC die heeft gewoon ook alle andere verbindingen hoor, tussen de nieuwe intel AC en killer AC zit niet zo veel verschil. Vershil is wel in het voordeel van de intel dual band AC.

• Goldia
  • Laatst online: 09-04 23:44
NC83 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:39:
[...]
Voor casual gaming zoals LoL en Hearthstone heb je geen GPU nodig, die haswell is krachtig genoeg omdat te draaien.
Ja maar voor Civ V, Cities Skylines, EUIV etc ligt dat wel anders, toch?

• NC83
Goldia schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:11:
[...]

Ja maar voor Civ V, Cities Skylines, EUIV etc ligt dat wel anders, toch?
Je hebt iets meer power nodig voor die games idd dan kan je beter een x40 of x50 kaart van Nvidia of equivalent van AMD hebben idd.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True