Videokaart vervanging van oude computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.mulder1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-07 12:11
Hallo allemaal,

Van een oude computer van een kennis is de videokaart kapot, een e-geforce 9600 gt van EVGA. Er moet dus een nieuwe videokaart in. Deze computer wordt uitsluitend gebruikt voor office, browsen en af en toe een film, dus geen games.

Het budget is rond de 60 euro, het liefst zo laag mogelijk, maar wel kwalitatief goed.

Ik weet helaas niet wat de specs zijn van de rest van de computer, het is niet mijn eigen computer en zonder videokaart is het lastig checken.

Zelf heb ik al een beetje gezocht met dit als resultaat , maar ik heb er te weinig verstand van om een goede keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zou zoiets volstaan: Sapphire Radeon HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI
Goedkoop, zuinig en stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.mulder1
Kan een passief gecoolde videokaart een 720p/1080p film draaien zonder problemen/schokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wel 2 tegelijkertijd.
Of het goed gaat zal wellicht meer aan je processor liggen, een 1080p film is in essentie 24 fotos van 2 MP die in 1 sekonde door het systeem moeten. Grafische kracht is daar dus niet voor nodig. De graka heb je in essentie nodig omdat daar de connector van je monitor ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-07 21:40
Ik heb net een nieuwe Dell gekocht waarvan de grafische kaart slechter presteert dan de geïntegreerde op mijn processor. Heb die er dus maar uitgehaald. Indien interesse, stuur pm.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.mulder1
Sapphire Radeon HD 5450 aangeschaft, allen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1