Vraagje betreffende Online en KPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Blue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Beste Leden,

Mijn huidige abonnement bij Online is er een van 25 euro pm, 10 Mb internet plus bellen. Nu is het zo dat wanneer we thuis met veel apparaten gebruik maken van dit netwerk, het vaak uitvalt.

Kijkende naar andere mogelijkheden zijn we uit gekomen op een abonement bij online van 50 Mb via glasvezel. Of 50 Mb via kpn zonder glasvezel. Mijn vraag is echter of mijn probleem verholpen zou zijn wanneer ik overstap naar KPN of wanneer ik overstap op glasvezel van online?

Ik heb hier zelf te weinig verstand van om hier een goed beeld van te kunnen krijgen.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat valt er precies uit? Internet op alle apparaten, of alleen die via wifi verbonden zijn? En moet je dan het modem herstarten?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Blue
Internet verbinding op alle apparaten valt weg, model blijft wel gewoon aan staan. Persoonlijk denk ik dat de capaciteit het niet toelaat, we zitten misschien wel met 6-8 apparaten online. (vaak offline dus). En nu lees ik dat een bijkomend voordeel van glasvezel is dat de snelheid altijd gelijk blijft, onafhankelijk van het aantal apparaten, is dat ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Nee, glasvezel levert meer snelheid dan adsl waardoor het gebruik van meerdere apparaten sneller/beter gaat. Althans, met 50mb gaat het voor die 6/8 apparaten veel sneller dan die 10mb.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 18:58
Maar dat lost niet per see jouw probleem op, indien mogelijk schaf zelf een modem aan of kies voor XS4ALL als je helemaal geen gezeur wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:48
of zet je modem in bridge en knoop er zelf een eigen router aan

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Blue
Jonathan-458 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:54:
Maar dat lost niet per see jouw probleem op, indien mogelijk schaf zelf een modem aan of kies voor XS4ALL als je helemaal geen gezeur wilt hebben.
Ik lees inderdaad dat XS4ALL een van de betere providers is, het probleem is echter dat wij via de vaste lijn maandelijks minder dan 5.00.- aan kosten maken. Is het mogelijk om internet en tv via XS4all te laten lopen en bellen via bijvoorbeeld KPN? 2 verschillende providers dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 18:58
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen maar ik weet wel dat KPN haar voip gegevens niet vrijgeeft aan haar eigen klanten.

Kwa telefonie kosten zal het denk ik niet zo veel verschillen, je kunt overwegen om meer gebruik te maken van mobiel als je een hoog/onbeperkt mobiel abbonement of kiezen voor een viop provider.

Informeer overigens of het mogelijk is bij de huidige provider om een eigen modem te gebruiken of dat het mogelijk is dat het modem in bridge mode gezet kan worden.
Pagina: 1