TV out zwart/wit (alweer)

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Ik heb al veel topics voor bij zien komen hierover maar nu krijg ik het zelf ook niet voor elkaar.

Ik heb een antiek AT25 (voodoo rush 6mb) videokaartje met tv out. met svhs en composite uit. Mijn tv onderstuend gewoon svhs. (heb tenminste geen problemen met tv out van g450,asus v3800 tnt2, en ati AIW radeon) neem aan dat deze kaarten een gewoon svideo signaal geven (Y/C gescheiden)

Als ik alleen het Y kanaal doorlaat heb ik het zelfde beeld. Als ik het C kanaal op de Y ingang van de tv gooi, zie ik een paar vreemde lijnen en cirkels e.d. (volgens mij de kleurinfo).

kaart staat ingesteld op PAL, ook geprobeerd op NTSC (tv onderstuend het).

kaart schakeld volgens mij automatisch tussen composite en Svideo. (bij info staat iig de gebruikte methode)

geprobeerd tot nu toe.
Svideo-Svideo
Composite-Composite
Svideo-Y en C bij elkaar -Composite.

Dit is een heel oud kaartje en software vinden was niet echt makkelijk. Kan alleen kiezen voor pal of ntsc. geen pal-b oid.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

staat de "color" neit op 0 ofzo..

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
het werkt nu wel. alleen als ik de tv pas aanzet als ik in windows zit. en de tv gelijk aanzet op av1. als ik dan ga zappen en weer terug ga naar av1 is het weer zwartwit. resolutie veranderen oid zorgt er ook voor dat het weer zwartwit wordt.

het ligt dus blijkbaar aan mij tv. iemand een idee om te zorgen dat hij altijd kleur geeft. de tv kijkt waarschijnlijk wat voor signaal er op staat en schakeld dan naar s-video oid. kan ik via scart niet zeggen dat het hier om s-video gaat ofzo ?

ik gebruik nu gewoon een s-video kabel.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.