Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Complete backup iPad zonder iCloud of iTunes?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 29-09 17:00
Zoals de titel al aangeeft:

Is het mogelijk om mijn iPad air 2 compleet te backuppen op een eigen te kiezen locatie?

We hebben hier 3 iPads en een iPhone en werken met iTunes is altijd een ramp geweest. Als ik nu mijn iPad kwijt raak, dan ben ik een grote hoeveelheid aan belangrijke content kwijt. Het zou heel fijn zijn om eens per 2 weken een complete backup te maken op een usbstick of externe HD.

Mijn iPad is niet gejailbreaked (oid).

iCloud gebruik ik niet, omdat de content medische informatie bevat en heb ook te weinig controle over wat er nu gebackupped wordt.

Iemand suggesties?

Specs van pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:28

Hoedje

Moderator Apple Talk
Je kunt met iTunes en iCloud een backup maken. Daarnaast bieden bepaalde apps de mogelijkheid om de content van de app zelf te syncen. Maar dat lost jouw probleem niet op. Maar als je niet wil backuppen naar iCloud of met iTunes... en je wil ook niet gaan jailbreaken, dan kan wat jij wil niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• honey
Hoedje schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:19:
...Maar als je niet wil backuppen naar iCloud of met iTunes... en je wil ook niet gaan jailbreaken, dan kan wat jij wil niet.
Was er al bang voor. :| Apple maakt alles zo onnodig moeilijk, jammer.

Specs van pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 29-09 20:28

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

honey schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:25:
[...]

Was er al bang voor. :| Apple maakt alles zo onnodig moeilijk, jammer.
Maar wat is nou het probleem van iTunes gebruiken voor de backups?
Dat je iTunes niet fijn vindt alla, maar je hoeft het buiten de backups toch niet te gebruiken?

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0Henk 'm!

• honey
OkselFris schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:02:
[...]

Maar wat is nou het probleem van iTunes gebruiken voor de backups?
Dat je iTunes niet fijn vindt alla, maar je hoeft het buiten de backups toch niet te gebruiken?
1) Slechte ervaringen in het verleden. Door een verkeerde sync complete inhoud kwijtgeraakt. Gezien we 3 iPads hebben en een iPhone (welke geen van allen wordt gebackupped) zou het erg ingewikkeld worden. Ik kan het me niet permitteren om dingen kwijt te raken.

2) Backup op eigen lokatie, dus op een UISB-stick of externe hardeschijf. We hebben simpelweg te weinig ruimte op de c: schijf (is een kleine SSD).

Het gaat mij vooral om alle documenten in Pages en PDFExpert. Alles uploaden naar Dropbox is mogelijk, maar het is lastig om alle document versies bij te houden. Verder heb ik wel wat entertainment dingen, zoals Manga's in Comic Reader en wat films, maar daar zou ik zonder kunnen als de iPad gestolen zou worden. De documenten zijn voor mijn werk relevant. Ik werk als arts, dus medische gegevens hebben wel enige waarde. Een back-up van het device zou ideaal zijn.

Specs van pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• talin
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:58

talin

My god is the sun!

honey schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:58:
[...]

1) Slechte ervaringen in het verleden. Door een verkeerde sync complete inhoud kwijtgeraakt. Gezien we 3 iPads hebben en een iPhone (welke geen van allen wordt gebackupped) zou het erg ingewikkeld worden. Ik kan het me niet permitteren om dingen kwijt te raken.
wat mij helpt is het beestje een naampje te geven.
ik heb onlangs al onze iPhone4 omgewisseld voor een iPhone5c ( ongeveer 200 stuks ) en die mensen wilden allemaal graag een backup terug gezet hebben.
2de profiel aangemaakt op macbook, kale iTunes geïnstalleerd en dan dan iPhone naam geven, backup maken en terug zetten op nieuwe.
2) Backup op eigen lokatie, dus op een UISB-stick of externe hardeschijf. We hebben simpelweg te weinig ruimte op de c: schijf (is een kleine SSD).

Het gaat mij vooral om alle documenten in Pages en PDFExpert. Alles uploaden naar Dropbox is mogelijk, maar het is lastig om alle document versies bij te houden. Verder heb ik wel wat entertainment dingen, zoals Manga's in Comic Reader en wat films, maar daar zou ik zonder kunnen als de iPad gestolen zou worden. De documenten zijn voor mijn werk relevant. Ik werk als arts, dus medische gegevens hebben wel enige waarde. Een back-up van het device zou ideaal zijn.
page's kan je ook weer in iCloud zetten die dan weer op al je apparaten worden gesynct en worden daarmee dus al gebackupped.
dropbox kan maar je hebt ook nog Box, Onedrive etc.

als je mijn arts was geweest was ik niet blij geweest hoe je het nu aanpakt.
als dat ding echt gestolen word/ verloren word en misbruikt word dan kom ik binnenkort in de krant.
heb je wel een passcode op dat ding?
heb je find my iphone aan staan?

er zijn veel tools maar dingen zoals een complete backup zijn nu net goed geregeld in iTunes.
ik heb thuis een houder aan mijn mac mini, als ik daar mijn iPad of iPhone in zet ( want iTunes staat altijd open ) word deze direct gebackupped.

extra tools die ik na iTunes gebruik zijn:
http://www.icopybot.com/itunes-backup-manager.htm
http://www.macroplant.com/iexplorer/
http://itools-for-mac.en.softonic.com/mac

[Voor 4% gewijzigd door talin op 06-05-2015 08:31]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• honey
^^

Misschien is het onbekendheid met iTunes. Ik vind het absoluut geen intuïtief programma en deze onduidelijkheid maakt het voor mij onveilig. Gezien er geen andere opties zijn, toch maar eens naar kijken dan.

Pages kan ik niet automatisch laten syncen met Dropbox. Ik weet dat het handmatig kan, maar bij veel veranderingen in een document, is het best lastig om de meest actuele versie te herkennen. In PDFExpert heb ik wel automatische sync kunnen aanzetten. Dat is wel weer handig.

Wat veiligheid betreft. Ik gebruik geen passcode, maar een wachtwoord in combinatie met touch. Het betreffen geen namen van individuele patiënten, maar wel privacy gevoelige statistieken en artikelen. Helaas wordt je geacht overal en 24/7 beschikbaar te zijn, dus dan is het erg lastig om alle gegevens veilig te beheren. Dat is ook de reden dat ik het niet gefragmenteerd overal wil hebben staan: Dropbox, iCloud, Google Drive etc. Juist dit geeft fouten en een verkeerde sync kan veel ellende geven. Een simpele backup en klaar.

Best wel bijzonder dat er na zoveel jaren iPads en iPhones er nog steeds geen tools/apps zijn die dat volledig kunnen. :?

Ik zal kijken naar de tools, bedankt!

Specs van pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:56
Best wel bijzonder dat er na zoveel jaren iPads en iPhones er nog steeds geen tools/apps zijn die dat volledig kunnen. :?
iTunes is al jaren in staat iPods, iPhones en iPads te backuppen en te herstellen.
(druk alt) Bestand -> Apparaten -> Reservekopie.
Dat was dus bekend bij het kiezen voor Apple iPads als zakelijk hulpmiddel.

Je kunt misschien wel een programma van een derde vinden die kan backuppen, maar herstellen is lastiger.
Zoals iExplorer of iFunBox.

Backups staan onder windows hier:
%userprofile%\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup
Geen idee of je deze zomaar kan verplaatsen en terug zetten als je ze weer wilt gebruiken.
Maar symlink die gehele map naar een andere interne schijf, en je ruimte probleem op C is opgelost.

[Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 06-05-2015 11:44]

• honey
jeroen3 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:43:
[...]
Backups staan onder windows hier:
Geen idee of je deze zomaar kan verplaatsen en terug zetten als je ze weer wilt gebruiken.
Maarsymlinkk die gehele map naar een andere interne schijf, en je ruimte probleem op C is opgelost.
Dat symlinken klinkt als iets simpels, maar waar doe je dat en hoe?

Specs van pc

• Volkan1984
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:11
honey schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:50:
[...]

Dat symlinken klinkt als iets simpels, maar waar doe je dat en hoe?
Ik voel me als een moedervogel die het eten voor haar kleintjes voorkauwt: http://www.howtogeek.com/...inks-on-windows-or-linux/.

• DAzN
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Ik vind het nogal eigenaardig dat je medische gegevens - voor je werk dus blijkbaar klanten van je - niet wilt opslaan op iCloud (begrijp ik) maar wel bij Dropbox (onbegrijpelijk).

Als het voor je werk is, en belangrijk, koop dan een degelijke externe schijf. Zorg ook voor een gedegen backup buiten je reguliere locatie (off-site). Dat je er voor kiest dit niet online te doen, begrijp ik. Ondanks dat er tegenwoordig oplossingen zijn die een en ander versleutelen, net als de backup van een iOS apparaat al versleuteld kan zijn.

Zorg allereerst voor een extern opslagapparaat (externe schijf met voldoende ruimte). Installeer iTunes, en koppel iPad 1, geef deze een herkenbare - en unieke - naam en maak een backup op je nieuwe schijf. Herhaal dit met de andere apparaten. Berg de schijf vervolgens op en koppel deze alleen wanneer je een nieuwe backup wilt maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• honey
DAzN schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:41:
Ik vind het nogal eigenaardig dat je medische gegevens - voor je werk dus blijkbaar klanten van je - niet wilt opslaan op iCloud (begrijp ik) maar wel bij Dropbox (onbegrijpelijk).
Ik heb GEEN bezwaar tegen cloud services. Ik heb wel een bezwaar om meerdere te gebruiken. Hoe meer alles verdeeld wordt, hoe groter de kans op fouten. Ik hou graag alles zo simpel mogelijk.
Als het voor je werk is, en belangrijk, koop dan een degelijke externe schijf. Zorg ook voor een gedegen backup buiten je reguliere locatie (off-site). Dat je er voor kiest dit niet online te doen, begrijp ik. Ondanks dat er tegenwoordig oplossingen zijn die een en ander versleutelen, net als de backup van een iOS apparaat al versleuteld kan zijn.
Het gebruik van een externe HD is juist wat ik wil, maar zoals ik boven lees onmogelijk of heel moeilijk. Versleuteling met Truecrypt (ja, de goede versie) ken ik ook wel. ... maar eerst maar eens een backup maken en op een externe HD plaatsen.
Zorg allereerst voor een extern opslagapparaat (externe schijf met voldoende ruimte). Installeer iTunes, en koppel iPad 1, geef deze een herkenbare - en unieke - naam en maak een backup op je nieuwe schijf. Herhaal dit met de andere apparaten. Berg de schijf vervolgens op en koppel deze alleen wanneer je een nieuwe backup wilt maken.
Ok, het kan dus wel :?

Specs van pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• honey
Jeroen3 en Volkan1984

Bedankt. Het voorkauwen wordt erg gewaardeerd. Op dit gebied zijn mijn tandjes nog niet allemaal doorgebroken. :)

Specs van pc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Ja hoor, je kunt prima een backup maken - met iTunes - en deze lokaal opslaan. Waarbij "lokaal" dus relatief is :)

Of er moet iets gigantisch zijn veranderd, ik maak mijn backup al sinds tijden via iCloud.

Zoiets dus:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201625

of
https://support.apple.com/nl-nl/HT201543

Zorg wel dat de computer gemachtigd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:56
De werkelijke reservekopie van iOS apparaten komen niet in de "iTunes" map terecht die je kan instellen. Daar staat alleen media.

Reservekopieën staan hier:
Vooralsnog weet ik niet zeker of je deze zomaar op een andere pc kan zetten om te herstellen. Dat zul je moeten proberen voordat je aan deze map gaat zitten. (zonder herstellen heeft backup weinig zin)
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True