Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 17:13
Ik heb een Windows 2008 R2 server ingezet als terminal server.
Er is echter een probleem, als ik task scheduler wil openen krijg ik een foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
MMC could not create the snap-in. The snap-in might not have been installed correctly.

Name: Task Scheduler

CLSID: FX:{c7b8fb06-bfe1-4c2e-9217-7a69a95bbac4}

Er zijn imiddels meerdere pogingen ondernomen maar tot op heden heb ik het nog niet kunnen verhelpen
  • Herstarten server (duhh)
  • Alle policies gedeactiveerd voor de administrators + gpupdate/force
  • Onderstaande stappen doorlopen, via Microsoft site
    · Have you made any changes on the computer prior to this issue?
    Follow these methods.
    Method 1: Follow the steps:
    a) Navigate to the following directory:
    For x64: C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v2.0.50727\CONFIG
    For x86: C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\CONFIG
    b) Backup 'machine.config' file to somewhere just in case before you continue.

c) Rename machine.config to machine.config.old located in the directory above.
    Method 2: Follow the steps from the article.
    "Snap-in failed to initialize" error message when you open Microsoft Management Console (Applicable to windows 7 as well)
    Method 3: Run the System File Checker (SFC) scan to fix any corrupted files.
    Use the System File Checker tool to repair missing or corrupted system files
Nu wordt er in de 3e optie verwezen naar .NET map. v2.0.50727. Mijn idee was om deze versie opnieuw te installeren Als ik hierop google wordt ik verwezen naar .NET framework 3.5 deze zou backwards compatible moeten zijn met V2.

Op dit moment staat op de server V 4.5.1. Mijn idee was om v2.050727 te installeren.

Iemand nog suggesties, wil eigenlijk een re-install voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:11

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Reïnstall is mogelijk niet nodig. Wat als je alleen de RDS role verwijdert en dan opnieuw toepast?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 27-09 00:35

garriej

Ik las ondertieten.

Misschien als workaround via een andere server de task scheduler openen, dit is geen oplossing natuurlijk. Maar haalt misschien wel de druk van de ketel :)

iRacing Profile | Youtube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• josvane
Via andere server managen gebeurt nu, maar dit lijkt niet helemaal te werken, ik vermoedt dat mijn probleem dan genoemde melding.

Ben ik als ik de Rds rol verwijder niet op slopershoogte. Wat voor invloed heeft dit op reeds geinstaleerde programma's?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik neem aan dat je de betreffende melding op die Terminal Server zélf krijgt als je er op inlogt met een Domain Joined account en dus niet als je de MMC opstart op een andere server/machine en vervolgens een verbinding op zet met die Terminal Server (mét voldoende rechten).

Die Terminal Server is waarschijnlijk gewoon aan het doen waar 'ie goed in is én waar 'ie tevens ook voor bedoeld is: Terminal Server sessies hosten voor gebruikers (én dus niet voor admins). Je hebt dus je GPO's niet op orde :P

Log eens lokaal/fysiek in op die server (.\Local Admin Account) óf benader die MMC gewoon vanaf een andere machine.

[Voor 6% gewijzigd door Will_M op 05-05-2015 18:27]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:27

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

wimmel_1 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 18:20:
Die Terminal Server is waarschijnlijk gewoon aan het doen waar 'ie goed in is én waar 'ie tevens ook voor bedoeld is: Terminal Server sessies hosten voor gebruikers (én dus niet voor admins). Je hebt dus je GPO's niet op orde :P
Bijzondere conclusie... Kun je eens aangeven hoe je hier aan komt?

TS heeft nl. ook al aangegeven dat dit probleem ook optreedt met alle gpo's disabled voor admin accounts.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• josvane
Lokaal inloggen maakt geen verschik. We hebben besloten te gaan werken naar een re-install
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True