Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wat kan ik verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17-01 11:59
Yo,

Ik moet voor de projectweek van me zusje van volgende week haar laptop klaarmaken (Haier met Intel Celeron M) maar nu heb ik wat updates gedaan, en nu heeft ie nog maar 733 MB van 31,1 GB vrij, dus hij zit een beetje vol :P. En nu heb ik met zoeken naar grote bestanden (>128 MB) gezocht en dan vind hij allemaal excel-x-none word-x-none en dan zeg ie dat dat allemaal patches zijn, kan ik dat verwijderen en dan alsnog word en excel werkend houden?

Joostlek

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:54
Probeer iets als CCleaner en ga niet zomaar zelf random bestanden verwijderen, als je niet eens weet wat voor bestanden het zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-01 21:00
Yo. Probeer Bleachbit eens. (of check http://www.cnet.com/how-t...-regain-hard-drive-space/)

[Voor 63% gewijzigd door Gumball op 05-05-2015 12:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17-01 11:59
Hahn schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:18:
Probeer iets als CCleaner en ga niet zomaar zelf random bestanden verwijderen, als je niet eens weet wat voor bestanden het zijn.
ohja, dat kon ik ook nog wel bedenken :9 :9 :9

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je via bij de eigenschappen van een disk op "schijfopruiming" klikt en vervolgens op 't knopje "systeembestanden" dan kun je ook aangeven dat back-up en installatiebestanden van Windows Update verwijderd mogen worden.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SilentDecode
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 02-01 22:27
wimmel_1 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:41:
Als je via bij de eigenschappen van een disk op "schijfopruiming" klikt en vervolgens op 't knopje "systeembestanden" dan kun je ook aangeven dat back-up en installatiebestanden van Windows Update verwijderd mogen worden.
Klopt, maar het opruimen van updates werkt alleen als je schijfopruiming opstart als administrator.

R720 | E5-2680v2 | 256GB | 2TB SSD | ESXi 7.0.1

• 669966
  • Registratie: april 2015
  • Niet online
Misschien toch maar ff overwegen om een nieuwe hard disk met meer geheugen in die laptop te pleuren?

• jerrixbe
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 25-12-2020
Of überhaupt te kijken of je partities wel in orde staan, er is geen enkele schijf met maar 30 GB in totaal. Zelfs niet in op een 64 GB ssdtje.

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-01 19:04
jerrixbe schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:55:
Of überhaupt te kijken of je partities wel in orde staan, er is geen enkele schijf met maar 30 GB in totaal. Zelfs niet in op een 64 GB ssdtje.
Ik heb een 32GB SSD (volgens het label) die 29GB vrij geeft en niets erop heeft staan dus ze zijn er wel ;-)

• jerrixbe
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 25-12-2020
rikoos schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:59:
[...]

Ik heb een 32GB SSD (volgens het label) die 29GB vrij geeft en niets erop heeft staan dus ze zijn er wel ;-)
Dat lijkt mij eerder een caching ssd, niet echt gemaakt voor je windows op te gaan plaatsen.

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21-01 19:04
Daar gebruik ik hem ook voor ;-)

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:47
jerrixbe schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:55:
Ik vermoed dat het een hoog bejaard model is, gezien de Celeron M zou ik niet raar opkijken als het een 40GB harddisk is ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Staan er niet grote programma's op? Die kun je mogelijk dan ook nog verwijderen.

....911....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• opaben
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2020
je kunt met een programma zoals windirstat (http://windirstat.info/) of spacemonger(http://edgerunner.com/spacemonger) inzichtelijk maken wat de grootste ruimtevreters zijn, daar kom je misschien wat dingen tegen die je wel weg kunt gooien.
voor zover ik weet is windirstat nog steeds gratis en is spacemonger inmiddels een betaald progje maar je kunt nog weel een gratis (2-daagse) proefversie downloaden.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True