Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook '13] Zoekmappen en regels, alleen op eigen/lokaal?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik werk in een kleine omgeving, dus helaas geen slimme systeembeheerder inhouse. Ik ben al een tijdje aan het prutsen maar krijg het niet voor elkaar:

Ieder van ons heeft een persoonlijk outlook mailbox, daarnaast delen we allen de info-mailbox.
Ik wil e-mails (door middel van regels) labelen (categorieen). Vervolgens wil ik dat er per categorie een zoekmap komt...

Als ik in Outlook nu regels aanmaak, dan staat er bijna altijd specifiek "(alleen lokaal)" achter.
En zoekmappen kunnen alleen gemaakt worden voor mijn eigen e-mailadres, niet voor de groeps info-mail.

Is deze functie niet aanwezig in Outlook of is het een rechtenprobleem.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat voor mail omgeving heb je? Want als er 'Lokaal' staat bij je regels, betekend het dat je geen Exchange omgeving hebt waar de regels op toegepast wordt. Het kan ook zijn dat ondanks Exchange je geen rechten hebt om regels voor die mailbox te maken. De regels die jij maakt zouden dan ook bij anderen zichtbaar worden.
Als laatste oplossing, als het om Exchange gaat en je geen rechten hebt, meld je aan met het info account op OWA (Outlook Web Access) en maak je daar de regels aan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 13:01
Voor server side rules geldt ook een limiet, je mag volgens mij maximaal 60(??)KB aan regels maken.

Dus de hoeveelheid regels die je al hebt speelt ook mee.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat co2301 nog wel eens een punt kan hebben. Een aantal regels werken namelijk wel zonder de toevoeging lokaal. Ik vraag me alleen af waarom er in kb regels worden gemaximaliseerd. Hoeveel regels zijn dat?

Alleen zoekmappen blijven dus een vaag probleem: nergens een verwijzing dat dit op een gedeeld exchange account kan